Försök att jaga 9an (sniiik bygge)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Stämmer verkligen rullarna ni körde på då?
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

Hmm...jag tror inte det är nåt fel på rullarna då vi även bromsade en volvo på samma gång som stämde..den bromsades veckan före på ett annat ställe med samma resultat. Så det är nog inte rullarna. Jag tror största felet ligger i bakvagnen och stötdämparna just nu...den blir ju som sagt som en korkskruv vid starten, sen boggar den, samt att effekten ligger vid varvstoppet så då blir den otroligt svårkörd pga att moset försvinner vid varje växling.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Du skulle ha ett litet enkelt gassystem så att du kan få lite skjut i starten och förhindrar boggandet, fast det kanske är för sent att säga det nu när säsongen är över för till nästa år lär det väl sitta en bigblock maskin under huven.
Linus
Posts: 120
Joined: 20 Nov 2005, 15:06

Post by Linus »

jag tycker iaf att de va skit kul att moroten höll i 2 dagar :lol:
TEAM KSG RACING
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

gas hadde vart en lösning... eller launch... ett tilläg på 11,9 repan var att den dog en bit innan mål... det var då jag rullade i mål på 180km/h därav så fick jag inte nån rättvis slutfart vilket var lite synd eftersom det var den enda repan som kändes hygglo, inte perfect men bra! Men som Jonas skriver så blir det en ny motor tills nästa år! Nu har jag iallafall fått prova o hitta en del fel i bakvagnen vilket jag tycker var det viktigaste med den här helgen! ska försöka lösa det o motor felet tills nästa helg då jag kör på Åland! Sen blir det SEMESTER från Garaget ett tag :wink: :wink:

ETT STORT TACK TILL HJÄLP O SPONS FRÅN:

Tobbe TL Rekond
Tobbe Fisåkare
Jimmy e
Frallan
Heidi
Rickard 240
Linus
Räkan
Per E
Örjan
Danne
Putte (Puffis)
Ticca
+ alla andra som känner sig träffade! TACK än en gång

MVH Elvis ( som e duktigt sliten i kolan just nu...)
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Post by Fisåkare »

Hmm... Jag vet inte om jag blir skjuten nu men jag tar risken :lol: .
Tycker inte att tiderna är sååååå himla dåliga med tanke på att -
"moroten är en 2.0a, så även toppen, förutom en Z45 kam som letade sig in. Naturligtvis så är det ju orginal vent.fjädrar som grädde på moset.
Kolvarna är kapade med vinkelkap för att få ner kompet, skälva kapningen av kolvarna gjordes naturligtvi på platts, med kolvarna uppstuckna åvanför blockdecket. Tilläggas bör att Elvis mycket nogrant har gjort beräkningar på detta för att få rätt komp, och att alla kolvarna ska väga lika mycket..... NOT!

Till detta kan man också tillägga att det är std.toppackning, samt att det är ihopdraget med BEGAGNADE sträckbultar. Laddade 1.7bar som högst å grejerna höll ihop HELA helgen. :shock: makalöst!

Sedan va de ju de här med chassit, :cry: . Höger bakdämpare kompremerades helt i starten, detta fick hela bilen att vrida sig som en korkskruv. All tyngd flyttar sig över höger bakhjul, å de i sin tur resulterade i att de blir hjullyft på vänster framhjul. Ser ju kaxig ut med hjulluft :lol: fast om det är så tids besparande vete fasen. Hur som, det finns HUUUUUR många parametrar som helst att fippla med på ett fyrlänk.
Till att börja med så byts höger dämparen ut mot en som är hel :D .

Summa summarum, så tycker jag inte att tiderna e så mycket att haka upp sig på, med tanke på det ovan nämda. Eller vad tycker ni andra? Ni kanske har en annan uppfattning, eller?

Tack Elvis och alla som va på Tullinge, för en kanon helg. Har inte haft så här roligt på flera år :D :D :D .

Ska sätta mej ned imorgon kväll och redigera filmen. Hör av mej till dej Elvis, när den är klar.

Jätte vänliga hälsningar // Tobbe P
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

det vore ju bra om felet ligger i den avskalade givarkabbeln då är det ju lätt åtgärdat.det vore ju kul om det funka en repa utan avbrott innan man byter spridare.kul att ha en tid så man vet hur mycket varje uppgradering gör vid senare tillfälle :wink:
Ps har dom tidtagning på Åland.
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

Ja vi ska byta till en ny givarkabel !
Dom har egen tidtagning på åland, men det är ju bara 201m..samt röd asfalt(halt) och oklistrat då man kör på gatan. Det är ju den sista tävlingen med tidtagning för året (eller skulle det vara nåt i västerås ?)så vi är ju lite sent ute..men men...vi får satsa 100% seriöst på stora motorn, vilken kaliber den nu blir =))
Sen behöver vi ju coilovers. Nån som vet var man kan hitta hyffsat billiga coilovers som är bra...och sen hur man vet vilka som passar till just våran bil, för man kan väl inte ta vilka som helst??

Ang tiderna på strippen så är inte jag nöjd men det kan ju finnas sanning i det du säger Tobbe (fisåkare)..sen har vi ju inte vägt bilen heller..jag tror att den väger en del med tanke på hur tjocka rör vi gjorde buren i (48mm) +fyrkantsprofilen bak..det väger nog en skvätt...måste hitta nånstans att väga den..

Men som sagt det är lite otroligt att motorn hållit så länge när den är så gott som original förutom kammen....

MVH Heidi

PS. Sen kan vi ju inte ändra på utseendet heller nu.. dom måste ju få ha nåt att prata om där uppe i speakerbåset när vi kör fram....eller hur??? =))
Linus
Posts: 120
Joined: 20 Nov 2005, 15:06

Post by Linus »

du ville ju köra bättre tid än alex o det gjorde du :lol:
TEAM KSG RACING
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Linus wrote:du ville ju köra bättre tid än alex o det gjorde du :lol:


Ja det var ju målet för han. :) Men att jag hade högre slutfart med slirande koppling kan han ju inte tycka om.. :wink:
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

Ja jo det gjorde vi ju förstås...det kändes ju ganska bra iallafall... :P :P

//Heidi
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

det körs väl i malmö nästa helg också? klistrat 201m
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

Jag hade lika hög fart vid 201 som du hade vid 402 på min licens uppkörning med runt 1bar ladd.. 8) :wink: ..


Nä nu ska jag va snäll..
Den kommer gå fint nästa år med en riktig snurra det är jag säker på..:P

Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

fnys..... jag ska köra om dej på bakhjulen på åland :lol: :lol: :lol:
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

JimmyA wrote:det körs väl i malmö nästa helg också? klistrat 201m


Vi åker till åland nästa helg...både billigare o går fortare att komma dit + att det är hemmaplan..=))
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

elvis wrote:fnys..... jag ska köra om dej på bakhjulen på åland :lol: :lol: :lol:



hehe... :wink:
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

Det ska iallafall bli intressant att se vad den väger...vi har möjlighet att väga den på åland...
Ska jag vara ärlig så tror jag att vikten ligger runt original..=(( men men vi får se..

//Heidi
Post Reply