Helt klart en störtskön tråd detta!
Får väl bidra med lite av vad man själv gjort på fyllan, finns ju lite på lager men kan väl ta en sak iaf.
Detta var några år sedan när jag jobbade som snickare.
O som alla andra företag var de dax för julbord, var en fredag efter jobbet.
Slutade jobba vid 1, sen var de fullt ös hem o slängde sig i duschen sen blev de förfest!!
Svepte några bärs plus lite sprit, drog sedan till en jobbakompis o fortsatte.. De bjöds på sprit whisky o öl.. Detta innan vi ens kommit till festen..
Var ju något bra igång när bussen kom o vi drog iväg dit vi skulle. De sjöngs o tjoades på bussen o ännu mer alkohol gled ner..
När vi väl kommit fram till stället gick vi in o satte oss ner o chefen höll ett kort tal, de är nu som minnet börjar sina lite..
Chefen som inte är snål av sig köpte in öl sprit o allt vi ville ha. Maten minns man inte ens hur den smakade.. De var nu de började balla ur, stor i käften började man bli o sa att jag var sugen på o göra hellikopptern på bordet..
O snälla arbetskompisar som man hade så stressade de på en ännu mer..
O full som man var hoppade man upp på bordet o ner med byxorna o fram med han bara!!
Stod där o slängde en stund innan man hoppade ner o chefen kom fram o tog ett snack med en, efter detta gick jag ut o tog lite frisk luft..
Började då bli törstig o gick in o svepte nån bärs o gick förbi en kvinna som jobbar på kontoret på jobbet, hon greppade tag i mig o sa att de vär väl onödigt!
Full som man var o kristen o trist som hon e slängde man fram den igen framför henne!
Sen hade jag sprungit ut! Däckade senare i en buske, men efter allt som hade hänt hade någon ringt polisen.. Så när man låg där ute o sov så gott kom ju polisen också..
Slutade med en natt i cellen..
Lagom ågren när man gick till jobbet på måndagen eller?
Chefen kallade in mig o hade ett samtal med mig, pratade en bra stund.. Trodde garanterat man skulle få foten! Men icke! Han sa att visst har vi alla varit unga o dumma o han berättade lite om sina bravader..
Jobbigaste var väl alla jobbakompisar som försökte få en till o göra samma sak efter de vid alla tillställningar..
Men men, lever gör man ju fortfarande iaf..
Detta var en story av ett gäng man har på lager, får se om de kommer upp nån mer framöver.. haha
//Larsson