Page 13 of 42

Posted: 29 Jul 2006, 16:26
by Chrille
Håller alla med skurt?

Någon mer måste ju kört snik turbo M20 o testat ladd gränsen :D

Posted: 29 Jul 2006, 16:56
by kallevedlund
Chrille wrote:Håller alla med skurt?

Någon mer måste ju kört snik turbo M20 o testat ladd gränsen :D
Jag hade en snikturbo förut och det blev många packningsbyten...
Var rädd om din m20b25, börjar bli ont om sånna...
Eftersom du kör Vpower borde du ju kunna ladda lite mer..
Om du vill vara modig o testa så fixa nån enkel spiklyssning, ut och kör o läs stiften ofta.....

Men som jag sa innan det kommer att funka att ut o sladda lite med o så men laddtryck under lång tid.... då ere kört

lycka till :wink:

Posted: 29 Jul 2006, 22:23
by Chrille
Hur mycket körde du när dina packningar gick?

0,5 i ladd är safe men tråkigt, 0,8 känns roligare men hur mycket mindre safe...

Vad behöver ja göra för att junna ladda mer, SMT samt bredbandslambda? Vad kan ja ladda då o fortfarande köra safe.


Tack för svar!

Posted: 30 Jul 2006, 08:32
by fisherman
varför inte köpa ett megasquirt beg.?
såg att man får ett sånt för 3500kr.
då kan du ju justera både tändning och bränsle....

mvh k

Posted: 30 Jul 2006, 09:46
by Per Eriksson
Du ska kunna få ett MS en tusing billigare än så.

Köp o mecka dit, är gjort på en helg.

Posted: 30 Jul 2006, 10:30
by Chrille
Japp MS eller SMT är väl tanken, men var hamnar min laddgräns då? Förstår att det beror på hur ja ställer tändning mm. men på ett ungefär mellan tummen och pekfingret?

Posted: 30 Jul 2006, 10:49
by kallevedlund
Chrille wrote:Japp MS eller SMT är väl tanken, men var hamnar min laddgräns då? Förstår att det beror på hur ja ställer tändning mm. men på ett ungefär mellan tummen och pekfingret?
Kör 0,5 till hösten...

Lyft ur maskinen i vinter, svarva av kolvarna, putsa förbränningsrummen, montera ett MS (skit i SMT), oringa eller köp nya packningen som snart kommer från PPF och du har en motor att utvecklas med! Om du börjar med dom moddsen så kan du vidareutveckla med tex större turbo mm mm....

Dumt o köra sönder toppen nu, spara pengarna o köp bättre grejer i vinter som sagt :wink:

Posted: 04 Aug 2006, 08:45
by Chrille
Nä de går ju inte hålla sig, ja kör 0,8 i ladd nu igen... skjuter på fiint! :D

Posted: 04 Aug 2006, 16:40
by worre
Chrille wrote:Nä de går ju inte hålla sig, ja kör 0,8 i ladd nu igen... skjuter på fiint! :D
får väl se hur länge det håller den här gången.. :roll:

Posted: 04 Aug 2006, 22:58
by Chrille
ja ja.... men kul är det :D

Posted: 06 Aug 2006, 01:19
by Chrille
1s M5 E34 3.8, fett ägd :D tihiii....

Posted: 06 Aug 2006, 15:15
by worre
Chrille wrote:1s M5 E34 3.8, fett ägd :D tihiii....

m5 e39 fick smaka förra helgen :wink:

Posted: 07 Aug 2006, 09:49
by Chrille
Härligt, fast där får ja nog känna mig besegrad...

Dock tycker ja inte det är helt illa att den min går bättre än en M5 E34 3,8 med bara 0,7 i ladd...

I starten var ja ganska chanslös men efter 100 så gled ja förbi honom ganska lätt...


Märks ju att det är en viss skillnad på utväxling... Han kunde ju köra ganska långt på 1 till skillnad från mig :)

Posted: 10 Aug 2006, 08:45
by Langoo
Jag har en fråga angående din Lmm, har du bytt elektroniken ifrån 535 till 325 eller lör du bara på original elektroniken i 535:an? Jag håller själv på med just Lmm på min 320 och vet inte om jag behöver byta elektronik eller inte :P

MVH Robin Hellström

Posted: 10 Aug 2006, 10:01
by fisherman
du behöver byta elektronik i den... annars går den på felsäkert läge. om du byter kretskort så lurar du systemet helt enkelt.

Posted: 10 Aug 2006, 10:04
by Chrille
Jag har inte bytt elektroniken i min...


???? hur beteer den sig i felsäkertläge?

Posted: 10 Aug 2006, 10:23
by fisherman
har du inte bytt elektronik?... hmmm
jag var helt bombis på att man var tvungen att göra det faktiskt. nu blev jag lite ställd här.
vet faktiskt inte riktigt hur den beter sig i felsäkert läge... har inte varit med om det (än). jag får nog lämna över det här till någon annan tror jag då :lol:
sorry!!!