Page 130 of 195

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 12 Feb 2012, 08:10
by St3v3
Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd :-)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 12 Feb 2012, 12:36
by r.ivars
jag har en egen lösning i huvet som jag måste prova :)

det enda som är surt med kärran är att man måste prova hardcore direkt och hittils har jag inte fått så många repor per säsong :)

tack för dom fina raderna, men jag kämpar faktiskt inte så mycket iår faktiskt :) alla andra år har dock räckt till för att man ska ha kämpat som fan :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 13 Feb 2012, 19:45
by Bmw*Alex
St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd :-)



nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)


mvh

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 13 Feb 2012, 20:10
by Ronnie AVR
Bmw*Alex wrote:
St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd :-)



nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)


mvh


Men de går ju inte jämföra Ivars Bmw mot björks supra heller. Supran är väl typ helt standard förutom fett med mos?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 14 Feb 2012, 07:17
by r.ivars
Ronnie AVR wrote:
Bmw*Alex wrote:
St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd :-)



nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)


mvh


Men de går ju inte jämföra Ivars Bmw mot björks supra heller. Supran är väl typ helt standard förutom fett med mos?


Hur menar du då?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 14 Feb 2012, 09:41
by Ronnie AVR
Ja supran har väl ingen 4 link och är väl snarare tyngre än orginal eller? Menar de är klass skillnad på dom är du med?

Men ni kanske har en tävling er i mellan vem som är snabbast eller?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 14 Feb 2012, 14:16
by r.ivars
Ronnie AVR wrote:Ja supran har väl ingen 4 link och är väl snarare tyngre än orginal eller? Menar de är klass skillnad på dom är du med?

Men ni kanske har en tävling er i mellan vem som är snabbast eller?


Här handlar det väl om racers som försöker åka något fortare än alla andra som kör med "stum" koppling och manuellt växlad låda. (med att lösa problem man stött på).
Detta pga att ingen av oss bara åker dragrace, hade så varit fallet hade nog båda valt slirkoppling eller automat redan efter hälften av haverierna.

Det du menar är väl jämförelse bilarna imellan, och vad du skriver om förklarar säkert mer om dig själv än ödmjuka racers imellan?
Man träffar ju på supran på samma events som jag själv åker, så självklart skulle det kunna vara en konkurrent då vi är ganska omtalade båda två och kör ungefär lika snabbt på strippen och brett på typ rudskogen. Sen ska ju min teoretiskt gå lite fortare om man ser till vikt/effekt. Han har kanske 200 kusar mer men släpar säkert på 500kg mer, så visst jag ser din poäng men förstår inte riktigt vart du vill komma med den? Bilarna är jämna och brukas på samma vis och jag tror folk skulle stå och bita naglar ifall vi möttes head to head på något streetrace i trakterna..

Ang mitt 4-länk, berätta gärna hemligheten med den.. Den som är så fantastisk och enligt så många experter gjort hela min bil till en ren perfekt dragracebil. Är den verkligen så nödvändig för mina tider? Det bästa jag vet med den för tillfället är att jag slipper laga den OCKSÅ utan kan koncentrera mig på att få låda/koppling motor att fungera.

Vad hade gjort supran bättre om han också haft en 4-länk? Den är väl bevisligen hyfsat hållbar, eller så är den det inte med stort mörkertal bakaxlar och drivaxlar som vid 1000 hästar ligger på sin gräns? Supror har ju gått 7or förut med de bakvagnarna, 6or tillochmed med automat? Visserligen kör de i USA med 50 lök kolfiberkoppling för att slira iväg 1an för att det ska hålla.

r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 14 Feb 2012, 15:44
by Ronnie AVR
Lugn nu de enda jag menar är "jag" tycker de är stor klasskillnad på era bilar! Inget annat än så!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 14 Feb 2012, 16:18
by Fernis1
Tror det ronnie menar är att din bil är utresand, ombygg bakvagn där det går in feta däck osv medans supran är helt original med delad bakvagn osv sen när han kört sina race sätter han sig i bilen och kör den hem och sätter på AC:n, tror inte han menar något illa om dig :)

Ser iaf fram emot att du sätter 8an i sommar annars får du pensionera dig och börja spela minigolf ;) skämt å sido.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 15 Feb 2012, 07:05
by r.ivars
så för att jaga + poäng i en racebil så ska man ha AC och lite extra onödig för ändamålet vikt.

jag börjar förstå vad ni menar,

om den här killen

Image

skulle vara lika snabb som den här killen

Image

skulle det ju vara jävligt häftigt faktiskt.

fast detta i en mer okomplicerad värld, eftersom kenyanen tävlar i nån form av marathon så är ju han säkerligen en fullfjädrad martahon löpare.
Han behöver liksom bara vara hel och tränad för endamålet.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 15 Feb 2012, 08:00
by r.ivars
är det någon som vet ifall startkrans på s50 passar på m50 och därmed även startmotorerna därimellan?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 15 Feb 2012, 09:20
by Niklas Sandström
r.ivars wrote:är det någon som vet ifall startkrans på s50 passar på m50 och därmed även startmotorerna därimellan?


Jo startkransen går att flytta emellan S50 och M50, startmotorn likaså.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 15 Feb 2012, 09:22
by Bäckis
Han undrade nog om tandningen var samma. Och det är den väl?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 15 Feb 2012, 10:08
by bmw_fredde
ja det är samma!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 15 Feb 2012, 12:06
by r.ivars
Ingen som råkar sitta på yttre startkrans diameter och måttet på svänghjulet där kransen är påklämd?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 15 Feb 2012, 20:46
by bmw_fredde
Svarvade svänghjul häromdan så borde ju komma ihåg det men icke... kan mäta åt dig vilka mått vill du ha?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Posted: 15 Feb 2012, 22:15
by r.ivars
Det måttet som startkransen sitter på vore nice :)