Casy wrote:Inte mycket till bilder, har inte haft tid med sånt stolsfästen klara! Ska åka in till stan imorgon o hämta soppaslang. Jag ska dra dom på högersidan under mattan (precis som original är). Plusmatningen hamnar på vänstersidan. Sen kan jag stoppa tillbaka mattan och stolarna så klart!!
Vill dom vara jävliga på besiktningen så åker du på att original stolsinfästningen är ändrad. :-/
Det nya stödlagerfästet är färdigsvetsat. Mattan har börjat ta plats och stolarna verkar passa inredningen rätt bra Kändes kul att få provsitta och drömma sig bort några minuter Förarstolen är lätt vinklad inåt mot mitten. Det kändes så konstigt annars med högerknät alldeles intill ratten. Man sitter förjäkla gott
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Det känns som att projektet börjar bli mer och mer färdigt, men fortfarande mycket smågrejer kvar att göra. Svänghjul och koppling är inlämnat på balansering, men ska hämta ut det imorgon. Till helgen ska motorn lyftas ur igen så jag kan fixa det sista småpillet i motorutrymmet. Sen måste ändå vevbult dras 400nm och koppling ska på, så det är lugnt
Har även gett mig på bromsarna som består av E21-ventskivor och Volvo 240 4-kolvsok. Monterat mina tjocka korta Bilstein PRR-0003-dämpare, byggt wiregas. Batterihållaren byggde jag ikväll.
Nu är det mesta fixat i motorutrymmet, och motorn kan snart lyftas ner igen. Bytte olja i styrsnäckan, och fettade in "armen" på motsatt sida. Målat lite saker, osv osv Jag måste dock beställa några smådelar till lådan innan paketet kan skruvas ihop igen, så troligtvis lyfts motor/låda ner kommande helg!
Har beställt nya justerbara topplager till framdämparna oxå. Bör komma till veckan
Alltså.. vart ska man placera relä- och säkringsstation? Grejerna tar så stor plats i facket, så ja vettefan vart jag ska ha det. Har 5st reläer. Huvudrelä, spridare, pump, tändspolar, fläkt. Är det överdrivet mycket på ett Ms2v3? Har hört att det kan strula om man delar relä mellan spridare och tändspolar! Åsikter??
Ladda gärna upp nån bild på era installationer.. Har idétorka som de känns...........