Bmw 745i turbo -85 Heroinsläden 618Whp/848Nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Tjottirotti
phobie wrote:Okej. Var nämligen hydroscand som sade det där till mig. Tänkte att det kan vara bra att säga till iaf. Jobbigt med rasade lager pga en slang for 100kr
Snyggt bygge i övrigt. Kul att nån bygger på e23an
Stämmer haha. ja det är najs med lite ovanligare bil. Dock är den rätt sur för finns dåligt med eftermarknadsprylar...
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
+46703905533
- Tjottirotti
- Tjottirotti
Nu har jag mappat bilen 2ggr... haha...
Mappning 1
Gick inte att få rätt grader på triggergivarn i sprutet. Försökte med allt men det va omöjligt. Hursom så hittade vi felet efter typ 8timmars mek och felsökning och lite sånt. kammen 180 grader fel ( asklantigt ) och fördelaren samt rotor skrot.
Mappning 2
Ny fördelare samt rotor samt flödestestat soppasystem med kammen rätt så startade den kanonfint och gick som en klocka ! Mappade ekonomikörning sen tappade vi växellänkaget. Och när vi körde in i garaget för att meka med det så tappade vi avgassystemet... ork. Styrde det iaf och åkte ut för att mappa laddtryck. Efter 2repor så dog datorn. Körde och styrde en omvandlare 12/230 och sen körde vi några repor på 0.6 bar och den gick finemang. Men sen har nog oringen satt sig fel på 6ans cylinder när jag vridit kammen då den trycker ut lite olja där. Så blire en ny toppackning och sen mappa och pressa grejerna så mkt det går!
Dan tycker fördelaren är vacker...
Mappning nr 2
Avgassystemet och växellänkaget lossnade...
Dan mappar tomgång
Oljeläckage
Dan älskar heroinmek!
Så kan det se ut...
Ny toppackning beställd och blir monterad om 2v när jag kommer hem från norge. Då blire minsann full ös!
Mappning 1
Gick inte att få rätt grader på triggergivarn i sprutet. Försökte med allt men det va omöjligt. Hursom så hittade vi felet efter typ 8timmars mek och felsökning och lite sånt. kammen 180 grader fel ( asklantigt ) och fördelaren samt rotor skrot.
Mappning 2
Ny fördelare samt rotor samt flödestestat soppasystem med kammen rätt så startade den kanonfint och gick som en klocka ! Mappade ekonomikörning sen tappade vi växellänkaget. Och när vi körde in i garaget för att meka med det så tappade vi avgassystemet... ork. Styrde det iaf och åkte ut för att mappa laddtryck. Efter 2repor så dog datorn. Körde och styrde en omvandlare 12/230 och sen körde vi några repor på 0.6 bar och den gick finemang. Men sen har nog oringen satt sig fel på 6ans cylinder när jag vridit kammen då den trycker ut lite olja där. Så blire en ny toppackning och sen mappa och pressa grejerna så mkt det går!
Dan tycker fördelaren är vacker...
Mappning nr 2
Avgassystemet och växellänkaget lossnade...
Dan mappar tomgång
Oljeläckage
Dan älskar heroinmek!
Så kan det se ut...
Ny toppackning beställd och blir monterad om 2v när jag kommer hem från norge. Då blire minsann full ös!
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
+46703905533
- Tjottirotti
Den är mappad på 0.6. Ventiljustering gjord. Helt tät från oljeläckage. Bytt olja och filter och monterat An kopplingar på soppasystemet. Väntar bara på att Dans och min fritid ska passa ihop. Och att solen ska skina så vi kan mappa lite. Dan har min fuelrail också för att lösa på andra anslutningar så ankopplingarna passar
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
+46703905533
Tjottirotti wrote:Den är mappad på 0.6. Ventiljustering gjord. Helt tät från oljeläckage. Bytt olja och filter och monterat An kopplingar på soppasystemet. Väntar bara på att Dans och min fritid ska passa ihop. Och att solen ska skina så vi kan mappa lite. Dan har min fuelrail också för att lösa på andra anslutningar så ankopplingarna passar
Har du fått gjort noe?
LIKER SLIK SNURRE....... SOTVIFTE...... ELLER HVA DET KALLES.
Tjottirotti wrote:Den är mappad på 0.6. Ventiljustering gjord. Helt tät från oljeläckage. Bytt olja och filter och monterat An kopplingar på soppasystemet. Väntar bara på att Dans och min fritid ska passa ihop. Och att solen ska skina så vi kan mappa lite. Dan har min fuelrail också för att lösa på andra anslutningar så ankopplingarna passar
Har du fått gjort noe?
- Tjottirotti
Tjottirotti wrote:nja... mappad till 1bar med gamla turbon, Bytt turbo till en pt67 och hela bilen är klar för mappning förutom tryckrör från turbon till ic. Väntar på delar.
Jeg så du hadde lagt ut noe på youtube
Legg ut mer når du har fått delene da
- Tjottirotti
Har du en sked herion till mig? skulle passa perfekt till de röda vinet!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tjottirotti
Kardanen ligger på posten nu
Ska orka mig ned och hämta aset!
Ska orka mig ned och hämta aset!
MVH Oliver Turbo Turtle
BMW m5 f10
BMW m5 f10