Page 13 of 19
Posted: 28 Aug 2007, 06:13
by flp
starterna funkar ju fint för dig. axlarna håller ju också
hehe. har inte kört av nån mer axel än iaf
ska vi dra å smiska lite konbana imorn?
MVH Micke
Posted: 28 Aug 2007, 10:55
by Mattias Sandgren
Pelle: Du tror inte att kopplingen har med slutfarten att göra?
Det är ju märkligt att det ska slira då du har gjort anpassning för att få rätt inspänningstryck..
Posted: 28 Aug 2007, 13:52
by bmw_pelle
flp wrote:starterna funkar ju fint för dig. axlarna håller ju också
hehe. har inte kört av nån mer axel än iaf
ska vi dra å smiska lite konbana imorn?
MVH Micke
Jaoo, får se. Beror ju mkt på väder å vind!
Posted: 28 Aug 2007, 13:54
by bmw_pelle
Mattias Sandgren wrote:Pelle: Du tror inte att kopplingen har med slutfarten att göra?
Det är ju märkligt att det ska slira då du har gjort anpassning för att få rätt inspänningstryck..
Ja det kan det ju faktiskt ha. tror jag gjorde för aggressiva växlingar kanske. Var ju tvungen att släppa upp å ta om 2 ggr.
Men den sintern har slirat rätt mkt för mej så den kanske håller på att bli slut, ja vet inte riktigt.
Spiidfriik har annars en 2 skivig koppling med färdigt svänghjul å allt liggandes åt mej:)
Posted: 01 Sep 2007, 08:35
by DWR
Visst är det lule open ikväll? Ska du köra?
Posted: 01 Sep 2007, 09:22
by bmw_pelle
Jåpp och jåpp:)
Posted: 01 Sep 2007, 23:06
by bmw_pelle
Så var lule open över för detta år och det resulterade i turbohaveri då ja skulle köra min andra repa.
Hann bara värma typ 1 sek så tappa den plötsligt all kraft. Min första tanke var att ett tryckrör lossnat men sen hördes ett litet lätt "kling kling kling" så de var bara att lägga ner.
Så nu blir det ny snigel igen. Undra vad man skulle ha satt på då för nån:)
Posted: 01 Sep 2007, 23:48
by flp
S4 eller nå liknande. får ju int verk fattit
Posted: 02 Sep 2007, 00:49
by Mattias Sandgren
En S4 är ju inte helt fel, verkar lättdrivna.
Jag skulle undersökt noga vad som orskade lagerhaveriet i turbon. För litet luftfilter eller nåt? De är svåra att döda..
Posted: 02 Sep 2007, 09:58
by bmw_pelle
Mattias Sandgren wrote:En S4 är ju inte helt fel, verkar lättdrivna.
Jag skulle undersökt noga vad som orskade lagerhaveriet i turbon. För litet luftfilter eller nåt? De är svåra att döda..
Jo, dte borde man ju undersöka. Har ju haft endel rejäla avgassmällar (Fixat) och på väg hem från långnäs förra helgen så sköt ja ett tryckrör så där övervarva ju turbon rätt rejält!
Angående luftfilter så har ja Lintec filtret som PPF säljer, och det är stort.
Posted: 02 Sep 2007, 10:14
by peppe
Dom ska ju inte gå att he sönder. Grattis du har gjort det
Nåväl, kika på S4:an den är söt.
Posted: 02 Sep 2007, 20:34
by bmw_pelle
peppe wrote:Dom ska ju inte gå att he sönder. Grattis du har gjort det
Nåväl, kika på S4:an den är söt.
Haha, jaa vad ska man säga. Henke har kört sönder 2st tror jag pga dåligt oljetryck:)
Ja testa då att köra på starten med slangen lös å den pumpa på rätt friskt med olja.
Kände även att muttern på kompressorhjulet var lös, men den kan ju ha rallat upp då den har skurit väl? Den är "pall" nu turbon iaf. Går att vrida lite men det är ju skrot så!
Posted: 02 Sep 2007, 21:41
by worre
Posted: 03 Sep 2007, 19:33
by bmw_pelle
Hehe, klart som korvspad att den ska få jobba då den likväl sitter där!
Dom dagar man kört till jobbet har man försökt hålla sej från att gasa, jo tjenare man bjuder pungen varenda gång man kör skiten
Posted: 06 Sep 2007, 19:30
by Spiidfriik
bmw_pelle wrote:worre wrote:den har i alla fall fött ordentligt med spö in i det sista :!: :twisted: 8) :lol:
Hehe, klart som korvspad att den ska få jobba då den likväl sitter där!
Dom dagar man kört till jobbet har man försökt hålla sej från att gasa, jo tjenare man bjuder pungen varenda gång man kör skiten :D
Det kan jag faktiskt bekäfta då jag bor uppe på ett litet berg som Pelle måste passera på väg till jobbet. Och inte smygs det ut ur rondellen och uppför backen, hehe. Bästa väckarklockan jag haft om man undantar att den lever jävel fel tid på dygnet. =)
Posted: 08 Sep 2007, 10:47
by bmw_pelle
Jadu, haha! Det sägs ju att den lever om rätt mkt
3.5" rostfritt hela vägen med lagom stor ljuddämpare och öppen wg gör sitt
Posted: 19 Apr 2008, 09:18
by bmw_pelle
Som det ser ut nu kommer motorn att rivas för att berikas med M52B28 vev och kolvar så man får lite volym i small blockaren.
Kommer svarva kolvarna 1mm och kompet är beräknat landa på 9.0 och soppan blir E85
.
Har inte fått tag i någon turbo än men letar för fullt. Verkar bara finnas för stora och för små
.
Blir en ny 618 tryckplatta då ja tror min har gjort sitt.
Tur man är ute i god tid som vanligt