Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
stiiiv_
Posts: 573 Joined: 31 Aug 2007, 16:10
Location: Eskilstuna/kjula
Post
by stiiiv_ » 29 May 2009, 07:26
skyst nyckelring
hoppas hd vipporna funkar braa nu!
klacken på billetvippan såg inte så rolig ut
Grefven
Post
by Grefven » 29 May 2009, 09:16
_Kalle_ wrote: min m20 gav 600.2 whp på 1.2 bar och 715.6 whp@ 1.8 bar. Om jag inte missförstod Bäckis när jag mappade den så gav den mer än hans s14 på 1.2 bar ? Men ja, motorn är bögig när det gäller luftandet och vipporna..
nuvarande setup är 550whp på 1,2bar. (på lite över 2400cc får man inte glöma) antar att din är 2,7l minst?
men det är ju 2 vs 4 ventilare oxå så ditt resultat är verkligen svinbra!
Grefven
Post
by Grefven » 29 May 2009, 09:17
bmwpatrik wrote: Jag kör med billet vippor som jag köpt av PPF, var ett tag sen jag köpte dom, är nog Nuke som gjort dom. Har då kört 2 säsonger med dom och har inte märkt av nått krångel än alla fall, inga slitna kammar eller vippor, peppar peppar. MVH
detta gäller vipporna från IE. inte nuke. många som är nöjda med NUKE vipporna så håll hårt i dom.
Grefven
Post
by Grefven » 29 May 2009, 09:19
det kan vara idé att sälja dom som nyckelringar kanske? =)
jag hade lätt gett en hundring för en sån fin nyckelring
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 29 May 2009, 21:51
bullen! wrote: det kan vara idé att sälja dom som nyckelringar kanske? =)
jag hade lätt gett en hundring för en sån fin nyckelring
haha du e inte den första som säger till
jag ska fundera:)
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 29 May 2009, 23:23
bullen! wrote: _Kalle_ wrote: min m20 gav 600.2 whp på 1.2 bar och 715.6 whp@ 1.8 bar. Om jag inte missförstod Bäckis när jag mappade den så gav den mer än hans s14 på 1.2 bar ? Men ja, motorn är bögig när det gäller luftandet och vipporna..
nuvarande setup är 550whp på 1,2bar. (på lite över 2400cc får man inte glöma) antar att din är 2,7l minst?
men det är ju 2 vs 4 ventilare oxå så ditt resultat är verkligen svinbra!
Yes, 2.8 liter är det, så det är rätt stor skillnad på volym
Dock original insug och spjällhus =)
Karl Jansson, 070-4406777
Bäckström
Posts: 80 Joined: 02 May 2008, 10:49
Location: Västerås
Post
by Bäckström » 30 May 2009, 15:47
Vad hände på lördagen Ivars?? Lådras??
Vart en jävligt fin start i alla fall.. låg 60 fotare å allt.
Hoppas du får ordning på kärran till söndagens körningar..
Mvh Erik
FoX
Posts: 1794 Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by FoX » 30 May 2009, 16:08
Bäckström wrote: Vad hände på lördagen Ivars?? Lådras?? Vart en jävligt fin start i alla fall.. låg 60 fotare å allt. Hoppas du får ordning på kärran till söndagens körningar.. Mvh Erik
kardan knuten gick sönder
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE
0703252017
Eskilstuna
r.ivars
Posts: 3549 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 30 May 2009, 17:51
jes, vi ska svetsa ihop med en ny knut ikväll... puh..
kul sätt att wastea en fin dag på... visserligen hade det bara blivit 2 repor.. men det kanske räckt för att klämma nian
AS TRÖTT, ska sova 1h innan jag tar fram vinkelharryn och kapar upp kardaner och sen ringer svetsaren som lär kommit hem ifrån kjula vid det laget...
go natt
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 30 May 2009, 18:12
ja dagen va lite halv waste fast man körde 2 repor
ja sköt tryckslang på ena och 10.80 på första repan.. dock bara på 1bar.. så de är väl helt okaj.. är väl inte mycket mos då.. 4xx nånting på driven
mer ladd im
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 30 May 2009, 18:20
Trist med ras! Hoppas det går bättre imorgon.
r.ivars
Posts: 3549 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 30 May 2009, 19:36
gick ju sådär med att sova 1h, känner mig TOTALT OMOTIVERAD..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Doktorn
Posts: 1459 Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn
Post
by Doktorn » 30 May 2009, 20:46
Kom igen nu!!
Du är väl en karl?
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Klangen
Posts: 537 Joined: 09 Apr 2009, 14:19
Location: Stockholm/Norrort
Post
by Klangen » 30 May 2009, 20:54
Ivars.
Din bil lat nagot sa javligt snuskigt bra!
Det var ju darfor man akte till Kjula for fan.
Forsta repan jag sag for dagen var ditt ladras.
Vafan!!
Satt ihop den nu, annars vagrar jag aka dit imorgon
Ps. Karels lat inte helt omysig heller! .ds
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 31 May 2009, 12:17
Preview från Kjula på grabbarnas bilar
Mvh
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 31 May 2009, 16:03
Daniel.Fredriksson
Posts: 321 Joined: 20 May 2008, 07:30
Location: Motala
Post
by Daniel.Fredriksson » 31 May 2009, 17:58
Vad hände idag? (söndag)
Hörde på första brunouten bara en jävla smäll. Sen rullade de iväg dig. Sedan på andra repan så vart det PANG igen.
Synd som fan. Såg inte om du körde någon mer repa? Funkade det sen?
Daniel Fredriksson
076-42 94 215