hösten flög förbi för jävla snabbt!!
har inte bestämt mig alls hur jag ska göra med växellåda, skulle vilja köra vidare med lådan jag körde i somras, men det skrämmer mig att den var så in i helvete segväxlad när det väl gick på stripp med grepp, kan dock varit andra faktorer som spelar in..
fixade lite färg till den röda, fanns ingen färgkod på den så jag lämnade in ett provex ifrån bilen så färgproffsen lasrade fram rätt nyans,
sen fick jag lite detaljer lackerade, det som stör mig mest är att fram och bakspoiler inte finns lackerade.
montera grill, lysen mm
värmepaket, bromsservo, pedaler ditsatta
men hur fan gör folk med värmepaket och luftkanalerna kvar till instrumentpanelen??
rensade den inför kommande flockning av fastcar i västerås.
ännu en rattstång fixas till, tar ju inte allt för lång tid att göra iordning e30s längre
kikade till diffen lite som jag körde hårt med 2008-2009
blästrade kåpan ingen färg verkar gilla att sitta på det endå
evon är nu förreggad, great succes!
nypajsad och fin m535 e28 diff
3.07 utväxling, det är KREJJER det!
bromsuppgrade på g bak också, ska försöka hitta en skiva i samma offset som e28ans, men så stor diameter som möjligt fast även rymmas innanför plåt 15"are, skivorna lär vara ventilerade och fina också som ska dit. Frambromsarna kommer senare ifrån Bakaxel.se som håller på att klura på lite schyssta bromsalternativ!
jag måste nog riva ner min vita för att inte bli helt spansk varje gång jag ser den stå och mysa i garaget, eller så skiter jag i det
Nästa år blir uppsättningen:
- vit e30 som asförbannad racebil (i skicket den är) ska fixa lite smågrejer såklart som man alltid klurat på men i stort sett som den var iår.
- röd e30 som en vanlig everyday bil med kraftig drivlina och en ynklig 330 motor, i så fint skick jag bara orkar fixa.
så får vi avvakta lite med den röde, för man lär ju ha tusen hästar nästa år också
Blir nog inte någon automagisk låda dock, troligtvis en viperlåda eller supralåda. I den röde finns det bara ett alternativ, ZF!