Precision SC62

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nisse977 wrote:Det innebär alltså att det är exakt samma avgashus? Är det annan avgasturbin, eller är det "bara" själva kompressorn som är skillnad på SC61 och SC62 billet?


Samma turbin och avgashus om du hade en SC6162 förut.
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Jaha, lite intressant att "bara" den uppdaterade kompressordelen jämfört med SC6162 gör så stor skillnad :)
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

För er som är lite nyfikna om SC6262 på en liten motor har jag fakta här:

M30B35 med Z55 kamaxel och E85.
SC6262 med 0.82 A/R T3.
Laddtryck 1-1.5 bar vid 6000 rpm.

500 wnm vid 3000 rpm.
740 wnm vid 5000 rpm.
Pekar på 6000 rpm då ger den 570 whp.

Och mottrycket går aldrig över laddtrycket!!! Helt sjukt.

Snacka om gatmotor :wink:
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Bmwandreas wrote:För er som är lite nyfikna om SC6262 på en liten motor har jag fakta här:

M30B35 med Z55 kamaxel och E85.
SC6262 med 0.82 A/R T3.
Laddtryck 1-1.5 bar vid 6000 rpm.

500 wnm vid 3000 rpm.
740 wnm vid 5000 rpm.
Pekar på 6000 rpm då ger den 570 whp.

Och mottrycket går aldrig över laddtrycket!!! Helt sjukt.

Snacka om gatmotor :wink:


Fyfan det är riktigt bra!
Jag har 350wnm vid 3000 :P lite skillnad...

Varvar ni bara 6000 med denna?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Bmwandreas wrote:För er som är lite nyfikna om SC6262 på en liten motor har jag fakta här:

M30B35 med Z55 kamaxel och E85.
SC6262 med 0.82 A/R T3.
Laddtryck 1-1.5 bar vid 6000 rpm.

500 wnm vid 3000 rpm.
740 wnm vid 5000 rpm.
Pekar på 6000 rpm då ger den 570 whp.

Och mottrycket går aldrig över laddtrycket!!! Helt sjukt.

Snacka om gatmotor :wink:

Hur mycket mer tror du en SC6262 med 0,63 A/R T3 ger på min motor jämfört med den SC6162 0,63 A/R T3 jag har idag?
Smidd M20B27, Z45, lätt portad topp med fullradiesäten, E85 och 3 tums avgasystem hela vägen ut. (Gissar att 3 tums systemet är en begränsning om man vill gå vidare) Men lite mer borde man få eller?

@1,8 bar fick vi:
541whp
731wnm

Svår fråga förstår jag, men jag hörde det snackas om att SC62 skulle ge 100whp mer än motsvarande SC61 på samma motor?

:roll:
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Om man vill åka 550-600 på bensin i en evo 5 med helsmidd maskin med 272 kammar o autronic o annat lull lull vilken precision snurra bör man åka då för go respons och en snabb gatbil?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Sandén wrote:Om man vill åka 550-600 på bensin i en evo 5 med helsmidd maskin med 272 kammar o autronic o annat lull lull vilken precision snurra bör man åka då för go respons och en snabb gatbil?




De e ju typ exakt så jag åker :)
Jag har SC6262 men den är lite onödigt stor för så "lite" effekt för en gatbil. :P
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
JohnE
Posts: 392
Joined: 26 Jul 2008, 14:53
Location: Västerås

Post by JohnE »

Sandén wrote:Om man vill åka 550-600 på bensin i en evo 5 med helsmidd maskin med 272 kammar o autronic o annat lull lull vilken precision snurra bör man åka då för go respons och en snabb gatbil?


En västeråsare bänkade 436whp på 95 oktan hos PPF, helsmidd 4G63.
Orginal kamaxlar och SC61-snurra.

Bara som referens.
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
User avatar
Ludde_
Posts: 1808
Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona

Post by Ludde_ »

JohnE wrote:
Sandén wrote:Om man vill åka 550-600 på bensin i en evo 5 med helsmidd maskin med 272 kammar o autronic o annat lull lull vilken precision snurra bör man åka då för go respons och en snabb gatbil?


En västeråsare bänkade 436whp på 95 oktan hos PPF, helsmidd 4G63.
Orginal kamaxlar och SC61-snurra.

Bara som referens.


laddtryck?
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
JohnE
Posts: 392
Joined: 26 Jul 2008, 14:53
Location: Västerås

Post by JohnE »

Ludde_ wrote:
laddtryck?


2,25 vill jag minnas.
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
sundinracing
Posts: 60
Joined: 03 Sep 2006, 22:09

Post by sundinracing »

Nu har visst Precision slutad att levera .81/82 avgashuset i T4 undivided..
Har beställd en SC 6262Billett med T4 .63ar undivided turbinhus Glidlagrad
Ska på en Audi 2,2L 3B maskin som la ut 504whp och 605WNm på 2,1bars ladd med en Turbonetics 60-1 T4 .82ar glidlagrad. Kör på E85 och har je kolvar ock KRB h-stakar, så botten pallar med mer mos!
Motoren er en uportet, std ventiler/fjädrar och hyd løftere. med 7A kammar

Jäg hoppas på 600Whp på 2,5bar med bättre kamaxlar nu till nesta sesong, enda "problemet" är at jäg var tvungen till att beställa med .68 avgashus, blir det trångt?? eller har ni bromsat likadan oppsett som mitt??

Bilen är en Audi 80 Quattro 1983model :)

Tacksam for svar
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ska du ha 600 whp skulle jag köra SC5862 istället.
sundinracing
Posts: 60
Joined: 03 Sep 2006, 22:09

Post by sundinracing »

Joda Andreas, men mulig jeg skal ha ut mer av den etterhvert.. og vi får jo se hvor fort effekten kommer, om den passerar 600WHP utan problemer er det mulig vi trycker lite till :)

så en 6262 blir det, undrar bara hur det blir med .68avgashuset på min 2,2L..??
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Sådana tips svarar jag på när någon handlar av oss :wink:
sundinracing
Posts: 60
Joined: 03 Sep 2006, 22:09

Post by sundinracing »

det forstår jeg Andreas! tyvärr for er fikk jäg et kanonpris av en i Norge, och jäg köper der det er billigst!
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

sundinracing wrote:det forstår jeg Andreas! tyvärr for er fikk jäg et kanonpris av en i Norge, och jäg köper der det er billigst!


Och ändå ställer du frågan i "PPF produkter" när du ens inte köpt turbon av ppf? hör med dom du köpte turbon av i norge då, dom bör ju veta ;)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
sundinracing
Posts: 60
Joined: 03 Sep 2006, 22:09

Post by sundinracing »

ja, gör det, och grunnen er att killarna på PPF har bromsat någon audi`s med precision turbos! Jäg bruker det här forumet rätt mycket for det är duktiga pojkar, men kanskje jäg ska köpa nogot av dom så jäg inte blir bannlyst.. :)
Post Reply