Page 13 of 31

Posted: 09 Mar 2008, 23:06
by Insanity
Du har så rätt, har funderat mycket på det där faktiskt..
Känns som en onödig risk, å andra sidan känns det lite surt att punga ut med 10k för en weldon pump..
Finns ju inte så mycket att välja på som klarar kraven..

Ska ju klara minst 1100hk på etanol/överladd och konstant drift

Posted: 09 Mar 2008, 23:14
by HULTA
jo visst e de surt,men ja skulle inte tveka en sekund,hellre 10k nu än 50k senare för att du bombat motorn pga härdsmälta. så gjorde ja iallafall till min,såg lixom inte flera pumpar som ett alt.

mvh

Posted: 09 Mar 2008, 23:53
by Karel021
ser sjukt bra ut !! känns ju som att de kan ju knappast bli sämmre än va de va i sommras och redan då gick den sjukt bra :D

ska bli smutt o se den live !!


p.s.. du får nog dyka på på lite nattliga events här i sommar :)

Posted: 10 Mar 2008, 12:30
by Fido85
konstigt att ingen jamsat om flödet...bra på det här :D

Posted: 10 Mar 2008, 13:29
by Bäckis
Hur ofta går en Boschpump sönder?

Vi har aldrig haft några som helst problem, oavsett bränsle.

Posted: 10 Mar 2008, 15:31
by HULTA
visst dom håller riktigt bra,men risken finns alltid eller har ja fel?

Posted: 10 Mar 2008, 16:31
by Bäckis
Visst finns det alltid risk, men det jag ville ha sagt var att man kan lita på Boschpumpar.

Vill man vara toksäker kan man alltid montera en tryckvakt som klipper om trycket sjunker.

Posted: 10 Mar 2008, 19:02
by Insanity
Det hade ju blivit härdsmälta om ena pumpen lagt av förut oxå då jag alltid kört med 2st pumpar, men det skulle ju kännas säkrare med nåt som klipper allihopa om det blir nåt knas!

Det där med tryckvakt eller liknande har jag funderat på men hur ska man få det att funka?
Då soppatrycket stiger och att ha tryckvakten ställt precis under grundtrycket hjälper ju inte så mycket om man ligger å mosar fullt när det händer!?

Eller jag kom på lösningen, jag kör 4 pumpar då har jag en tillgodo.. :D

Posted: 10 Mar 2008, 20:45
by pelko
Det kan ju annars inte vara överdrivet svårt att fixa det hela på elektrisk väg. Om en pump tappar spänningen eller liknande så slår systemet av alla pumpar. Iofs kan la en pump gå sönder utan att tappa strömförsörjningen ...

Ser skitbra ut för övrigt :D

Mvh Mathias

Posted: 10 Mar 2008, 21:21
by vectramicke
kan man inte få sprutet att klippa strömmen till pumparna om lamba eller EGT sticker iväg utom rimliga gränser?

Posted: 10 Mar 2008, 21:28
by Insanity
Nja det funkar ju inte heller då man ligger på alla möjliga afr värden beroende på varv å belastning samma med egt..

Ähh vi får se hur det blir med pumparna, nu ska bilen först å främst byggas klar sen ska den nog fan få sås på ena eller andra sättet.. :twisted:

Posted: 10 Mar 2008, 22:21
by bmw_fredde
Autronic har väl en egen soppatrycksgivare man kan köpa till? med den lär man ju kunna ställa in så motorn dör eller nått!

Posted: 15 Mar 2008, 20:03
by Insanity
Sådär ja nu är iallafall grenröret ihop punktat å klart, va nog det jävligaste jag gjort i bilbyggarväg.. :shock:

Sjukt jävla trångt att få till allt och samtidigt kunna få dit å bort skiten..

Här kommer lite bilder och jag är så jävla nöjd över det, snyggaste jag sett tror jag fast jag är nog aningen partiskt i denna fråga.. haha.. :P

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 15 Mar 2008, 20:05
by bmw_fredde
det där blev riktigt snyggt!!

Posted: 15 Mar 2008, 21:03
by Insanity
Tackar gubbar..

Mycket tid lagt på det där, det man inte ser kanske är att det är byggt i lite grövre rör oxå å det gör ju inte att det blir mer plats heller direkt..

Posted: 15 Mar 2008, 21:34
by dahmeer
Grymt läckert grenrör! Hur gör ni när ni kapar rören för att få så raka och fina snitt? Skicklig med rondellen eller är det någon annan form av verktyg?