Page 13 of 21
Posted: 27 Aug 2006, 22:13
by Bäckis
bmwpatrik wrote:Fy fan va grymt med den tiden när den inte går som du vill.
Touring och allt bara att grattulera till en fin tid.
MVH Patrik
Vi har lite olika krav. Jag är sjukt missnöjd, men samtidigt är både hastigheten och tiden är bättre än det kändes som när jag körde.
Om två veckor då jävlar!
Posted: 28 Aug 2006, 11:26
by powerpak
Detta måste ju ses
köra VP då eller Bäckis?
Posted: 28 Aug 2006, 12:50
by Bäckis
Det blir med största sannolikhet racefuel och 2,5 bar då. Vill ha en bra tid innan vintern då bilen ev blir till salu.
Posted: 28 Aug 2006, 15:21
by wuffee
å vad skulle en sådan här kärra hamna på i pris då?
Mvh
Uffe
Posted: 28 Aug 2006, 16:24
by Bäckis
Bästa bud över 200k kommer jag att sälja den för, om jag säljer den. Man vill ju likosm aldrig sälja en bil man jobbat hårt med i två års tid, men jag vill åka dragracing på riktigt och det kostar dollares...
Ev kanske den här också hamnar i Danmark.
Posted: 28 Aug 2006, 16:31
by _Kalle_
Dom verkar vara rika dom där danskarna...
Posted: 28 Aug 2006, 16:35
by Bäckis
Jo, dom tjänar rätt fint tycks det.
MattisE30tk har handlat delar till sin kärra för 204k i år, då har han original insug och bilen är inte lackad mm.
Skulle tippat att man utan arbete, gentjänster mm inräknat kommer upp i ca 220-230k i delar för att bygga seriöst med inredning,fälgar, kränghämmare, coilovers, bromsar och en seriös puffra mm. Känns som 200k är absolut helt rätt i pris även om det såklart är mkt kulor.
Posted: 28 Aug 2006, 16:45
by _Kalle_
Bäckis wrote:Jo, dom tjänar rätt fint tycks det.
MattisE30tk har handlat delar till sin kärra för 204k i år, då har han original insug och bilen är inte lackad mm.
Skulle tippat att man utan arbete, gentjänster mm inräknat kommer upp i ca 220-230k i delar för att bygga seriöst med inredning,fälgar, kränghämmare, coilovers, bromsar och en seriös puffra mm. Känns som 200k är absolut helt rätt i pris även om det såklart är mkt kulor.
Jo, det kostar ju om man ska ha en "komplett" bil. Man blir mörkrädd när man räknar på det
Posted: 28 Aug 2006, 21:59
by PLain_Jane
Lesson no. 1: Always discard your receipts
Posted: 30 Aug 2006, 22:15
by tobbe tlrecond
vad hadde du för turbo i bilen på tullinge sist
vad ska du byta till !
Posted: 30 Aug 2006, 22:18
by Bmwandreas
PT72GTQ , han ska inte byta bara montera anti-surge kompressor kåpa.
Posted: 31 Aug 2006, 18:28
by Edstrom
Bmwandreas wrote:PT72GTQ , han ska inte byta bara montera anti-surge kompressor kåpa.
Vad är Anti surge ?
Posted: 31 Aug 2006, 18:32
by Bäckis
En kompressorkåpa som lindrar surgeproblem
Posted: 31 Aug 2006, 19:51
by Kim Frederiksen
är anti-surge samma som portet shroud??
Posted: 01 Sep 2006, 06:54
by Bäckis
Kim Frederiksen wrote:är anti-surge samma som portet shroud??
Yepp.
touring
Posted: 01 Sep 2006, 15:43
by Nicke Blom
Måste ju vara fördelaktigt med lite vikt bakom hjulen=)
e30 sedan väger ju inte ett skit bakom hjulen...touringen kan ju allt svälja lite tyngder på rätt ställe
Posted: 01 Sep 2006, 20:57
by Bäckis
Det är aldrig en fördel med en tung bil om man vill åka fort, men går maskinen som den ska så kan jag utlova en mkt fin tia nästa helg.