Page 14 of 23
Posted: 19 Aug 2010, 12:52
by Pimplaren
jorgen wrote:jag har ju bara mina 18" så jag tror knappast jag har så jätte mycket fäste så det borde ju hålla hyffsat
. ska bli intressant att höra hur bottendelen ser ut i s38:an
. Ska du upp till orsa?
Jag blev sjukt imponerad över greppet i e28 ändå, kassa hjulvinklar osv!
Tycker att min spinner för lite
skulle haft lite mera mos och lite mera varv
Men de går att slå loss 245 40 17 på 3an iallafall.. ibland!
Hur mycket varvar du och hur mycket ladd blev det?
Är det i helgen? drar till köpenhamn imorgon och kommer hem på söndag.. sen är det JOBB igen.
Det ska bli intressant som fan, hoppas veven är okey
resten skiter jag i.
Posted: 19 Aug 2010, 12:53
by ///Peter
Yes Yes Yes!
Nu blir det åka av!!
Världsrekord orginal M106 botten har vi väl här va
Posted: 19 Aug 2010, 13:12
by jorgen
vet faktiskt inte vad ärtan la varvstoppet på. laddar 1.8bar.
ang wr så beror det lite på hur man räknar men det är nog det
Jag slår ju iaf din gamla motor
Posted: 19 Aug 2010, 13:45
by Hansa
Fan va kul att du hamnade runt ditt effekmål =) , då ses vi i Orsa på fredag eller lördag då?
Posted: 19 Aug 2010, 13:48
by jorgen
japp det gör vi. åker upp på lördag
. Skulle vara kul om det satt ett ppf ho märke bak på den när man kom upp
Posted: 19 Aug 2010, 14:03
by Hansa
Eller lackad rosa? jag har ju nära till Avesta
Posted: 19 Aug 2010, 16:44
by E34 RRT
jävlar vilket vrid! kan det vara kammen som får till det där höga vridet!?
Posted: 19 Aug 2010, 16:56
by Blown M5
grattis! må du gasa ur den på orsa
Posted: 19 Aug 2010, 17:12
by jorgen
tror det är kammen som är hemligheten faktiskt. cooperring packningen verkar ju hålla också.
Micke:har peter pratat med dej i em?
Posted: 19 Aug 2010, 17:43
by E34 RRT
har inte riktigt insett det där med cooperingspackning! du behöver inte fräsa ett spår i blocket!?
Posted: 19 Aug 2010, 17:44
by Hansa
E34 RRT wrote:har inte riktigt insett det där med cooperingspackning! du behöver inte fräsa ett spår i blocket!?
Nej det behöver man inte göra! riktplana topp och block är det enda!
Posted: 19 Aug 2010, 17:45
by E34 RRT
är där lösa flammringar i packningen?? vad har du för kompressions föhålande?
Posted: 19 Aug 2010, 17:48
by Hansa
Posted: 19 Aug 2010, 17:59
by E34 RRT
Hansa wrote:http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/images/DSC02832.jpg , bild på packningen.
altså lösa ringar!
nu räcker det med OT
Posted: 19 Aug 2010, 18:32
by jorgen
har för mej att det är 8.0 i komp. Det verkar som det gör en hel del om toppen är bra portad. min är i stort sett orörd, snickarn fick ju ut 800whp vid 2bar har jag för mej
Posted: 20 Aug 2010, 09:43
by Blown M5
Jo, hade inga däck tyvärr. Har du hittat några än?
Posted: 21 Aug 2010, 17:55
by jorgen
Blev inte mycket till åka i fredags men roligt var det lilla. efter 3 rediga pull så gav sej krysskilen
. Till veckan blir det att stifta hubben. Blir även att byta till 3.07 diff. Garanterat att det är varvstoppet som ställer till det. har det nu på 6500 o fullt ladd vid 4000. När det smäller till på 2:an så hinner man inte med så varvstoppet smäller till som faan. Funderar på om man ska höja varvstoppet till 6800-7000rpm sedan när den är stiftad