Page 13 of 19

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 24 Mar 2011, 19:29
by suprated
Då kör man vid 23,00 mot avesta. Hoppas verkligen allt går bra. :D

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 24 Mar 2011, 19:32
by Pimplaren
suprated wrote:Då kör man vid 23,00 mot avesta. Hoppas verkligen allt går bra. :D

Dagen före doppare-dagen! :)

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 24 Mar 2011, 19:49
by Falck
Lycka till :D

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 24 Mar 2011, 22:36
by Bolero
Håller en tumme för att det går bra!

mvh

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 25 Mar 2011, 01:21
by pelko
Lycka till och hoppas ni får en rolig dag med positiva siffror :)

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 25 Mar 2011, 12:25
by Jørg1e30
legg ut tall da!? :)

BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 25 Mar 2011, 18:00
by Silverboy
Er nettet nede i Avesta i dag siden det ikke kommer noen updates? Har ventet spent på resultatet her siden jeg våknet i dag :).

Hoppas det inte är strul...

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 25 Mar 2011, 21:53
by Bmwandreas
Det strular. Han fick åka hem med "bara" 720 whp och över 900nm.

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 26 Mar 2011, 12:20
by Silverboy
kjennes litt feil å si "uff så tråkigt" om 750whp, men ut i fra målet så er det vel kanskje det.... :?

Hva strulade?

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 26 Mar 2011, 19:43
by jimm_y
720 whp låter gott såg den på biltema idag trevligt, fin burnis hehe

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 27 Mar 2011, 11:14
by marta_jag
Körde om dig när du åkte genom örebro. Riktigt najs kärra du har! Blir det ny bänkning eller nöjer du dig med 720whp?

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 27 Mar 2011, 15:02
by Bonje
720 whp är mer än tillräckligt egentligen :) Men trist när det strular och man inte når målet..
Vad var det som strulade då om man får vara nyfiken och fråga?

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 27 Mar 2011, 16:04
by E30Anders
Bonje wrote:720 whp är mer än tillräckligt egentligen :) Men trist när det strular och man inte når målet..
Vad var det som strulade då om man får vara nyfiken och fråga?
Den gav max effekt redan vid 5800rpm men sedan sjönk kurvan.

Det är kammar från ppf i den och dom ska peaka vid ca7500rpm enligt Ärtan.

Vi kollade kaminställningar, gjorde komptest, bytte styrbox mm men inget hjälpte.

Ted tar nog mer än gärna emot tips på vad som skulle kunna orsaka detta om någon e sugen på att spekulera.

Mvh/ Anders

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 27 Mar 2011, 17:16
by Hampusjacobsson
synd det inte gick som väntat :/ dock e 720 hk nog på gränsen till körbart på gata, men hoppas du får upp den i 950 hk i år !:)

såg burnouten på biltema :)

du var inte ute på kvällen sen va? såg inte dig iallafall... dock sluta kvällen tidigare än väntat för mig :/ råka köra förbi en civil polis i 90 på 50 väg :/ de gilla han inte...

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 27 Mar 2011, 17:26
by Bmwandreas
Den har alltid peakat på 5800 rpm med alla olika maskiner som suttit i denna bil. Enda som är samma är sprutet. Jag tror något är konstigt i härva/sprut. Tyvärr räckte inte tiden till att testa med mitt V88.

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 27 Mar 2011, 20:07
by AGsTony
Jag skulle gissa på att det är något med sprutet med tanke på att ni kollat kaminställningen o att det alltid pekat toppeffekten där.
Skulle jag vara du skulle jag köpt ett v88 du kommer bli impad hur fint den kommer gå.
Vad hade ni för mottryck.

Tony

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk

Posted: 27 Mar 2011, 21:12
by suprated
E30Anders wrote:
Bonje wrote:720 whp är mer än tillräckligt egentligen :) Men trist när det strular och man inte når målet..
Vad var det som strulade då om man får vara nyfiken och fråga?
Den gav max effekt redan vid 5800rpm men sedan sjönk kurvan.

Det är kammar från ppf i den och dom ska peaka vid ca7500rpm enligt Ärtan.

Vi kollade kaminställningar, gjorde komptest, bytte styrbox mm men inget hjälpte.

Ted tar nog mer än gärna emot tips på vad som skulle kunna orsaka detta om någon e sugen på att spekulera.

Mvh/ Anders
Tack så hemska mycket för all hjälp Anders. Hade jag inte kännt dig så hade jag inte kört bmw turbo :D