Page 14 of 22

Posted: 02 Jun 2008, 17:09
by Konny
Jag körde oxå race i helgen, hörde att den spikade så började kika lite och märkte att min ena 984 pump hade gett upp. :? Kanske är själ att kolla dina oxå :roll:

Posted: 02 Jun 2008, 19:12
by r.ivars
kör ni inte med alcohol tillsatsen ifrån redline? Kostar inte mycket med tanke på hur dryg den är att blanda ut..

Finns hos mekonomen, 41-10140

Vi kör den tillsatsen i västerås med dom som kör e85 och vi har inte direkt nå strul med pumparna..

Posted: 02 Jun 2008, 21:35
by Söderling
Konny wrote:Jag körde oxå race i helgen, hörde att den spikade så började kika lite och märkte att min ena 984 pump hade gett upp. :? Kanske är själ att kolla dina oxå :roll:

Det låter ju inte så lovande, va är de för kvalite på dom igentligen då. Bosch brukar ju inte ha dåliga grejjer.

r.ivars wrote:kör ni inte med alcohol tillsatsen ifrån redline? Kostar inte mycket med tanke på hur dryg den är att blanda ut..

Finns hos mekonomen, 41-10140

Vi kör den tillsatsen i västerås med dom som kör e85 och vi har inte direkt nå strul med pumparna..

Ja kör med vanlig blyersättning från statoil, de är vad PPF rekomenderar man ska köra med för å smörja pumpar å spridare när man kör på Etanol.

Jag har oxå sett den från redline, vart lite sugen på å köra på den istället men har inte prövat det än.

Posted: 02 Jun 2008, 22:56
by youask
bly ersättning kan väl inte vara bra om du köra bb-lambda i bilen?

Jag har kör redlines i min bil numera. I Mazdan har ja kört walbropump på E85 i 1500mil utan nå strul

En pump i evon låter som fan, började efter 300mil, dock var det utan tillsats.

Posted: 03 Jun 2008, 10:01
by Bmwandreas
Laddvakten står på 1.8 bar och den klipper som FN.

Posted: 03 Jun 2008, 12:42
by Clew
Jag såg dig när du var i Eskilstuna! Fan va fint den skjuter på :D

Posted: 03 Jun 2008, 20:56
by tulo
Clew wrote:Jag såg dig när du var i Eskilstuna! Fan va fint den skjuter på :D


kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30??

300hk E30 som gör 177 blås på 201m?

Posted: 03 Jun 2008, 21:14
by Fear This
tulo wrote:kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30??

nej 800 hästars monster är ju fruktansvärt lättkörda på gatan eftersom dom oftast kommer med tidigt ladd, mjukt & lättkört register mm :roll:

Posted: 03 Jun 2008, 23:50
by r.ivars
Fear This wrote:nej 800 hästars monster är ju fruktansvärt lättkörda på gatan eftersom dom oftast kommer med tidigt ladd, mjukt & lättkört register mm :roll:



:lol:

Posted: 05 Jun 2008, 11:23
by Söderling
youask wrote:bly ersättning kan väl inte vara bra om du köra bb-lambda i bilen?

Jag har kör redlines i min bil numera. I Mazdan har ja kört walbropump på E85 i 1500mil utan nå strul

En pump i evon låter som fan, började efter 300mil, dock var det utan tillsats.

De kan ja inte svara på, kan de vara skadligt för lambdan att köra blyersättning????

Nu har ja kollat pumparna och dom funkar som dom ska, det var en förpump som inte var full kapasitet på, men ja ska kunna köra hela repan på det som är i catchtanken så de borde inte vart pga den heller.
De blir å logga nåra repor så får man se va det är som händer.

Posted: 05 Jun 2008, 11:47
by Söderling
tulo wrote:kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30

Klart du får tycka den är slö, du får tycka precis va du vill. Sverige är ett fritt land.
Men ja får väll försvara mig lite med att de vart det absolut första gatracet ja körde med bilen, samt första gången i mitt liv ja åker med slicks desutom, har testan nåra starter hemma med dom bara.
Och bakvagen är ju då oxå väldigt väl inställd då efter alla körningar å tester ja gjort med bilen :roll:

Men det kändes lite surt att åka ur för att ja rullade i starten, och inte för att ja vart ifrånåkt.
Hade vart kul å få köra mot mazdan. Ja hade ju även 200hk till å ge på med om ja skulle blivit efter :twisted:

Posted: 05 Jun 2008, 14:48
by vectramicke
tulo wrote:
Clew wrote:Jag såg dig när du var i Eskilstuna! Fan va fint den skjuter på :D


kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30??

300hk E30 som gör 177 blås på 201m?


177blås bör det krävas ca 550hk på hjulen för att köra med en E30..

Posted: 05 Jun 2008, 17:31
by tobbee28
coolt då borde min 300 hästars e30 också göra 177blås på 201m :roll:

tror han menade 402m?



men den lät ruggigt skönt iallafall när du va på kjula

Posted: 05 Jun 2008, 18:21
by tulo
Söderling wrote:
Fear This wrote:
tulo wrote:kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30??

nej 800 hästars monster är ju fruktansvärt lättkörda på gatan eftersom dom oftast kommer med tidigt ladd, mjukt & lättkört register mm :roll:

Klart du får tycka den är slö, du får tycka precis va du vill. Sverige är ett fritt land.
Men ja får väll försvara mig lite med att de vart det absolut första gatracet ja körde med bilen, samt första gången i mitt liv ja åker med slicks desutom, har testan nåra starter hemma med dom bara.
Och bakvagen är ju då oxå väldigt väl inställd då efter alla körningar å tester ja gjort med bilen :roll:

Men det kändes lite surt att åka ur för att ja rullade i starten, och inte för att ja vart ifrånåkt.
Hade vart kul å få köra mot mazdan. Ja hade ju även 200hk till å ge på med om ja skulle blivit efter :twisted:


menade inte att den var slö, men med över 800hk, breda slicks o 4 länk så borde den gå bättre :wink: är väl bara o prova på en riktig stripp i sommar :lol:

Posted: 05 Jun 2008, 19:48
by powerpak
Kolla upp så att inte pumparna går för varmt om ni har problem soliga dagar.

Vi hade samma symtom på tävlingsbilen då pumparna satt monterade för varmt, det började bluddra och skjuta i slutet av racen då tempen började bli hög inne i bilen (65+..) . Det var också 2xBosch xxxx984 pumpar.

Posted: 05 Jun 2008, 22:25
by Söderling
tulo wrote:menade inte att den var slö, men med över 800hk, breda slicks o 4 länk så borde den gå bättre :wink: är väl bara o prova på en riktig stripp i sommar :lol:

Ja körde bara på 1.0bar på kjula. Sen tar de nog lite tid å ställa in bakvagnen samt å lära sig köra bilen. Ja de var det ja vart på i söndags å fick tiderna från. Dock inte klistrat men tror inte orginaldrivaxlarna skulle gilla det. Är tänkt att ja ska åka i strängnas på EDPS, får se då om man har lyckats få den å gå som den ska på fullt laddtryck oxå. En hög 10 borde inte va omöjligt när ja lyckades åka 11.06 nu när den inte gick som den skulle.

Posted: 05 Jun 2008, 22:32
by Söderling
powerpak wrote:Kolla upp så att inte pumparna går för varmt om ni har problem soliga dagar.

Vi hade samma symtom på tävlingsbilen då pumparna satt monterade för varmt, det började bluddra och skjuta i slutet av racen då tempen började bli hög inne i bilen (65+..) . Det var också 2xBosch xxxx984 pumpar.

Okej, tappade dom kapacitet då eller stannade den ena helt?
Ja har bara testat en gång å de va ju jävligt varmt.