Page 13 of 22

Posted: 24 Feb 2008, 14:55
by HULTA
de där blir nog bra de,"MEN" varför gas? ja hade förstått det om du hadde haft en turbo modell hur stor som hälst och hade problem med att få snurr på den i starten :?

mvh

Posted: 26 Feb 2008, 08:33
by Konny
HULTA wrote:de där blir nog bra de,"MEN" varför gas? ja hade förstått det om du hadde haft en turbo modell hur stor som hälst och hade problem med att få snurr på den i starten :?

mvh



gas. de ska jag ha ifall jag behöver när jag kör mot dig :wink:
Blir ju åka hx55a nu så kommer bli mycket bättre respons men mer effekt än vad jag körde förra året lär den inte klara av så då kan jag åka lite gas OM jag behöver. är väl mest greppet som avgör..

Posted: 26 Feb 2008, 09:10
by Bmwandreas
63 eller 68mm hx55?

Posted: 26 Feb 2008, 10:45
by Konny
Bmwandreas wrote:63 eller 68mm hx55?



63 är de nog för jag fick de till 64 när jag mätte :roll:

Posted: 26 Feb 2008, 11:34
by Bmwandreas
Alltså en 650hk på hjulen turbo :!:

Posted: 26 Feb 2008, 13:05
by Aleex
Skönt att veta att jag har 68 mm in då :wink:

Posted: 26 Feb 2008, 13:06
by Konny
Bmwandreas wrote:Alltså en 650hk på hjulen turbo :!:



då blir de ju typ samma effekt som jag hade förre sommarn, de räckte nog mer än väl! :D men tidigare ladd lär inte skada när man ska åka gata, bana mm. kan nog åka mycket bättre tid på 402m oxå om man har tidigare ladd än vad jag hade, blir ju mera vrid på köpet oxå då..

Posted: 26 Feb 2008, 13:11
by Bmwandreas
Jepp det blir kanon det!

Posted: 26 Feb 2008, 15:40
by HULTA
Konny wrote:
Bmwandreas wrote:Alltså en 650hk på hjulen turbo :!:



då blir de ju typ samma effekt som jag hade förre sommarn, de räckte nog mer än väl! :D men tidigare ladd lär inte skada när man ska åka gata, bana mm. kan nog åka mycket bättre tid på 402m oxå om man har tidigare ladd än vad jag hade, blir ju mera vrid på köpet oxå då..


japp helt klart vettigt resonerat,det är inte topp effekten som avgör, satsar själv inte på någon fruktansvärd topp-effekt utan på e riktigt brett register iställe, precis som vi resonerade förut

Posted: 26 Feb 2008, 17:18
by Konny
jo man vinner nog mycket på att ha ett bredare register! tror nog att de kommer funka kanon! inte bara för mig utan för oss allihopa :D

Posted: 26 Feb 2008, 17:33
by Konny
måsta mäta en gång till på turbon nu och jag kom nog ihåg fel! fick de till 67 nu så de är väl 68 då :D hur mycket mera effekt klarar den?

Posted: 26 Feb 2008, 19:36
by Bmwandreas
Någonstans mellan 700-750 på hjulen

Posted: 27 Feb 2008, 08:32
by Konny
Bmwandreas wrote:Någonstans mellan 700-750 på hjulen



då blir den nog kanon åt mig :D för de var nog som du sa andreas, när jag var till er och mappa.. att jag inte skulle vilja ha mera effekt, inte på gata iaf. 8) och behöver jag mera på strippen på har jag ju gas..

Posted: 28 Feb 2008, 08:32
by Konny
robert wrote:talös kompressorkåpan och mät direkt på impellern



de var de jag gjorde nu och då fick jag de till 67mm :D

Posted: 29 Feb 2008, 17:16
by Konny
Nu har jag och brorsan prövat passa in 10x17" fälgar som jag ska ha bak. blev riktigt fett om jag får säga de själv :D
kommer bli breddat ca 30mm ibakkant & på mitten och ca 60mm i framkant av hjulhuset.

Image

Image

Posted: 29 Feb 2008, 17:20
by bmw_fredde
blir riktigt snyggt med dom fälgarna och breddningen!

Posted: 29 Feb 2008, 17:30
by Konny
bmw_fredde wrote:blir riktigt snyggt med dom fälgarna och breddningen!



tackar! Syns inte riktigt på bild hur "bullig" den är bara. men de ser faktist fett ut i verkligheten :D
undrar hur din skulle se ut när man står brevid den.. för den breddningen ser ju till och med fet ut på bild :shock: :D