r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
Jag va nära på att köpa en sådan lådan till min R33 GT-R men det blev ej av för att det är en ren DRAG låda.
På den modellen kunde man bara växla uppåt och inte neråt, alltså, 1-2-3-4-5-1-2-3-4-5...
Inte så bra för mig som vill ha en gatbil så det blev en HKS låda istället
På den modellen kunde man bara växla uppåt och inte neråt, alltså, 1-2-3-4-5-1-2-3-4-5...
Inte så bra för mig som vill ha en gatbil så det blev en HKS låda istället
- TurboRobban
- Posts: 119
- Joined: 20 Nov 2005, 21:13
- Location: avesta
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
http://www.youtube.com/watch?v=US2Y8c327YA
behöver man säga mer än att de går att åka fort med manuell med
behöver man säga mer än att de går att åka fort med manuell med
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
är väl aldrig nån som tvivlat på att man kan köra fort med manuell
ms racing
- TurboRobban
- Posts: 119
- Joined: 20 Nov 2005, 21:13
- Location: avesta
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
nej ja läser väl fel
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
Tog med en vanlig kamera såhär lite efter säsong för att dokumentera kärran lite så den får lite andra bilder än iphone bilder.
Nya fälgar införskaffade, 19", blir lite mer gummi backen till nästa säsong = mer rök!
dörren öppen :/
friläge i, länka bultat i chassiet, kanske inte bara är kopplingens fel att skiten inte gick att växla.. hehe.. glömde av att jag gjort det där halvdant innan första provkörningen.. Kom liksom lite andra fel som var viktigare att lösa..
Knoppen växlade jag bort i orsa, ena gången med att få i växeln innan den stack, andra gången mitt i växlingen så jag fick kasta den och bryta i nästa växel.
hehe, jeep
den gamla 1000hästars touring bakvagnen Ser nu mera ut som SATAN.. men det är under uppfräshning allting så det blir bra!
mer update om projektet med den röde kommer, skrotar mekar mest där änsålänge.
Nya fälgar införskaffade, 19", blir lite mer gummi backen till nästa säsong = mer rök!
dörren öppen :/
friläge i, länka bultat i chassiet, kanske inte bara är kopplingens fel att skiten inte gick att växla.. hehe.. glömde av att jag gjort det där halvdant innan första provkörningen.. Kom liksom lite andra fel som var viktigare att lösa..
Knoppen växlade jag bort i orsa, ena gången med att få i växeln innan den stack, andra gången mitt i växlingen så jag fick kasta den och bryta i nästa växel.
hehe, jeep
den gamla 1000hästars touring bakvagnen Ser nu mera ut som SATAN.. men det är under uppfräshning allting så det blir bra!
mer update om projektet med den röde kommer, skrotar mekar mest där änsålänge.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
Sinnesjukt bra de ser ut Richard! Men lite väl me puts på den vite nu känner ja
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
Den e rätt ball ändå
Måste ge dig lite kredd för soppapumpsinstallationen, vem fan behöver billetfästen?
Måste ge dig lite kredd för soppapumpsinstallationen, vem fan behöver billetfästen?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
Hör av dig om vi ska försöka få liter mer bling på insuget mm. =)
/Erik
/Erik
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
OldBeemer wrote:Sinnesjukt bra de ser ut Richard! Men lite väl me puts på den vite nu känner ja
Som vanligt bjuder bilderna på lite extra bling, men det ser fan inte dåligt ut i verkligheten heller iallafall
erikjakan wrote:Den e rätt ball ändå
Måste ge dig lite kredd för soppapumpsinstallationen, vem fan behöver billetfästen?
Haha, exakt! Keep it simple!
Bäckström wrote:Hör av dig om vi ska försöka få liter mer bling på insuget mm. =)
/Erik
Låter mycket bra! Det skulle nog fan se ballt ut!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
Lite småkåt på durkplåt va?
Ser bra ut!
Ser bra ut!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
allt annat blir ju så repigt och fult när det används gillar lite struktur
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
-
- Posts: 850
- Joined: 24 Sep 2006, 12:44
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
skitsnyggt med nya fälgarna!!!
det är kul för meksuget att byta upp sig lite utseendemässigt ibland...
det är kul för meksuget att byta upp sig lite utseendemässigt ibland...
Mvh PJ
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
hösten flög förbi för jävla snabbt!!
har inte bestämt mig alls hur jag ska göra med växellåda, skulle vilja köra vidare med lådan jag körde i somras, men det skrämmer mig att den var så in i helvete segväxlad när det väl gick på stripp med grepp, kan dock varit andra faktorer som spelar in..
fixade lite färg till den röda, fanns ingen färgkod på den så jag lämnade in ett provex ifrån bilen så färgproffsen lasrade fram rätt nyans,
sen fick jag lite detaljer lackerade, det som stör mig mest är att fram och bakspoiler inte finns lackerade.
montera grill, lysen mm
värmepaket, bromsservo, pedaler ditsatta
men hur fan gör folk med värmepaket och luftkanalerna kvar till instrumentpanelen??
rensade den inför kommande flockning av fastcar i västerås.
ännu en rattstång fixas till, tar ju inte allt för lång tid att göra iordning e30s längre
kikade till diffen lite som jag körde hårt med 2008-2009
blästrade kåpan ingen färg verkar gilla att sitta på det endå
evon är nu förreggad, great succes!
nypajsad och fin m535 e28 diff 3.07 utväxling, det är KREJJER det!
bromsuppgrade på g bak också, ska försöka hitta en skiva i samma offset som e28ans, men så stor diameter som möjligt fast även rymmas innanför plåt 15"are, skivorna lär vara ventilerade och fina också som ska dit. Frambromsarna kommer senare ifrån Bakaxel.se som håller på att klura på lite schyssta bromsalternativ!
jag måste nog riva ner min vita för att inte bli helt spansk varje gång jag ser den stå och mysa i garaget, eller så skiter jag i det
Nästa år blir uppsättningen:
- vit e30 som asförbannad racebil (i skicket den är) ska fixa lite smågrejer såklart som man alltid klurat på men i stort sett som den var iår.
- röd e30 som en vanlig everyday bil med kraftig drivlina och en ynklig 330 motor, i så fint skick jag bara orkar fixa.
så får vi avvakta lite med den röde, för man lär ju ha tusen hästar nästa år också
Blir nog inte någon automagisk låda dock, troligtvis en viperlåda eller supralåda. I den röde finns det bara ett alternativ, ZF!
har inte bestämt mig alls hur jag ska göra med växellåda, skulle vilja köra vidare med lådan jag körde i somras, men det skrämmer mig att den var så in i helvete segväxlad när det väl gick på stripp med grepp, kan dock varit andra faktorer som spelar in..
fixade lite färg till den röda, fanns ingen färgkod på den så jag lämnade in ett provex ifrån bilen så färgproffsen lasrade fram rätt nyans,
sen fick jag lite detaljer lackerade, det som stör mig mest är att fram och bakspoiler inte finns lackerade.
montera grill, lysen mm
värmepaket, bromsservo, pedaler ditsatta
men hur fan gör folk med värmepaket och luftkanalerna kvar till instrumentpanelen??
rensade den inför kommande flockning av fastcar i västerås.
ännu en rattstång fixas till, tar ju inte allt för lång tid att göra iordning e30s längre
kikade till diffen lite som jag körde hårt med 2008-2009
blästrade kåpan ingen färg verkar gilla att sitta på det endå
evon är nu förreggad, great succes!
nypajsad och fin m535 e28 diff 3.07 utväxling, det är KREJJER det!
bromsuppgrade på g bak också, ska försöka hitta en skiva i samma offset som e28ans, men så stor diameter som möjligt fast även rymmas innanför plåt 15"are, skivorna lär vara ventilerade och fina också som ska dit. Frambromsarna kommer senare ifrån Bakaxel.se som håller på att klura på lite schyssta bromsalternativ!
jag måste nog riva ner min vita för att inte bli helt spansk varje gång jag ser den stå och mysa i garaget, eller så skiter jag i det
Nästa år blir uppsättningen:
- vit e30 som asförbannad racebil (i skicket den är) ska fixa lite smågrejer såklart som man alltid klurat på men i stort sett som den var iår.
- röd e30 som en vanlig everyday bil med kraftig drivlina och en ynklig 330 motor, i så fint skick jag bara orkar fixa.
så får vi avvakta lite med den röde, för man lär ju ha tusen hästar nästa år också
Blir nog inte någon automagisk låda dock, troligtvis en viperlåda eller supralåda. I den röde finns det bara ett alternativ, ZF!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
den röde är fan cp bred:) du skulle ha sagt till så hade jag fixat koden
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
chribbe wrote:den röde är fan cp bred:) du skulle ha sagt till så hade jag fixat koden
trodde inte du hade nån kod jag kikade på både imola röd och tornado röd, och impala brun, men inget lirade
skulle dock behöva en ny framruta då den andra inte passar och listerna i överkant på dörrarna
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
r.ivars wrote:chribbe wrote:den röde är fan cp bred:) du skulle ha sagt till så hade jag fixat koden
trodde inte du hade nån kod jag kikade på både imola röd och tornado röd, och impala brun, men inget lirade
skulle dock behöva en ny framruta då den andra inte passar och listerna i överkant på dörrarna
inget man ska prata om men det är saabs laser röda:) var det med eller utan fönsterhiss det skulle vara?
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 4 SALE
chribbe wrote:r.ivars wrote:chribbe wrote:den röde är fan cp bred:) du skulle ha sagt till så hade jag fixat koden
trodde inte du hade nån kod jag kikade på både imola röd och tornado röd, och impala brun, men inget lirade
skulle dock behöva en ny framruta då den andra inte passar och listerna i överkant på dörrarna
inget man ska prata om men det är saabs laser röda:) var det med eller utan fönsterhiss det skulle vara?
SHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!
med vev, på evospråk heter det RS, låter coolare
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp