Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW här i Göteborg kunde få tag på det men han sa att det hörde till "ovanligheten". Sedan har Biltema dom annars.
Och det blir inga ställbara topplagringar - än.
Vi ska bygga ett par egna fram mot våren men det är en ganska enkelt att förstå att jag inte köper sånna nu om man ser till alla övriga kostnader kontra inkomster.
Mvh Mathias
Och det blir inga ställbara topplagringar - än.
Vi ska bygga ett par egna fram mot våren men det är en ganska enkelt att förstå att jag inte köper sånna nu om man ser till alla övriga kostnader kontra inkomster.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Idag och igår fixade jag lite smått. Gjorde klart styrväxeln, saknas dock slangklämmor till damaskerna.
Sedan fixade jag lite med coiloversprylarna, måttade lite på bilen och sådär. När nya topplagringar kommer så är de helt klara då dom ska lackas innan det också. Så fram och bakvagn börjar ta sig. Saknas lite bussningar, spindelleder, lager och så men när det kommer så blir det fart i prylarna.
Pressade i bussningarna till länkarmarna samt måttade lite allmänt på avgaset, fram och bakvagnen, tanken jag ska bygga m.m.
Fixade TIG-svetsen i helgen också så det ska jag lära mig ordentligt nu så man kan få ihop tryckrören, avgassystemet, fjäderbenen och sådär.
Bilder:
Alla styrväxeldetaljer renoverade och lackade utöver damaskerna.
Fick slakta en E30 styrväxel för att ta delar till E36 styrväxeln jag kommer använda.
Såhär blev den när allt sattes ihop.
Lite färdiga prylar. Dock ska fjäderbenet lackas och behandlas.
Coilovern testmonterad.
Det avancerade avgassystemet. Ska byggas fästen och så sen.
Klämde dit lite andra delar så det ser ut som en bil. Roligare att jobba då
Någon gång ska denna vara helt i-bockad.
Mvh Mathias
Sedan fixade jag lite med coiloversprylarna, måttade lite på bilen och sådär. När nya topplagringar kommer så är de helt klara då dom ska lackas innan det också. Så fram och bakvagn börjar ta sig. Saknas lite bussningar, spindelleder, lager och så men när det kommer så blir det fart i prylarna.
Pressade i bussningarna till länkarmarna samt måttade lite allmänt på avgaset, fram och bakvagnen, tanken jag ska bygga m.m.
Fixade TIG-svetsen i helgen också så det ska jag lära mig ordentligt nu så man kan få ihop tryckrören, avgassystemet, fjäderbenen och sådär.
Bilder:
Alla styrväxeldetaljer renoverade och lackade utöver damaskerna.
Fick slakta en E30 styrväxel för att ta delar till E36 styrväxeln jag kommer använda.
Såhär blev den när allt sattes ihop.
Lite färdiga prylar. Dock ska fjäderbenet lackas och behandlas.
Coilovern testmonterad.
Det avancerade avgassystemet. Ska byggas fästen och så sen.
Klämde dit lite andra delar så det ser ut som en bil. Roligare att jobba då
Någon gång ska denna vara helt i-bockad.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
ser riktigt bra ut allting redan börjat med tryckrören? du ligger fan före mig
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack ska ni ha
Jag är lite orolig över hur allt ska gå ihop. Ett halvår kvar i skolan och inget jobb vid sidan av. En massa pengar saknas...
Men det löser la sig det med...
Mvh Mathias
Jag är lite orolig över hur allt ska gå ihop. Ett halvår kvar i skolan och inget jobb vid sidan av. En massa pengar saknas...
Men det löser la sig det med...
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
ja! nu har jag med hittat hit! det är jag som är "lilljohns" kompis med den röda E30 touringen som du säkert hört talas om vid något tillfälle! jag har följt ditt projekt och det är riktigt ballt får jag säga! jag har själv börjat på ett projekt med min E30 men har bara hunnit riva isär den så jag har ingen lust att lägga upp en tråd på rivningen. skapar en tråd när jag börjat återbygga.
MVH Tobbe
MVH Tobbe
God gave us Turbo lag to give the V8 Suckers a slight chance
Blir inget med en försäljning. Har fått otrolig hjälp av folk och framförallt Specialsvarv.se som ser till så detta blir möjligt även om man inte har många ören att röra sig med.
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Har varit tyst här en stund men jag har fixat mycket annat samt haft en del skitgöra i skolan men nu i helgen så har det pillats lite.
Motorn har plockats ur för att motorrummet ska slipas och sedan lackas. Bilen ska lackas i slutet på Januari men motorrummet ska jag lacka själv. Mest för att jag vill men även för att hålla ner priset lite på lacken.
I övrigt har jag fixat mycket omkringsaker som har med fram och bakvagnen att göra. Köpt saker till framvagnen för att få klart det så fort som möjligt.
HOPPAS få ner den på hjul innan julafton och få klart framvagnen i kommande vecka.
Bilder:
Som sagt, framvagnsmek var det. Här är nästan alla coiloverdelar framme.
Måtta för stödhylsan.
Sedan brände jag fast dom med svetsen, TIG'en saknar gas...
Efter svetsningen så lackasdes dom och så slipade jag till lagertappen så den blev fin.
Sedan var de klara (nya topplagringar saknas dock).
Testmonterad.
Men nu är iallafall coiloverserna helt klara förutom topplagringarna. Ska pressa lite spindelleder och så innan man kan dra dit allt i framvagnen.
Länkarmarna blev också lackade guldiga efter att vi pressade ur spindellederna.
Bromsoken fick åka på spavecka hos Specialsvarv, kommer bli som nya är de är klara.
Delrinbussningar till silentbalken från Specialsvarv. Riktigt mäktiga, tighta och goa som fan, kommer bli så jäkla stumt och skönt!
Motorn ur som sagt.
Mvh Mathias
Motorn har plockats ur för att motorrummet ska slipas och sedan lackas. Bilen ska lackas i slutet på Januari men motorrummet ska jag lacka själv. Mest för att jag vill men även för att hålla ner priset lite på lacken.
I övrigt har jag fixat mycket omkringsaker som har med fram och bakvagnen att göra. Köpt saker till framvagnen för att få klart det så fort som möjligt.
HOPPAS få ner den på hjul innan julafton och få klart framvagnen i kommande vecka.
Bilder:
Som sagt, framvagnsmek var det. Här är nästan alla coiloverdelar framme.
Måtta för stödhylsan.
Sedan brände jag fast dom med svetsen, TIG'en saknar gas...
Efter svetsningen så lackasdes dom och så slipade jag till lagertappen så den blev fin.
Sedan var de klara (nya topplagringar saknas dock).
Testmonterad.
Men nu är iallafall coiloverserna helt klara förutom topplagringarna. Ska pressa lite spindelleder och så innan man kan dra dit allt i framvagnen.
Länkarmarna blev också lackade guldiga efter att vi pressade ur spindellederna.
Bromsoken fick åka på spavecka hos Specialsvarv, kommer bli som nya är de är klara.
Delrinbussningar till silentbalken från Specialsvarv. Riktigt mäktiga, tighta och goa som fan, kommer bli så jäkla stumt och skönt!
Motorn ur som sagt.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Med tanke på vilken amatör man är så glömde jag lagerskyddet på baksidan navet så jag måste isär med navet och trycka dit skyddet. Samtidigt som det är nere så ska jag mëkka ihop en egen bromssköld, mest för att ha något att ansluta bromskylningen till sedan.
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com