Försök att jaga 9an (sniiik bygge)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Hmm...jag tror inte det är nåt fel på rullarna då vi även bromsade en volvo på samma gång som stämde..den bromsades veckan före på ett annat ställe med samma resultat. Så det är nog inte rullarna. Jag tror största felet ligger i bakvagnen och stötdämparna just nu...den blir ju som sagt som en korkskruv vid starten, sen boggar den, samt att effekten ligger vid varvstoppet så då blir den otroligt svårkörd pga att moset försvinner vid varje växling.
Du skulle ha ett litet enkelt gassystem så att du kan få lite skjut i starten och förhindrar boggandet, fast det kanske är för sent att säga det nu när säsongen är över för till nästa år lär det väl sitta en bigblock maskin under huven.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
gas hadde vart en lösning... eller launch... ett tilläg på 11,9 repan var att den dog en bit innan mål... det var då jag rullade i mål på 180km/h därav så fick jag inte nån rättvis slutfart vilket var lite synd eftersom det var den enda repan som kändes hygglo, inte perfect men bra! Men som Jonas skriver så blir det en ny motor tills nästa år! Nu har jag iallafall fått prova o hitta en del fel i bakvagnen vilket jag tycker var det viktigaste med den här helgen! ska försöka lösa det o motor felet tills nästa helg då jag kör på Åland! Sen blir det SEMESTER från Garaget ett tag
ETT STORT TACK TILL HJÄLP O SPONS FRÅN:
Tobbe TL Rekond
Tobbe Fisåkare
Jimmy e
Frallan
Heidi
Rickard 240
Linus
Räkan
Per E
Örjan
Danne
Putte (Puffis)
Ticca
+ alla andra som känner sig träffade! TACK än en gång
MVH Elvis ( som e duktigt sliten i kolan just nu...)
ETT STORT TACK TILL HJÄLP O SPONS FRÅN:
Tobbe TL Rekond
Tobbe Fisåkare
Jimmy e
Frallan
Heidi
Rickard 240
Linus
Räkan
Per E
Örjan
Danne
Putte (Puffis)
Ticca
+ alla andra som känner sig träffade! TACK än en gång
MVH Elvis ( som e duktigt sliten i kolan just nu...)
Hmm... Jag vet inte om jag blir skjuten nu men jag tar risken .
Tycker inte att tiderna är sååååå himla dåliga med tanke på att -
"moroten är en 2.0a, så även toppen, förutom en Z45 kam som letade sig in. Naturligtvis så är det ju orginal vent.fjädrar som grädde på moset.
Kolvarna är kapade med vinkelkap för att få ner kompet, skälva kapningen av kolvarna gjordes naturligtvi på platts, med kolvarna uppstuckna åvanför blockdecket. Tilläggas bör att Elvis mycket nogrant har gjort beräkningar på detta för att få rätt komp, och att alla kolvarna ska väga lika mycket..... NOT!
Till detta kan man också tillägga att det är std.toppackning, samt att det är ihopdraget med BEGAGNADE sträckbultar. Laddade 1.7bar som högst å grejerna höll ihop HELA helgen. makalöst!
Sedan va de ju de här med chassit, . Höger bakdämpare kompremerades helt i starten, detta fick hela bilen att vrida sig som en korkskruv. All tyngd flyttar sig över höger bakhjul, å de i sin tur resulterade i att de blir hjullyft på vänster framhjul. Ser ju kaxig ut med hjulluft fast om det är så tids besparande vete fasen. Hur som, det finns HUUUUUR många parametrar som helst att fippla med på ett fyrlänk.
Till att börja med så byts höger dämparen ut mot en som är hel .
Summa summarum, så tycker jag inte att tiderna e så mycket att haka upp sig på, med tanke på det ovan nämda. Eller vad tycker ni andra? Ni kanske har en annan uppfattning, eller?
Tack Elvis och alla som va på Tullinge, för en kanon helg. Har inte haft så här roligt på flera år .
Ska sätta mej ned imorgon kväll och redigera filmen. Hör av mej till dej Elvis, när den är klar.
Jätte vänliga hälsningar // Tobbe P
Tycker inte att tiderna är sååååå himla dåliga med tanke på att -
"moroten är en 2.0a, så även toppen, förutom en Z45 kam som letade sig in. Naturligtvis så är det ju orginal vent.fjädrar som grädde på moset.
Kolvarna är kapade med vinkelkap för att få ner kompet, skälva kapningen av kolvarna gjordes naturligtvi på platts, med kolvarna uppstuckna åvanför blockdecket. Tilläggas bör att Elvis mycket nogrant har gjort beräkningar på detta för att få rätt komp, och att alla kolvarna ska väga lika mycket..... NOT!
Till detta kan man också tillägga att det är std.toppackning, samt att det är ihopdraget med BEGAGNADE sträckbultar. Laddade 1.7bar som högst å grejerna höll ihop HELA helgen. makalöst!
Sedan va de ju de här med chassit, . Höger bakdämpare kompremerades helt i starten, detta fick hela bilen att vrida sig som en korkskruv. All tyngd flyttar sig över höger bakhjul, å de i sin tur resulterade i att de blir hjullyft på vänster framhjul. Ser ju kaxig ut med hjulluft fast om det är så tids besparande vete fasen. Hur som, det finns HUUUUUR många parametrar som helst att fippla med på ett fyrlänk.
Till att börja med så byts höger dämparen ut mot en som är hel .
Summa summarum, så tycker jag inte att tiderna e så mycket att haka upp sig på, med tanke på det ovan nämda. Eller vad tycker ni andra? Ni kanske har en annan uppfattning, eller?
Tack Elvis och alla som va på Tullinge, för en kanon helg. Har inte haft så här roligt på flera år .
Ska sätta mej ned imorgon kväll och redigera filmen. Hör av mej till dej Elvis, när den är klar.
Jätte vänliga hälsningar // Tobbe P
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
det vore ju bra om felet ligger i den avskalade givarkabbeln då är det ju lätt åtgärdat.det vore ju kul om det funka en repa utan avbrott innan man byter spridare.kul att ha en tid så man vet hur mycket varje uppgradering gör vid senare tillfälle
Ps har dom tidtagning på Åland.
Ps har dom tidtagning på Åland.
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Ja vi ska byta till en ny givarkabel !
Dom har egen tidtagning på åland, men det är ju bara 201m..samt röd asfalt(halt) och oklistrat då man kör på gatan. Det är ju den sista tävlingen med tidtagning för året (eller skulle det vara nåt i västerås ?)så vi är ju lite sent ute..men men...vi får satsa 100% seriöst på stora motorn, vilken kaliber den nu blir =))
Sen behöver vi ju coilovers. Nån som vet var man kan hitta hyffsat billiga coilovers som är bra...och sen hur man vet vilka som passar till just våran bil, för man kan väl inte ta vilka som helst??
Ang tiderna på strippen så är inte jag nöjd men det kan ju finnas sanning i det du säger Tobbe (fisåkare)..sen har vi ju inte vägt bilen heller..jag tror att den väger en del med tanke på hur tjocka rör vi gjorde buren i (48mm) +fyrkantsprofilen bak..det väger nog en skvätt...måste hitta nånstans att väga den..
Men som sagt det är lite otroligt att motorn hållit så länge när den är så gott som original förutom kammen....
MVH Heidi
PS. Sen kan vi ju inte ändra på utseendet heller nu.. dom måste ju få ha nåt att prata om där uppe i speakerbåset när vi kör fram....eller hur??? =))
Dom har egen tidtagning på åland, men det är ju bara 201m..samt röd asfalt(halt) och oklistrat då man kör på gatan. Det är ju den sista tävlingen med tidtagning för året (eller skulle det vara nåt i västerås ?)så vi är ju lite sent ute..men men...vi får satsa 100% seriöst på stora motorn, vilken kaliber den nu blir =))
Sen behöver vi ju coilovers. Nån som vet var man kan hitta hyffsat billiga coilovers som är bra...och sen hur man vet vilka som passar till just våran bil, för man kan väl inte ta vilka som helst??
Ang tiderna på strippen så är inte jag nöjd men det kan ju finnas sanning i det du säger Tobbe (fisåkare)..sen har vi ju inte vägt bilen heller..jag tror att den väger en del med tanke på hur tjocka rör vi gjorde buren i (48mm) +fyrkantsprofilen bak..det väger nog en skvätt...måste hitta nånstans att väga den..
Men som sagt det är lite otroligt att motorn hållit så länge när den är så gott som original förutom kammen....
MVH Heidi
PS. Sen kan vi ju inte ändra på utseendet heller nu.. dom måste ju få ha nåt att prata om där uppe i speakerbåset när vi kör fram....eller hur??? =))
Jag hade lika hög fart vid 201 som du hade vid 402 på min licens uppkörning med runt 1bar ladd.. ..
Nä nu ska jag va snäll..
Den kommer gå fint nästa år med en riktig snurra det är jag säker på..
Mvh Stefan
Nä nu ska jag va snäll..
Den kommer gå fint nästa år med en riktig snurra det är jag säker på..
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
elvis wrote:fnys..... jag ska köra om dej på bakhjulen på åland
hehe...
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se