M535 uppgradering pågår

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

jorgen wrote:jag har ju bara mina 18" så jag tror knappast jag har så jätte mycket fäste så det borde ju hålla hyffsat :D . ska bli intressant att höra hur bottendelen ser ut i s38:an :). Ska du upp till orsa?

Jag blev sjukt imponerad över greppet i e28 ändå, kassa hjulvinklar osv!
Tycker att min spinner för lite :( skulle haft lite mera mos och lite mera varv :) Men de går att slå loss 245 40 17 på 3an iallafall.. ibland!

Hur mycket varvar du och hur mycket ladd blev det?

Är det i helgen? drar till köpenhamn imorgon och kommer hem på söndag.. sen är det JOBB igen.

Det ska bli intressant som fan, hoppas veven är okey :) resten skiter jag i. :twisted:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

Yes Yes Yes! :twisted: Nu blir det åka av!!

Världsrekord orginal M106 botten har vi väl här va :D :!:
Peter AK
Tokyo / Stockholm


Image

Special thx to Mr J and Micke B


Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

vet faktiskt inte vad ärtan la varvstoppet på. laddar 1.8bar.
ang wr så beror det lite på hur man räknar men det är nog det :D
Jag slår ju iaf din gamla motor :wink:
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Fan va kul att du hamnade runt ditt effekmål =) , då ses vi i Orsa på fredag eller lördag då? :lol:
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

japp det gör vi. åker upp på lördag :) . Skulle vara kul om det satt ett ppf ho märke bak på den när man kom upp :)
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Eller lackad rosa? jag har ju nära till Avesta :roll:
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

jävlar vilket vrid! kan det vara kammen som får till det där höga vridet!?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

grattis! må du gasa ur den på orsa 8)
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

tror det är kammen som är hemligheten faktiskt. cooperring packningen verkar ju hålla också.
Micke:har peter pratat med dej i em?
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

har inte riktigt insett det där med cooperingspackning! du behöver inte fräsa ett spår i blocket!?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

E34 RRT wrote:har inte riktigt insett det där med cooperingspackning! du behöver inte fräsa ett spår i blocket!?
Nej det behöver man inte göra! riktplana topp och block är det enda!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

är där lösa flammringar i packningen?? vad har du för kompressions föhålande?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

Hansa wrote:http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/images/DSC02832.jpg , bild på packningen.
altså lösa ringar! :) nu räcker det med OT
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

har för mej att det är 8.0 i komp. Det verkar som det gör en hel del om toppen är bra portad. min är i stort sett orörd, snickarn fick ju ut 800whp vid 2bar har jag för mej
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Jo, hade inga däck tyvärr. Har du hittat några än?
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

Blev inte mycket till åka i fredags men roligt var det lilla. efter 3 rediga pull så gav sej krysskilen :( . Till veckan blir det att stifta hubben. Blir även att byta till 3.07 diff. Garanterat att det är varvstoppet som ställer till det. har det nu på 6500 o fullt ladd vid 4000. När det smäller till på 2:an så hinner man inte med så varvstoppet smäller till som faan. Funderar på om man ska höja varvstoppet till 6800-7000rpm sedan när den är stiftad
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
Post Reply