Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 27 May 2007, 18:50
andré wrote: En precison PT72 tror det är ett 0,96 avgashus. Och om dyser är spridare så är dom 788cc
Nej, det är en PT70.
andré
Posts: 166 Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne
Post
by andré » 28 May 2007, 06:09
När jag köpte turbon så sa killen som jag köpte den av att det var en 72:a.
Men det kanske är en 70:a.
Kan inte läsa någon stans på den vad det är för någon.
Men den funkar fin fint.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 28 May 2007, 07:46
Det är en 72:a men jag har för mig det är 0.81 avgashus.
andré
Posts: 166 Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne
Post
by andré » 28 May 2007, 19:08
Okaj.
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 29 May 2007, 12:47
Movie tajm snart?
bjorasen
Posts: 156 Joined: 30 Aug 2006, 10:38
Location: Malmö
Post
by bjorasen » 30 May 2007, 01:21
Stort grattis André! Får allt ta o komma förbi o titta på grejorna
Mvh///Christopher
535i -87
andré
Posts: 166 Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne
Post
by andré » 31 May 2007, 06:40
Klart du ska göra det. Bara ring innan.
Mvh
andré
Posts: 166 Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne
Post
by andré » 02 Jun 2007, 01:38
Jag har fått filmat några riktigt dåliga film snuttar med mobilen.
Den som man ser inne från bilen blev riktigt skakig. Inte lätt att hålla i sakerna när det bär i väg
.
Kommer upp i 240kmh och börjar dra vid 80.
e30325
Posts: 104 Joined: 02 Jun 2007, 14:04
Location: Helsingborg
Contact:
Post
by e30325 » 03 Jun 2007, 00:43
Såg denna best igår möte även den i ett race som jag men 100% skulle förlora och kan bara säga att jag blev dragen med häst längder silken bil!!
Quixir
Posts: 10 Joined: 03 Apr 2007, 21:39
Contact:
Post
by Quixir » 06 Jun 2007, 03:47
Tjenare vars fick du tag på m3 skärmbreddarna? pma gärna!
otrimmad bil är som oslipat spackel
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 30 Jun 2007, 07:26
Det gick ju att köra bana med den alldeles utmärkt, men sladda mera idag......
/Per
a.k.a. Jevlar
AndersJ
Posts: 535 Joined: 11 Mar 2006, 14:19
Location: Göteborg
Post
by AndersJ » 30 Jun 2007, 09:58
Hur funkar det att köra med 215/45-17 och EVO-skärmarna?
Tar det i någonstans i hjulhuset när du svänger?
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 01 Jul 2007, 07:12
Hände det nåt för jag såg inte till dig på lördagen?
/Per
a.k.a. Jevlar
snidarn82
Posts: 383 Joined: 05 Jul 2006, 11:10
Location: Halmstad
Post
by snidarn82 » 02 Jul 2007, 11:37
Per Eriksson wrote: Hände det nåt för jag såg inte till dig på lördagen?
Han va bakis
In God We Trust All Others Pay Cash!
andré
Posts: 166 Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne
Post
by andré » 04 Jul 2007, 06:11
Ja jag var lite sliten på lördagen. Och så hade jag sett att det skulle regna. Men jag fick problem på söndagen med att bilen började banka lite nätt. Tror han inte har haft olja i kurverna. Så jag får plocka ner den och se vad som har hänt. Bygga ett nytt kärl möjligt viss.
andré
Posts: 166 Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne
Post
by andré » 04 Jul 2007, 09:49
AndersJ wrote: Hur funkar det att köra med 215/45-17 och EVO-skärmarna? Tar det i någonstans i hjulhuset när du svänger?
Ja det tar i men höj volymen på stereon så hör du inte det så tygligt
AndersJ
Posts: 535 Joined: 11 Mar 2006, 14:19
Location: Göteborg
Post
by AndersJ » 04 Jul 2007, 12:29
Hehe, okej
Men hur många rattvarv ungefär tills det tar stopp? Jag har satt på 235/45-17 på bilen jag bygger, då måste man slå bara för att komma runt en rondell
. Bilen har inte gått särskilt många meter ännu