Heimdahl's 325 coupé

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Wiic

Post by Wiic »

david__ wrote:jag har en abs enhet om du skulle behöva :wink:
Skit bra o veta. Om det skulle gå helt käpp rätt åt helvete o gänga om det! :D
E30 M50.
m_ellisson

Post by m_ellisson »

Gött att du är igång igen :) Blir skitsnyggt :)
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Wiic

Post by Wiic »

m_ellisson wrote:Gött att du är igång igen :) Blir skitsnyggt :)
Tack :). Känns bra o va på fötterna igen, känner mig dock som en gammal kärring med en dossett. Men men, i helgen blir det ev o starta bilen o dricka så satans med öl!! =D
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Sådärja, det gick o gänga om den jävla ABS cylindern. Ska dra nytt bromsrör i helgen etc. Mår fruktansvärt mycket bättre nu och har enbart tagit 6 värktabletter idag så det är på gång.
Ev kila tillbaka till skolan på fredag, känns jävligt bra efter att ha varit sjukskriven i hela maj..
Så kommer garanterat ha mongolid mycket och göra nu innan vi slutar, men blir ev o förlänga en del kurser ändå för annars hinner jag inte..
Aja, ska försöka starta åbäcket i helgen iallafall.
Mv
E30 M50.
ZAK

Post by ZAK »

Ta det lugnt. Bättre att vila =]
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
Wiic

Post by Wiic »

Hehe, ja precis ZAK :).

Fick lite skit gjort idag iaf, tänkte jag skulle hälla i styrservo olja igen. La dit tratten och fyllde på, men inte fan blev den full, utan det pissade ut olja under ifrån.. SKIT kul, som tur väl hade jag bara "glömt" o trycka dit slangen till behållaren. Men men, skit roligt o torka upp en halv liter olja på plattorna.
Annars så mixtrade jag lite med allt, passade in fronten helt o hållet, tog bort bromsnippeln vid tanken, monterade ABS cylindern o.s.v.
Så är i princip bara vindrutor o inredning kvar. Så om någon har några goa stolar, baksäte, dörrsidor etc till salu så tjoha till.
Mvh
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Sådärja, nu ska biljäveln startas.. Men, tror jag håller på o få ett mindre nervsammanbrott snart.
Är något jordfel eller liknande någonstans för startmotorn är knäpptyst. En pluskabel från härvan ska gå ned till startmotorn och den andra till säkringsdosan. Sen är det även en till kabel från generatorn. Min första tanke var att den också skulle tryckas dit på startmotorn men inte, helt knäpptyst. Det bara tickar väldigt sakta. Och det är bra med kräm i batteriet.
Så innan fälgkorset leker bomerang i garaget, är det någon som har någon smart idé? Suverän som man själv va så märkte man inte upp det..
Mvh
E30 M50.
m_ellisson

Post by m_ellisson »

Wiic wrote:Sådärja, nu ska biljäveln startas.. Men, tror jag håller på o få ett mindre nervsammanbrott snart.
Är något jordfel eller liknande någonstans för startmotorn är knäpptyst. En pluskabel från härvan ska gå ned till startmotorn och den andra till säkringsdosan. Sen är det även en till kabel från generatorn. Min första tanke var att den också skulle tryckas dit på startmotorn men inte, helt knäpptyst. Det bara tickar väldigt sakta. Och det är bra med kräm i batteriet.
Så innan fälgkorset leker bomerang i garaget, är det någon som har någon smart idé? Suverän som man själv va så märkte man inte upp det..
Mvh
Löst det? Kanske kan svänga förbi & kika :)
///Magnus Ellisson
0733213976

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
moonzhine

Post by moonzhine »

Har du anslutit den svar/gula kabeln?det är tillslag..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)

Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!

Mvh:Peter
0730468169
Wiic

Post by Wiic »

Har inte löst det, har gett upp för ar tagit bort precis allt åter igen och allt har suttit rätt. Tack mannen, jag tjohar till om det går åt helsike ;)

Vad för svart/gul kabel? Ska den anslutas till startmotorn? Har letat överallt utan att hitta någon sådan. Ska försöka mäta upp skiten eller ta bort startmotorn o se om det är något liv i den. För precis allt fungerar utom den j*vlen. Känns som det är mer liv i Fru Agda och Herr Bengts sexliv än vad det är i min startmotor.. ;)

Men annars har det gått bra...... Känns som man kan ta bort insug, spjäll o allt på 4 minuter nu...
E30 M50.
m_ellisson

Post by m_ellisson »

Wiic wrote:Har inte löst det, har gett upp för ar tagit bort precis allt åter igen och allt har suttit rätt. Tack mannen, jag tjohar till om det går åt helsike ;)

Vad för svart/gul kabel? Ska den anslutas till startmotorn? Har letat överallt utan att hitta någon sådan. Ska försöka mäta upp skiten eller ta bort startmotorn o se om det är något liv i den. För precis allt fungerar utom den j*vlen. Känns som det är mer liv i Fru Agda och Herr Bengts sexliv än vad det är i min startmotor.. ;)

Men annars har det gått bra...... Känns som man kan ta bort insug, spjäll o allt på 4 minuter nu...
Har det inte gått åt helsike redan? nämen skojja bara :)
Jag har en svart/gul som går till min start men det är ju e30 m20 kabelpiska!
Jag har för mig att m50 startmotorn har 2 st små anslutningar så du kan ha satt det fel där! Prova lossa & dra åt jordkabeln mellan motor/kaross!
///Magnus Ellisson
0733213976

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Wiic

Post by Wiic »

m_ellisson wrote:
Wiic wrote:Har inte löst det, har gett upp för ar tagit bort precis allt åter igen och allt har suttit rätt. Tack mannen, jag tjohar till om det går åt helsike ;)

Har det inte gått åt helsike redan? nämen skojja bara :)
Jag har en svart/gul som går till min start men det är ju e30 m20 kabelpiska!
Jag har för mig att m50 startmotorn har 2 st små anslutningar så du kan ha satt det fel där! Prova lossa & dra åt jordkabeln mellan motor/kaross!
Hahaha ;)
Aha, är väl någon skogstomte som har klippt av min svart/gula kabel för jag har ingen :D.
Ska lägga upp lite bilder snart så fåru se hur det ser ut. Det gjorde jag innan, den imellan kaross/motorfästet.
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Lite bilder på äcklet.
Kan ge mig fan på att det är något litet skitfel någonstans..

Image
Image
Image
Mvh :)
E30 M50.
m_ellisson

Post by m_ellisson »

Skumt då får du mäta, starten kanske är kass...
///Magnus Ellisson
0733213976

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Wiic

Post by Wiic »

Har funnit felet....
JÄVLA LARM!!! En kontakt till larmet hade hoppat ur lite lätt under instrumentpanelen...
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Och nu är bilen igång, gick igång direkt..
Dock läcker den lite vid grenröret och går rätt ojämt. Stiften var kolsvarta så jag antar att den får för mycket soppa, den dödar sig själv om man gasar över 2000 varv.
Ska få tag i en ny packning till grenröret och ev byta ut fläkten mot en i el då ett fäste till den har gått åt skogen. Den snurrade ganska så jäkla ojämt..
Mvh
E30 M50.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Riktigt nice! Samma färg som jag tänkt lacka min touring i..

vem vare som lackade bilen? blev det bra "in real life" också?

Mvh
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Post Reply