Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Håller alla med skurt?
Någon mer måste ju kört snik turbo M20 o testat ladd gränsen
Någon mer måste ju kört snik turbo M20 o testat ladd gränsen
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Chrille wrote:Håller alla med skurt?
Någon mer måste ju kört snik turbo M20 o testat ladd gränsen
Jag hade en snikturbo förut och det blev många packningsbyten...
Var rädd om din m20b25, börjar bli ont om sånna...
Eftersom du kör Vpower borde du ju kunna ladda lite mer..
Om du vill vara modig o testa så fixa nån enkel spiklyssning, ut och kör o läs stiften ofta.....
Men som jag sa innan det kommer att funka att ut o sladda lite med o så men laddtryck under lång tid.... då ere kört
lycka till
Hur mycket körde du när dina packningar gick?
0,5 i ladd är safe men tråkigt, 0,8 känns roligare men hur mycket mindre safe...
Vad behöver ja göra för att junna ladda mer, SMT samt bredbandslambda? Vad kan ja ladda då o fortfarande köra safe.
Tack för svar!
0,5 i ladd är safe men tråkigt, 0,8 känns roligare men hur mycket mindre safe...
Vad behöver ja göra för att junna ladda mer, SMT samt bredbandslambda? Vad kan ja ladda då o fortfarande köra safe.
Tack för svar!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Japp MS eller SMT är väl tanken, men var hamnar min laddgräns då? Förstår att det beror på hur ja ställer tändning mm. men på ett ungefär mellan tummen och pekfingret?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Chrille wrote:Japp MS eller SMT är väl tanken, men var hamnar min laddgräns då? Förstår att det beror på hur ja ställer tändning mm. men på ett ungefär mellan tummen och pekfingret?
Kör 0,5 till hösten...
Lyft ur maskinen i vinter, svarva av kolvarna, putsa förbränningsrummen, montera ett MS (skit i SMT), oringa eller köp nya packningen som snart kommer från PPF och du har en motor att utvecklas med! Om du börjar med dom moddsen så kan du vidareutveckla med tex större turbo mm mm....
Dumt o köra sönder toppen nu, spara pengarna o köp bättre grejer i vinter som sagt
Nä de går ju inte hålla sig, ja kör 0,8 i ladd nu igen... skjuter på fiint!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
1s M5 E34 3.8, fett ägd tihiii....
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Härligt, fast där får ja nog känna mig besegrad...
Dock tycker ja inte det är helt illa att den min går bättre än en M5 E34 3,8 med bara 0,7 i ladd...
I starten var ja ganska chanslös men efter 100 så gled ja förbi honom ganska lätt...
Märks ju att det är en viss skillnad på utväxling... Han kunde ju köra ganska långt på 1 till skillnad från mig
Dock tycker ja inte det är helt illa att den min går bättre än en M5 E34 3,8 med bara 0,7 i ladd...
I starten var ja ganska chanslös men efter 100 så gled ja förbi honom ganska lätt...
Märks ju att det är en viss skillnad på utväxling... Han kunde ju köra ganska långt på 1 till skillnad från mig
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Jag har inte bytt elektroniken i min...
???? hur beteer den sig i felsäkertläge?
???? hur beteer den sig i felsäkertläge?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
har du inte bytt elektronik?... hmmm
jag var helt bombis på att man var tvungen att göra det faktiskt. nu blev jag lite ställd här.
vet faktiskt inte riktigt hur den beter sig i felsäkert läge... har inte varit med om det (än). jag får nog lämna över det här till någon annan tror jag då
sorry!!!
jag var helt bombis på att man var tvungen att göra det faktiskt. nu blev jag lite ställd här.
vet faktiskt inte riktigt hur den beter sig i felsäkert läge... har inte varit med om det (än). jag får nog lämna över det här till någon annan tror jag då
sorry!!!
you can`t pee on what you can`t catch...