F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
så där då.. dagens förmodligen största bakslag.
3 dagar innan kjula premiären..
va ute o åka lite förra veckan och efter lite varvstopps racing så lossna en av exentrarna till vippan och vart lite för mycket spel..
lyfte på kåpan och tänkte justra om spelet..
då märker ja på en gång att 2 av vipporna gått ner sig.. BILLET vippor.. ala USA 9500kr.
fett jävla besviken va ja redo på att bränna upp bilen..
ringde ie direkt och förklara problemet.. då nämde han att dom har haft problem med härdningen på vipporna.. så vissa klackar har blivit mjukare än dom ska..
aja tänke ja.. då ja bara såg 2vippor som va dåliga så tänke ja att de kan ju vara så enkelt.. byta klack och köra vidare.. har ändå kör nästan 100mil hittils.
dom skulle skicka 2 nya vippor och 3 extra klackar.... fick de idag.. så då rev jag.. av 6 insugs vippor så va 5 st sopp slut.. riktigt dåliga..
kuk tänkte ja.. de va verkligen inget ja ville ha just nu..
pengar i sjön och ingen kjula premiär..
hem, ringde ie och prata med dom igen.. dom va inte alls omöjliga dom skulle lösa problemet.. Ivars ringde ärtan och fråga om hd vipporna, dessa har ingen haft problem med hittils.. så min tanke va väl att ja byte ur billet mot hd.. Ett problem... man har vart snål så man har köpt dom för några kronor billigare direkt från tillverkaren.. Jah skägget i brevlådan.. hur fan ska man få hit dom på 2 dagar.. = nästan omöjligt..
vi spåna lite i garaget och ja kom väl fram till att fan ja frågar ppf grabbarna om dom kan låna ut en uppsättning tills ja får mina så får dom ta dessa så fort de kommer.. enkelt tänkade trodde inte att de skulle bli så lätt.. ja förstår helt klart om bäckis o ärtan skulle säga nej.. fan ja har inte köpt de där så varför ska dom ge mig support.. dock så har dom gett mig sjukt bra support genom tiden med allt annat.. så lite hopp hade ja ändå..
prata med bäckis ikväll och fråga om de fanns nån som helst möjlighet o lösa de..
svar.
Inga problem, du får låna vipporna.. och så fort ja får mina så köra ja upp dom till ppf..
SÅÅÅ jävla sjukt nice så de finns inte..
ETT stort JÄVLA tack Till bäckis o ärtan.. har nog inte sagt de allt för många gånger men ni e fan sjukt bra o ha o göra med.. inga tjaffs,, bara sjukt bra support.
EDIT.
KJULA KJULA KJULA KJUUUUUUUUUUUUULA
3 dagar innan kjula premiären..
va ute o åka lite förra veckan och efter lite varvstopps racing så lossna en av exentrarna till vippan och vart lite för mycket spel..
lyfte på kåpan och tänkte justra om spelet..
då märker ja på en gång att 2 av vipporna gått ner sig.. BILLET vippor.. ala USA 9500kr.
fett jävla besviken va ja redo på att bränna upp bilen..
ringde ie direkt och förklara problemet.. då nämde han att dom har haft problem med härdningen på vipporna.. så vissa klackar har blivit mjukare än dom ska..
aja tänke ja.. då ja bara såg 2vippor som va dåliga så tänke ja att de kan ju vara så enkelt.. byta klack och köra vidare.. har ändå kör nästan 100mil hittils.
dom skulle skicka 2 nya vippor och 3 extra klackar.... fick de idag.. så då rev jag.. av 6 insugs vippor så va 5 st sopp slut.. riktigt dåliga..
kuk tänkte ja.. de va verkligen inget ja ville ha just nu..
pengar i sjön och ingen kjula premiär..
hem, ringde ie och prata med dom igen.. dom va inte alls omöjliga dom skulle lösa problemet.. Ivars ringde ärtan och fråga om hd vipporna, dessa har ingen haft problem med hittils.. så min tanke va väl att ja byte ur billet mot hd.. Ett problem... man har vart snål så man har köpt dom för några kronor billigare direkt från tillverkaren.. Jah skägget i brevlådan.. hur fan ska man få hit dom på 2 dagar.. = nästan omöjligt..
vi spåna lite i garaget och ja kom väl fram till att fan ja frågar ppf grabbarna om dom kan låna ut en uppsättning tills ja får mina så får dom ta dessa så fort de kommer.. enkelt tänkade trodde inte att de skulle bli så lätt.. ja förstår helt klart om bäckis o ärtan skulle säga nej.. fan ja har inte köpt de där så varför ska dom ge mig support.. dock så har dom gett mig sjukt bra support genom tiden med allt annat.. så lite hopp hade ja ändå..
prata med bäckis ikväll och fråga om de fanns nån som helst möjlighet o lösa de..
svar.
Inga problem, du får låna vipporna.. och så fort ja får mina så köra ja upp dom till ppf..
SÅÅÅ jävla sjukt nice så de finns inte..
ETT stort JÄVLA tack Till bäckis o ärtan.. har nog inte sagt de allt för många gånger men ni e fan sjukt bra o ha o göra med.. inga tjaffs,, bara sjukt bra support.
EDIT.
KJULA KJULA KJULA KJUUUUUUUUUUUUULA
Phu, trodde du inte skulle premiär-köra när jag började läsa
Gött att det löste sig.
Ska bli kul att se era tre bilar!
Mvh
Gött att det löste sig.
Ska bli kul att se era tre bilar!
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
olander_91 wrote:Vart är Kjula? och när är det`?
Skulle vara roligt att åka och kolla.
http://www.rodnkustom.se/MO2009.html
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
r.ivars wrote:nu har the dog-sled fått pampers...
redo för kjula
Hur löste du det?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:r.ivars wrote:nu har the dog-sled fått pampers...
redo för kjula
Hur löste du det?
HAHA.. Det vet bara gudarna gjorde fast lite industrimatta under motorn bara klipper och skruvar ner det på 30 sekunder... tog typ 10 minuter att montera.. Blir nog nån alurig sen..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
bullen! wrote:strulet med billetvipporna är anledningen till att jag övergav m20 och slutligen köpte m3an. tappade all lust när jag fick veta att de inte skulle fungera.
ne ja är snart inne på samma spår..
hade de inte vart för att man e trä skalle och vill åka fort med m20 innan man överger den så hade ja bytt för länge sen.
2 bar på m20 650 på driven
0.6 bar på m3 6xx på driven
bara de där säger ju en helt del varför man ska ha en annan motor.
_Kalle_ wrote:min m20 gav 600.2 whp på 1.2 bar och 715.6 whp@ 1.8 bar.
Om jag inte missförstod Bäckis när jag mappade den så gav den mer än hans s14 på 1.2 bar ?
Men ja, motorn är bögig när det gäller luftandet och vipporna..
jo självklart ger dom mer. med stöddigare kam och en redig portning
ja syftade mest på orginal topp.. ja har inte alls portat min så då får man ladda lite mer.
BILD update då. va inte igår.
så här såg vipporna ut..
VÄLDIGT slitna.
så såg vissa ut
Medans några såg även ut så här.
om alla ändå va så här.. så skulle skiten vara frid o fröjd.
men icke.
Jävligt nice av PPF och låna ut HD vippor. TACK SOM FAN GRABBAR:
Billet VS hd
dom duger ju knappt till nått. nyckel ringen fick sig en vän.
bilen e klar och provkörd. allt funkar skit bra.
Supra jonnie va över o hjälpte idag.. rev ihop kardan och allt skit efter helgens ras. TACK som KATTEN för hjälpen.
hade aldrig hunnit o få klart de själv !!
så här såg vipporna ut..
VÄLDIGT slitna.
så såg vissa ut
Medans några såg även ut så här.
om alla ändå va så här.. så skulle skiten vara frid o fröjd.
men icke.
Jävligt nice av PPF och låna ut HD vippor. TACK SOM FAN GRABBAR:
Billet VS hd
dom duger ju knappt till nått. nyckel ringen fick sig en vän.
bilen e klar och provkörd. allt funkar skit bra.
Supra jonnie va över o hjälpte idag.. rev ihop kardan och allt skit efter helgens ras. TACK som KATTEN för hjälpen.
hade aldrig hunnit o få klart de själv !!
Last edited by Karel021 on 29 May 2009, 07:16, edited 1 time in total.