BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jo, de är rätt kul nu fåru ju ta å börja sponsra mig lite grahn
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
kanske dags för lite bilder. är iaf inte allt för mycke kvar. ska fixa gasrulle och gasvajerfäste på onsdag, sen får jag kylaren modifierad till i helgen. så kanske går att prova i helgen me lite flyt.
ungefär som de kommer se ut. insuge ska poleras innan montering.
bakvagnen börjar vara helt klar.
också fick worres byracka torrköra lite. han tyckte även om att gnaga på gammla regbevis och sånt som låg i bilen.
MVH Micke
ungefär som de kommer se ut. insuge ska poleras innan montering.
bakvagnen börjar vara helt klar.
också fick worres byracka torrköra lite. han tyckte även om att gnaga på gammla regbevis och sånt som låg i bilen.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Nu blire då inge drivaxel haveri
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
nu är den startad iaf. måste justera om spjället lite. tomgågen låg å hoppa kring 2k rpm. kylarn verkar då funka bra. verkar inte gå varm fastän fläkten inte är inkopplad
startmotorn som köptes från en skrot funkar typ varannan gång. lite drygt då den höll på å dryga då vi skulle lufta. ska se om de går att fixa eller om man måste fara å skrika lite på skroten. ska svetsa in mottrycksnippel å avgastemp sen äre inte så mycke kvar innan man kan fara ut å mappa lite mer tryck
MVH Micke
startmotorn som köptes från en skrot funkar typ varannan gång. lite drygt då den höll på å dryga då vi skulle lufta. ska se om de går att fixa eller om man måste fara å skrika lite på skroten. ska svetsa in mottrycksnippel å avgastemp sen äre inte så mycke kvar innan man kan fara ut å mappa lite mer tryck
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
r.ivars wrote:NICE PROJEKT! kul att kika lite gamla rullar också! Men nån bild på din specialfräsarlösning på infästningen till fjäderballen vore ju inte fel
tackar. ska försöka ta nå bilder på modifikationerna på bakvagnen imorn. ska se om de går att få lös hela tallriken och flytta den. vore ju smidigare än att kapa av kuken som håller fjädern och flytta den iaf. lite drygt att göra de på plats dock, men de ska nog gå bra.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
jo, de blir ju alltid det. jag har iaf gjort om så jag har pinnskruv nu (4x100) en kompis fråste om. sen blev de lite special me en biltemaspacer innanför skivorna. hubben är avsvarvad 1mm för att få totalt 12mm distans från hjullagret. tur man har en polare som kan dehär me svarvning å fräsning
åker till garaget nu och racklar på iaf.
MVH Micke
åker till garaget nu och racklar på iaf.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
såja. nu har man varit å kört en liten sväng.
det racklar lite med luftningen dock. får inte ur luften ur värmepaketet.
då ja står på tomgång har jag värme, men så fort man varvar lite så försvinner den.
motortempen verkar dock ligga rätt stabilt strax under 90grader.
någon som vet va som kan vara fel? äre bara att försöka lufta som en idiot?
slangarna in mot värmepaketet verkar stämma om man ser på realoem.
någon som vet om slangen som går in bak på toppen ska sitta i den övre anslutningen mot värmepaketet?
motorrummet. nu sitter luftfilter och huven åde där också.
här är iaf lite bilder på modifieringarna för bakvagn.
gjorde en hylsa och gängade som jag svetsa fast utanför originalfästet till dämparen.
kapade bort kuken som håller fjädern och kapade en bricka och svetsa fast där gammla satt.
svetsade fast styrningen lite längre fram mot bilen. man ser på bilden vars den satt original
och en bild på skiten som håller i hjulen
MVH Micke
det racklar lite med luftningen dock. får inte ur luften ur värmepaketet.
då ja står på tomgång har jag värme, men så fort man varvar lite så försvinner den.
motortempen verkar dock ligga rätt stabilt strax under 90grader.
någon som vet va som kan vara fel? äre bara att försöka lufta som en idiot?
slangarna in mot värmepaketet verkar stämma om man ser på realoem.
någon som vet om slangen som går in bak på toppen ska sitta i den övre anslutningen mot värmepaketet?
motorrummet. nu sitter luftfilter och huven åde där också.
här är iaf lite bilder på modifieringarna för bakvagn.
gjorde en hylsa och gängade som jag svetsa fast utanför originalfästet till dämparen.
kapade bort kuken som håller fjädern och kapade en bricka och svetsa fast där gammla satt.
svetsade fast styrningen lite längre fram mot bilen. man ser på bilden vars den satt original
och en bild på skiten som håller i hjulen
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
-
- Posts: 850
- Joined: 24 Sep 2006, 12:44
är nog weicher eller vare nu heter. minns inte riktigt. följde me en gammal 323a jag hade förut
jorå. på lördag blire nog körning. bara allt håller ihop tills dess
jag växlade slangarna mot värmepaketet och vips så hade jag volvovärme i bilen. den som går bak mot toppen ska sitta nere.
MVH Micke
jorå. på lördag blire nog körning. bara allt håller ihop tills dess
jag växlade slangarna mot värmepaketet och vips så hade jag volvovärme i bilen. den som går bak mot toppen ska sitta nere.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
det stämmer. flänsen mot aluinsuget är ca 30mm. runnersarna är frästa och likaså flänsen (presspassning) sen är det uppstagat under och limmat med ugnshärdad araldit. det är även fräst en liten radie i flänsen på insidan.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
de höll då hela fällfors iaf. enda som gick sönder var en 8mm slang till laddtrycksmätaren. den låg ca 10cm från downpipe men lyckades ändå smälta av någon gång under kvällen. märkde det på vägen hem från fällfors.
tycker det gick hyffsat förutom att de var lite halkigt å att ja fipplade med min fina vippbrytare till launchen.
att göra innan nästa race:
skruva fast växelknoppen
byta ut vippbrytaren till launchen mot en tryckknapp
fixa shiftcut
fixa avgastempgivarn så man kan mappa lite tändning
sen så har ja rätt hög insugstemp så jag ska
provtrycka systemet
kolla mottryck
eventuellt blir det ny intercooler, tror min är lite för liten (får se efter testerna)
Lite bilder:
bleachbox
start
slir
motorrum
och en liten film från tävlingen
http://media.savarturbo.se/race/fallfors.streetrace.2008.05.03.avi
MVH Micke
tycker det gick hyffsat förutom att de var lite halkigt å att ja fipplade med min fina vippbrytare till launchen.
att göra innan nästa race:
skruva fast växelknoppen
byta ut vippbrytaren till launchen mot en tryckknapp
fixa shiftcut
fixa avgastempgivarn så man kan mappa lite tändning
sen så har ja rätt hög insugstemp så jag ska
provtrycka systemet
kolla mottryck
eventuellt blir det ny intercooler, tror min är lite för liten (får se efter testerna)
Lite bilder:
bleachbox
start
slir
motorrum
och en liten film från tävlingen
http://media.savarturbo.se/race/fallfors.streetrace.2008.05.03.avi
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h