Har tänkt på det i över ett år. men det går inte att tänka fram en smidd underdel, den måste jobbas fram..jocke_e30 wrote:Ja precis men du skulle tänkt på den innan
TMR16vturbo - Hisingejunior
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Last edited by Storås on 16 Mar 2009, 23:22, edited 1 time in total.
Följande saker är på gång:
Smidda vevstakar (SPM)
Nya vevlager
Hårdare fjädrar så jag kan varva lite mer
Skärkantspackning till toppen.
Siktar på att ha bilen ihop igen i mitten av April. Sen när det finns tid får Ärtan krana ur iaf 500whp & 600nm annars blir jag lite besviken
Mvh
Smidda vevstakar (SPM)
Nya vevlager
Hårdare fjädrar så jag kan varva lite mer

Skärkantspackning till toppen.
Siktar på att ha bilen ihop igen i mitten av April. Sen när det finns tid får Ärtan krana ur iaf 500whp & 600nm annars blir jag lite besviken

Mvh
Last edited by Storås on 21 Mar 2009, 14:16, edited 3 times in total.
Oscar var och hämtade min topp från planing idag, den hade sjunkit mellan 2an och 3an så därav vattenläckaget ! Men nu är den spikrak 
Har även kikat lite på ventilfjädrarna, och såg att underläggsbrickorna till originalfjädrarna blir för små. Så en gammal snuskig 8V topp fick donera brickor då dom har större ventilfjädrar (nästan samma storlek som mina nya)
Ska även slakta min gamla originaltopp och sno brickorna ur den om jag inte hittar någon annan skräptopp.

Mvh !

Har även kikat lite på ventilfjädrarna, och såg att underläggsbrickorna till originalfjädrarna blir för små. Så en gammal snuskig 8V topp fick donera brickor då dom har större ventilfjädrar (nästan samma storlek som mina nya)

Mvh !
- LindgrenRacing
Ja, man är ju helt snällStorås wrote:Oscar var och hämtade min topp från planing idag, den hade sjunkit mellan 2an och 3an så därav vattenläckaget ! Men nu är den spikrak
Har även kikat lite på ventilfjädrarna, och såg att underläggsbrickorna till originalfjädrarna blir för små. Så en gammal snuskig 8V topp fick donera brickor då dom har större ventilfjädrar (nästan samma storlek som mina nya)Ska även slakta min gamla originaltopp och sno brickorna ur den om jag inte hittar någon annan skräptopp.

Jag snackade med Dalle nyss.. Han har troligtvis en topp som vi kan slakta.. men han skulle kolla först om han inte hade underläggsbrickor låg och skräpade..
Oscar Lindgren
Surahammar
0730587164
Ogges ved och porr - När DU behöver stock
Surahammar
0730587164
Ogges ved och porr - När DU behöver stock
Smackade ihop rovan idag ! Ny ventilkåpa ska göras iordning då den gamla gick sönder pga att den inte tyckte om all svets, slog sig bra mycket och sprack till slut. Kopplingen ska dit, och en ny löprulle till kamremmen ska dit, så imorgon åker troligen motorn i igen !!
Får ursäkta för bildkvaliteten, men vanliga kameran är trasig, så mobilen får duga..

Och en bonusbild på Oscars E30 Touring

Mvh !
Får ursäkta för bildkvaliteten, men vanliga kameran är trasig, så mobilen får duga..

Och en bonusbild på Oscars E30 Touring

Mvh !