BusE's E21 "s50b32" Turbo "nytt"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BusE's E21 "s50b32"
Tack Dajp,Fredde, Jonas och Fredrik!
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: BusE's E21 "s50b32"
Hänt lite igen...
Vevhus burken vart lackad och monterad. kommit hem lite delar som ny slavcylinder och slitzade m3 e36 skivor i bättre begagnat skick, dom ska få sig en omgång i blästern och i svarven. Väntar fortfarande på nya styrleder och packningssats till framoken.
Funderar och handla en e21 motorsport vinge, va tycker ni? lackas självklart i bilens färg. (bild längre ner)
I dag var man ledig så vart ett besök hos prestanda fabriken, var mycket skoj och se o man vart ju ännu mer sugen på få bilen klar då man hörde vrålet från broms lokalen
PPF levererade som vanligt! Tusen tack för det! Efter besökte så vart det ett annat oblikatorisk besök, nämligen pizzerian Karlbo vid okq8, dom levererar den bästa kebaben/såser jag nånsin ätit!
MVH.
Vevhus burken vart lackad och monterad. kommit hem lite delar som ny slavcylinder och slitzade m3 e36 skivor i bättre begagnat skick, dom ska få sig en omgång i blästern och i svarven. Väntar fortfarande på nya styrleder och packningssats till framoken.
Funderar och handla en e21 motorsport vinge, va tycker ni? lackas självklart i bilens färg. (bild längre ner)
I dag var man ledig så vart ett besök hos prestanda fabriken, var mycket skoj och se o man vart ju ännu mer sugen på få bilen klar då man hörde vrålet från broms lokalen
PPF levererade som vanligt! Tusen tack för det! Efter besökte så vart det ett annat oblikatorisk besök, nämligen pizzerian Karlbo vid okq8, dom levererar den bästa kebaben/såser jag nånsin ätit!
MVH.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
- jfrostdahl
- Posts: 205
- Joined: 27 Sep 2012, 09:44
- Location: Nykarleby Finland
Re: BusE's E21 "s50b32"
klart du ska ha motorsport vinge!!
Re: BusE's E21 "s50b32" ALIVE
Päivää!
Ett tag sen sist...
Första start försöket gjordes för 3v sen, då funkade inte starten alls ihop med m30 svänghjulet, testade med m20 och m50 start och med uppfilade hål osv..slutade med att vi gav upp och rev ner svänghjulet och lämnade in den mek-verkstad så dom bytte ut org startkransen mot en m52 krans.
Helgen efter var vi taggade på ett nytt försök, lite små strul med att vi inte hade nån varvtals signal fast signalen från trigger givarn va bra, Lars som är el-ansvarige på bilen pillade lite och såg att nån inställning med vilken volt givarn ska börja läsa var högre än vad själva trigger signal loggen visade så han ställde ner den och pang vi hade varvtals signal och var ready to go! Nyckeln vreds ett par gånger och motorn var nog lika ivrig som jag då den hostade direkt, några nötningar på starten så pangade den ingång, lät fint och oljetrycket var precis som det ska vara.
Litet bakslag vart det då hade varit lite slarvig när jag svetsade om oljetråget och hade missat en litet por, så där fuktade det lite. Problemet löstes helgen efter med att släpa med tig-svetsen från jobbet och svetsa det på plats då det var lätt och komma åt.
Senaste veckan har man fått delar och beställt dom sista delarna, även tillverkat sista delen (auspuff). Nu är det bara ny framrutas kvar att handla! vilket levereras av Pimplaren.
På schemat idag (lördag) står det och hel polerare auspuff och montera inredningen så Lars kan koppla in det sista inne i cupen. Inne i cupen blir det inga spännande mätare utan ska vara så cleant som möjligt, bytte till mig ett original mätarhus som suttit på jakan-racings gamla e21, där har dom byggt om mätarhuset med så det är elektrisk hastighets mätare och monterat in 2st vdo mätare (oljetryck och oljetemp) väldigt cleant gjort! Lars har monterade in en diod som agerar som shiftlight och launch blir på kopplings pedalen samt en dold mini-brytare till 2 mappar.
Dags snart för The D-day....
Några bilen man har hunnit knäppa!
Ett tag sen sist...
Första start försöket gjordes för 3v sen, då funkade inte starten alls ihop med m30 svänghjulet, testade med m20 och m50 start och med uppfilade hål osv..slutade med att vi gav upp och rev ner svänghjulet och lämnade in den mek-verkstad så dom bytte ut org startkransen mot en m52 krans.
Helgen efter var vi taggade på ett nytt försök, lite små strul med att vi inte hade nån varvtals signal fast signalen från trigger givarn va bra, Lars som är el-ansvarige på bilen pillade lite och såg att nån inställning med vilken volt givarn ska börja läsa var högre än vad själva trigger signal loggen visade så han ställde ner den och pang vi hade varvtals signal och var ready to go! Nyckeln vreds ett par gånger och motorn var nog lika ivrig som jag då den hostade direkt, några nötningar på starten så pangade den ingång, lät fint och oljetrycket var precis som det ska vara.
Litet bakslag vart det då hade varit lite slarvig när jag svetsade om oljetråget och hade missat en litet por, så där fuktade det lite. Problemet löstes helgen efter med att släpa med tig-svetsen från jobbet och svetsa det på plats då det var lätt och komma åt.
Senaste veckan har man fått delar och beställt dom sista delarna, även tillverkat sista delen (auspuff). Nu är det bara ny framrutas kvar att handla! vilket levereras av Pimplaren.
På schemat idag (lördag) står det och hel polerare auspuff och montera inredningen så Lars kan koppla in det sista inne i cupen. Inne i cupen blir det inga spännande mätare utan ska vara så cleant som möjligt, bytte till mig ett original mätarhus som suttit på jakan-racings gamla e21, där har dom byggt om mätarhuset med så det är elektrisk hastighets mätare och monterat in 2st vdo mätare (oljetryck och oljetemp) väldigt cleant gjort! Lars har monterade in en diod som agerar som shiftlight och launch blir på kopplings pedalen samt en dold mini-brytare till 2 mappar.
Dags snart för The D-day....
Några bilen man har hunnit knäppa!
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: BusE's E21 "s50b32" ALIVE!
Skönt den hoppade igång
Vart snyggt med dubbla utblås tycker jag!
Vart snyggt med dubbla utblås tycker jag!
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: BusE's E21 "s50b32" ALIVE!
Tack! Joo ville behålla orginal stuket med dubbla dämpare
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: BusE's E21 "s50b32" ALIVE!
Lycka till med rutan o kul att ses igen!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BusE's E21 "s50b32" Dyno-day imorn!
Pimplaren leverera en ny fram ruta igår,tack ännu engång.
imorn (ons) är det Dyno-day i avesta!
imorn (ons) är det Dyno-day i avesta!
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: BusE's E21 "s50b32" Dyno-day imorn!
Lycka till
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: BusE's E21 "s50b32" Dyno-day imorn!
Grymt!! hoppas målet uppnås!!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- M535fredrik
- Posts: 286
- Joined: 13 Aug 2012, 18:01
- Location: Vadstena
Re: BusE's E21 "s50b32" Dyno-day imorn!
Hoppas allt går bra under bromsningen och att det blir mycket effekt!
Projekt: M3GT S54 Turbo.
Re: BusE's E21 "s50b32" Dyno-day imorn!
En underbar dag! Slut notering 1003,8whp och 1054wnm!@2,4bar
Riktigt nöjd! Och stor tack till:
PPF
PPG
PROMILLE
KEIJOS LACK & KEBAB
KEIJO
TONI
LARS
JIM
ROBBAN
WELDOR
LACKSPECIALISTEN KÖPING
FAMILJEN
och alla andra som hjälp till på nått sätt
Riktigt nöjd! Och stor tack till:
PPF
PPG
PROMILLE
KEIJOS LACK & KEBAB
KEIJO
TONI
LARS
JIM
ROBBAN
WELDOR
LACKSPECIALISTEN KÖPING
FAMILJEN
och alla andra som hjälp till på nått sätt
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: BusE's E21 "s50b32" Dyno-day imorn!
Grattis Joni!
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- M535fredrik
- Posts: 286
- Joined: 13 Aug 2012, 18:01
- Location: Vadstena
- turbolarssa
- Posts: 232
- Joined: 30 Aug 2010, 15:58
- Location: Lidköping
Re: BusE's E21 "s50b32" 1003,8whp 1054wnm@2,4bar!!
Grym bil å grym effekt!