F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
stiiiv_
Posts: 573
Joined: 31 Aug 2007, 16:10
Location: Eskilstuna/kjula

Post by stiiiv_ »

skyst nyckelring :D

hoppas hd vipporna funkar braa nu!

klacken på billetvippan såg inte så rolig ut :(
Grefven

Post by Grefven »

_Kalle_ wrote:min m20 gav 600.2 whp på 1.2 bar och 715.6 whp@ 1.8 bar.

Om jag inte missförstod Bäckis när jag mappade den så gav den mer än hans s14 på 1.2 bar ?
Men ja, motorn är bögig när det gäller luftandet och vipporna..



nuvarande setup är 550whp på 1,2bar. (på lite över 2400cc får man inte glöma) antar att din är 2,7l minst?

men det är ju 2 vs 4 ventilare oxå så ditt resultat är verkligen svinbra! :D
Grefven

Post by Grefven »

bmwpatrik wrote:Jag kör med billet vippor som jag köpt av PPF, var ett tag sen jag köpte dom, är nog Nuke som gjort dom.
Har då kört 2 säsonger med dom och har inte märkt av nått krångel än alla fall, inga slitna kammar eller vippor, peppar peppar.

MVH



detta gäller vipporna från IE. inte nuke. många som är nöjda med NUKE vipporna så håll hårt i dom.
Grefven

Post by Grefven »

det kan vara idé att sälja dom som nyckelringar kanske? =)

jag hade lätt gett en hundring för en sån fin nyckelring ;-)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

bullen! wrote:det kan vara idé att sälja dom som nyckelringar kanske? =)

jag hade lätt gett en hundring för en sån fin nyckelring ;-)



haha du e inte den första som säger till :D


jag ska fundera:)
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

bullen! wrote:
_Kalle_ wrote:min m20 gav 600.2 whp på 1.2 bar och 715.6 whp@ 1.8 bar.

Om jag inte missförstod Bäckis när jag mappade den så gav den mer än hans s14 på 1.2 bar ?
Men ja, motorn är bögig när det gäller luftandet och vipporna..



nuvarande setup är 550whp på 1,2bar. (på lite över 2400cc får man inte glöma) antar att din är 2,7l minst?

men det är ju 2 vs 4 ventilare oxå så ditt resultat är verkligen svinbra! :D


Yes, 2.8 liter är det, så det är rätt stor skillnad på volym :)
Dock original insug och spjällhus =)
Karl Jansson, 070-4406777
Bäckström
Posts: 80
Joined: 02 May 2008, 10:49
Location: Västerås

Post by Bäckström »

Vad hände på lördagen Ivars?? Lådras??
Vart en jävligt fin start i alla fall.. låg 60 fotare å allt.

Hoppas du får ordning på kärran till söndagens körningar..

Mvh Erik
User avatar
FoX
Posts: 1794
Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by FoX »

Bäckström wrote:Vad hände på lördagen Ivars?? Lådras??
Vart en jävligt fin start i alla fall.. låg 60 fotare å allt.

Hoppas du får ordning på kärran till söndagens körningar..

Mvh Erik


kardan knuten gick sönder
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

jes, vi ska svetsa ihop med en ny knut ikväll... puh..

kul sätt att wastea en fin dag på... visserligen hade det bara blivit 2 repor.. men det kanske räckt för att klämma nian ;)


AS TRÖTT, ska sova 1h innan jag tar fram vinkelharryn och kapar upp kardaner och sen ringer svetsaren som lär kommit hem ifrån kjula vid det laget...

go natt
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

ja dagen va lite halv waste fast man körde 2 repor

ja sköt tryckslang på ena och 10.80 på första repan.. dock bara på 1bar.. så de är väl helt okaj.. är väl inte mycket mos då.. 4xx nånting på driven :)

mer ladd im :)
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Trist med ras! Hoppas det går bättre imorgon.


8)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

gick ju sådär med att sova 1h, känner mig TOTALT OMOTIVERAD..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Kom igen nu!!

Du är väl en karl?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Klangen
Posts: 537
Joined: 09 Apr 2009, 14:19
Location: Stockholm/Norrort

Post by Klangen »

Ivars.
Din bil lat nagot sa javligt snuskigt bra!

Det var ju darfor man akte till Kjula for fan.

Forsta repan jag sag for dagen var ditt ladras.

Vafan!!

Satt ihop den nu, annars vagrar jag aka dit imorgon :)


Ps. Karels lat inte helt omysig heller! .ds
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Preview från Kjula på grabbarnas bilar :D

Image

Image

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Några till:

Image

Image

Image

Image

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Daniel.Fredriksson
Posts: 321
Joined: 20 May 2008, 07:30
Location: Motala

Post by Daniel.Fredriksson »

Vad hände idag? (söndag)
Hörde på första brunouten bara en jävla smäll. Sen rullade de iväg dig. Sedan på andra repan så vart det PANG igen.

Synd som fan. Såg inte om du körde någon mer repa? Funkade det sen?
Image

Daniel Fredriksson
076-42 94 215
Post Reply