Skit bra o veta. Om det skulle gå helt käpp rätt åt helvete o gänga om det!david__ wrote:jag har en abs enhet om du skulle behöva
Heimdahl's 325 coupé
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- m_ellisson
Gött att du är igång igen Blir skitsnyggt
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Sådärja, det gick o gänga om den jävla ABS cylindern. Ska dra nytt bromsrör i helgen etc. Mår fruktansvärt mycket bättre nu och har enbart tagit 6 värktabletter idag så det är på gång.
Ev kila tillbaka till skolan på fredag, känns jävligt bra efter att ha varit sjukskriven i hela maj..
Så kommer garanterat ha mongolid mycket och göra nu innan vi slutar, men blir ev o förlänga en del kurser ändå för annars hinner jag inte..
Aja, ska försöka starta åbäcket i helgen iallafall.
Mv
Ev kila tillbaka till skolan på fredag, känns jävligt bra efter att ha varit sjukskriven i hela maj..
Så kommer garanterat ha mongolid mycket och göra nu innan vi slutar, men blir ev o förlänga en del kurser ändå för annars hinner jag inte..
Aja, ska försöka starta åbäcket i helgen iallafall.
Mv
E30 M50.
Hehe, ja precis ZAK .
Fick lite skit gjort idag iaf, tänkte jag skulle hälla i styrservo olja igen. La dit tratten och fyllde på, men inte fan blev den full, utan det pissade ut olja under ifrån.. SKIT kul, som tur väl hade jag bara "glömt" o trycka dit slangen till behållaren. Men men, skit roligt o torka upp en halv liter olja på plattorna.
Annars så mixtrade jag lite med allt, passade in fronten helt o hållet, tog bort bromsnippeln vid tanken, monterade ABS cylindern o.s.v.
Så är i princip bara vindrutor o inredning kvar. Så om någon har några goa stolar, baksäte, dörrsidor etc till salu så tjoha till.
Mvh
Fick lite skit gjort idag iaf, tänkte jag skulle hälla i styrservo olja igen. La dit tratten och fyllde på, men inte fan blev den full, utan det pissade ut olja under ifrån.. SKIT kul, som tur väl hade jag bara "glömt" o trycka dit slangen till behållaren. Men men, skit roligt o torka upp en halv liter olja på plattorna.
Annars så mixtrade jag lite med allt, passade in fronten helt o hållet, tog bort bromsnippeln vid tanken, monterade ABS cylindern o.s.v.
Så är i princip bara vindrutor o inredning kvar. Så om någon har några goa stolar, baksäte, dörrsidor etc till salu så tjoha till.
Mvh
E30 M50.
Sådärja, nu ska biljäveln startas.. Men, tror jag håller på o få ett mindre nervsammanbrott snart.
Är något jordfel eller liknande någonstans för startmotorn är knäpptyst. En pluskabel från härvan ska gå ned till startmotorn och den andra till säkringsdosan. Sen är det även en till kabel från generatorn. Min första tanke var att den också skulle tryckas dit på startmotorn men inte, helt knäpptyst. Det bara tickar väldigt sakta. Och det är bra med kräm i batteriet.
Så innan fälgkorset leker bomerang i garaget, är det någon som har någon smart idé? Suverän som man själv va så märkte man inte upp det..
Mvh
Är något jordfel eller liknande någonstans för startmotorn är knäpptyst. En pluskabel från härvan ska gå ned till startmotorn och den andra till säkringsdosan. Sen är det även en till kabel från generatorn. Min första tanke var att den också skulle tryckas dit på startmotorn men inte, helt knäpptyst. Det bara tickar väldigt sakta. Och det är bra med kräm i batteriet.
Så innan fälgkorset leker bomerang i garaget, är det någon som har någon smart idé? Suverän som man själv va så märkte man inte upp det..
Mvh
E30 M50.
- m_ellisson
Löst det? Kanske kan svänga förbi & kikaWiic wrote:Sådärja, nu ska biljäveln startas.. Men, tror jag håller på o få ett mindre nervsammanbrott snart.
Mvh
///Magnus Ellisson
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Har inte löst det, har gett upp för ar tagit bort precis allt åter igen och allt har suttit rätt. Tack mannen, jag tjohar till om det går åt helsike
Vad för svart/gul kabel? Ska den anslutas till startmotorn? Har letat överallt utan att hitta någon sådan. Ska försöka mäta upp skiten eller ta bort startmotorn o se om det är något liv i den. För precis allt fungerar utom den j*vlen. Känns som det är mer liv i Fru Agda och Herr Bengts sexliv än vad det är i min startmotor..
Men annars har det gått bra...... Känns som man kan ta bort insug, spjäll o allt på 4 minuter nu...
Vad för svart/gul kabel? Ska den anslutas till startmotorn? Har letat överallt utan att hitta någon sådan. Ska försöka mäta upp skiten eller ta bort startmotorn o se om det är något liv i den. För precis allt fungerar utom den j*vlen. Känns som det är mer liv i Fru Agda och Herr Bengts sexliv än vad det är i min startmotor..
Men annars har det gått bra...... Känns som man kan ta bort insug, spjäll o allt på 4 minuter nu...
E30 M50.
- m_ellisson
Har det inte gått åt helsike redan? nämen skojja baraWiic wrote:Har inte löst det, har gett upp för ar tagit bort precis allt åter igen och allt har suttit rätt. Tack mannen, jag tjohar till om det går åt helsike
Jag har en svart/gul som går till min start men det är ju e30 m20 kabelpiska!
Jag har för mig att m50 startmotorn har 2 st små anslutningar så du kan ha satt det fel där! Prova lossa & dra åt jordkabeln mellan motor/kaross!
///Magnus Ellisson
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Hahaham_ellisson wrote:Har det inte gått åt helsike redan? nämen skojja baraWiic wrote:Har inte löst det, har gett upp för ar tagit bort precis allt åter igen och allt har suttit rätt. Tack mannen, jag tjohar till om det går åt helsike
Jag har en svart/gul som går till min start men det är ju e30 m20 kabelpiska!
Jag har för mig att m50 startmotorn har 2 st små anslutningar så du kan ha satt det fel där! Prova lossa & dra åt jordkabeln mellan motor/kaross!
Aha, är väl någon skogstomte som har klippt av min svart/gula kabel för jag har ingen .
Ska lägga upp lite bilder snart så fåru se hur det ser ut. Det gjorde jag innan, den imellan kaross/motorfästet.
E30 M50.
- m_ellisson
Skumt då får du mäta, starten kanske är kass...
///Magnus Ellisson
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Och nu är bilen igång, gick igång direkt..
Dock läcker den lite vid grenröret och går rätt ojämt. Stiften var kolsvarta så jag antar att den får för mycket soppa, den dödar sig själv om man gasar över 2000 varv.
Ska få tag i en ny packning till grenröret och ev byta ut fläkten mot en i el då ett fäste till den har gått åt skogen. Den snurrade ganska så jäkla ojämt..
Mvh
Dock läcker den lite vid grenröret och går rätt ojämt. Stiften var kolsvarta så jag antar att den får för mycket soppa, den dödar sig själv om man gasar över 2000 varv.
Ska få tag i en ny packning till grenröret och ev byta ut fläkten mot en i el då ett fäste till den har gått åt skogen. Den snurrade ganska så jäkla ojämt..
Mvh
E30 M50.