johankihl wrote:Lägg dem inte i vatten, då dör de små jävlarna konstigt nog. Fiskade i förrgår med en död mås som låg och flöt i vattnet, fungerade utmärkt
det värsta är att dom går ju igång på det mest äckliga man kan stoppa i burarna ...
nu håller jag fan på att bli tokig.
-har gjort allt i min makt för att få wg:n tät............utan resultat, den är tätare nu än tidigare men redan vid 0,5b så läcker den som fan trots 1bars fjäder och mottryck!!!!
-nu börjar jag tro att ventiltalriken inte sitter helt rakt svetsad på ventilskaftet
nån som har nån ide´ på vad ska jag göra?
så här har vi riggat....
detta är resultatet efter ett gäng timmars slipande....
använde mig av den här hubben och holst:s pasta....
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nicke Blom wrote:köra ventilen i en ventilsipmaskin kanske?
Nått du råkar ha hemma?
Blir till at slipa ventilen mot sätet oxå, dock var det ju sjukt mkt att ta av när vi började, så hade man kört med ventilen direkt så hade den nog inte funnits i våran värld längre
Nicke Blom wrote:slipar ventilen lös i ventilslipmaskin.
men vi kanske kan ha brotchar så man kan fräsa sätet åxå...
kan kolla om det är intressant? jobbar ju på skola=))
Fan va nice! robbz lär ju läsa det här oxå, så han får ju säga sista ordet!
Personligen skulle jag nog rekomendera honom ett besök från dig och se om det går att lösa på nått sätt. Blir ju klart bästa att brotcha sätet men hade inte tillgång till såna grejer längre.
Ventilen kan jag dra till en fin fin lokal ett par hundra meter från garaget å slipa till i västa fall.
nu har coret anlänt till avesta, ska försöka hämta det så fort som möjligt.....
-det konstiga är att det tydligen inte var nåt fel på turbon då den som bäckis fick hem var precis likadan, fullt normalt att avgasimpellern kastar 2-3mm
bäckis fick kontakta jänkarna och enligt dom så är det så dom balanserar impellern?
-man blir ju lite skitnödig att dom har skickat tillbaka den gamla?!
Tack än en gång bäckis för att du var shysst och ordnade detta!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Ang din wg. Har du ett runt säte, vilket bilden visar och en kägla som är rund samt att vinklarna är rätt på säte och kägla så bör du ha en tät ventil. Enklaste sättet att ta reda på det är att använda nån fin slippasta och sätta ihop wg:n utan fjäder och sen läppa ytorna. Tar det jämt på både säte och kägla är den troligtvis så tät som den blir.
Beräkna arean på käglan och vad den får för lyft kraft vid 0,5 bar kontra vad du ska ha för mottryck på membranet för att försäkra dig om att det ska hålla imot känns överkurs på en wg.
Sen en fråga till bäckis.
Varför köra med olika långa blad på turbinen? Antar att nått lär va bättre med det eftersom det görs så.
För balanseringens skull kan det väll ändå inte vara? För inte ska man väll behöva slipa bort en tredjedel av sexkanstinfästninge + slipa baksidan av turbinhjulet samt slipa av ca 3mm på 3-4 turbinblad för att få den balanserad? Turbinbladen som är kortare låg i linje med avslipningen av nyckelgreppet och urslipningen på baksidan av turbinen.