Page 14 of 23

Posted: 19 Aug 2010, 12:52
by Pimplaren
jorgen wrote:jag har ju bara mina 18" så jag tror knappast jag har så jätte mycket fäste så det borde ju hålla hyffsat :D . ska bli intressant att höra hur bottendelen ser ut i s38:an :). Ska du upp till orsa?

Jag blev sjukt imponerad över greppet i e28 ändå, kassa hjulvinklar osv!
Tycker att min spinner för lite :( skulle haft lite mera mos och lite mera varv :) Men de går att slå loss 245 40 17 på 3an iallafall.. ibland!

Hur mycket varvar du och hur mycket ladd blev det?

Är det i helgen? drar till köpenhamn imorgon och kommer hem på söndag.. sen är det JOBB igen.

Det ska bli intressant som fan, hoppas veven är okey :) resten skiter jag i. :twisted:

Posted: 19 Aug 2010, 12:53
by ///Peter
Yes Yes Yes! :twisted: Nu blir det åka av!!

Världsrekord orginal M106 botten har vi väl här va :D :!:

Posted: 19 Aug 2010, 13:12
by jorgen
vet faktiskt inte vad ärtan la varvstoppet på. laddar 1.8bar.
ang wr så beror det lite på hur man räknar men det är nog det :D
Jag slår ju iaf din gamla motor :wink:

Posted: 19 Aug 2010, 13:45
by Hansa
Fan va kul att du hamnade runt ditt effekmål =) , då ses vi i Orsa på fredag eller lördag då? :lol:

Posted: 19 Aug 2010, 13:48
by jorgen
japp det gör vi. åker upp på lördag :) . Skulle vara kul om det satt ett ppf ho märke bak på den när man kom upp :)

Posted: 19 Aug 2010, 14:03
by Hansa
Eller lackad rosa? jag har ju nära till Avesta :roll:

Posted: 19 Aug 2010, 16:44
by E34 RRT
jävlar vilket vrid! kan det vara kammen som får till det där höga vridet!?

Posted: 19 Aug 2010, 16:56
by Blown M5
grattis! må du gasa ur den på orsa 8)

Posted: 19 Aug 2010, 17:12
by jorgen
tror det är kammen som är hemligheten faktiskt. cooperring packningen verkar ju hålla också.
Micke:har peter pratat med dej i em?

Posted: 19 Aug 2010, 17:43
by E34 RRT
har inte riktigt insett det där med cooperingspackning! du behöver inte fräsa ett spår i blocket!?

Posted: 19 Aug 2010, 17:44
by Hansa
E34 RRT wrote:har inte riktigt insett det där med cooperingspackning! du behöver inte fräsa ett spår i blocket!?
Nej det behöver man inte göra! riktplana topp och block är det enda!

Posted: 19 Aug 2010, 17:45
by E34 RRT
är där lösa flammringar i packningen?? vad har du för kompressions föhålande?

Posted: 19 Aug 2010, 17:48
by Hansa

Posted: 19 Aug 2010, 17:59
by E34 RRT
Hansa wrote:http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/images/DSC02832.jpg , bild på packningen.
altså lösa ringar! :) nu räcker det med OT

Posted: 19 Aug 2010, 18:32
by jorgen
har för mej att det är 8.0 i komp. Det verkar som det gör en hel del om toppen är bra portad. min är i stort sett orörd, snickarn fick ju ut 800whp vid 2bar har jag för mej

Posted: 20 Aug 2010, 09:43
by Blown M5
Jo, hade inga däck tyvärr. Har du hittat några än?

Posted: 21 Aug 2010, 17:55
by jorgen
Blev inte mycket till åka i fredags men roligt var det lilla. efter 3 rediga pull så gav sej krysskilen :( . Till veckan blir det att stifta hubben. Blir även att byta till 3.07 diff. Garanterat att det är varvstoppet som ställer till det. har det nu på 6500 o fullt ladd vid 4000. När det smäller till på 2:an så hinner man inte med så varvstoppet smäller till som faan. Funderar på om man ska höja varvstoppet till 6800-7000rpm sedan när den är stiftad