Page 14 of 35
Posted: 27 Jan 2009, 18:41
by roosen69
....
Posted: 28 Jan 2009, 10:08
by devvan
onödigt att göra reklam. men kul att den gick igenom, fint bygge
Posted: 28 Jan 2009, 11:46
by r.ivars
besiktningsmannen har ju inte gjort något fel. Det satt ingen turbo där.. Han hade väl däremot fått problem om han slagit ner på bilen för att han misstänker att den har turbo i vanliga fall.. går ju inte.
Posted: 28 Jan 2009, 13:10
by ippe
roosen69 wrote:haha..kul historia...synd du va tvungen spela ovetandes först...lite onödigt
med tanke på hur shyssta dom är.....tycker inte du ska lägga ut bes pappret med namnunderskrift med tanke på han som jobbar där! TA BORT
En av besmännen verkade skeptisk redan när han öppnade huven började slita i vacuumslangar direkt och fråga, så jag tror det var lika bra.
Dock var han som kollade avgasvärderna riktigt trevlig, blev intresserad av megatune så jag fick visa lite
Ang papperet så har han ju inte gjort något fel. Bilen var ju så laglig som den kan bli när han godkände den.
Posted: 28 Jan 2009, 14:07
by shomakie
Sa samma sak om min bil på besiktningen men som sagt den är ju godkänd där så då kan dem inte göra mkt!
Posted: 28 Jan 2009, 15:43
by roosen69
jo bilen är självklart laglig och de är inge problem så
men ja tycker ändå inte de känns rätt att lägga ut namnet...
kanske bara jag som är nojig men de är inte bara vi bil intresserade
som sitter och läser forum! men ha kvar de om de känns rätt för dig
Posted: 28 Jan 2009, 16:46
by pelko
Kan ju inte heller vara lagligt med Megaskrutt?
Mvh Mathias
Posted: 28 Jan 2009, 17:41
by bmw_fredde
ska du ha icke vanos kammen på avgassidan? eller ska du plocka bort vanosen å köra utan?
Posted: 28 Jan 2009, 23:23
by roosen69
pelko du har helt rätt där...bilen kan vara laglig om den etanol konverteras och därför har megaskrutt så vi får anta att så är fallet och avsluta den här diskutionen!
Posted: 29 Jan 2009, 14:18
by ippe
bmw_fredde wrote:ska du ha icke vanos kammen på avgassidan? eller ska du plocka bort vanosen å köra utan?
Japp tänkte svarva av den och lägga den på avgassidan
roosen69 wrote:pelko du har helt rätt där...bilen kan vara laglig om den etanol konverteras och därför har megaskrutt så vi får anta att så är fallet och avsluta den här diskutionen!
tommiz wrote:Denna bil har väl VEMS och inte megaskrutt? Iofs gäller väl samma resonemang runt etanol, besiktning och eftermarknadssprut.
stämmer bra, sitter ett vems i den.
Posted: 29 Jan 2009, 16:49
by bmw_fredde
men kör du med vanosen inkopplad på insugssidan?
Posted: 29 Jan 2009, 18:34
by ippe
Den är urkopplad. Användes dock ett tag tidigare men valde att ha den urkopplad när jag vred om insugskammen
Posted: 03 Apr 2009, 18:31
by ippe
sommaren börjar närma sig så jag har fått gjort ett ryck nu.
Började med att bygga en plugg med ventil att sätta på inloppet til turbon för att provtrycka systemet, rekomenderas. Hittade både en och tre läckor som fick åtgärdas.
Fick även plocka ner tråget och svetsa om för att åtgärda en läcka från oljereturen som jag har stört mig på hela sommaren...
Idag slängde jag på insugskammen och timade in den 1.25mm lyft i ÖD på avgas och 1mm på insugs.
Färdigsvarvad. Fick ta kring 2mm
Guld värt med denna, låser alla leder med en gång.
Nu är det i princip bara en uppsättning spridare som fattas så ska det gasas.
Posted: 11 Apr 2009, 00:23
by TobyMontana
haha het frilla man har!
Bara spridarna kommer i tid så blir de kanon de här!!
Posted: 11 Apr 2009, 19:49
by ippe
haha ja man är ju alltid på topp i garaget
Ja vi får satsa på vårkörning 2a maj!
Posted: 17 Apr 2009, 16:35
by ippe
Renoverat bromsarna i väntan på spridare.
Blästrat
Någon burk färg senare..
Renoverade ok med nya redstuff belägg
Monterat och klart med nya slitsade\borrade skivor runt om