Posted: 14 Jun 2010, 21:26
Sköönt, ut och snyt nu bara
Sandén wrote:Bmwandreas wrote:De är stängda om du vrider bottendelen 1 varv:)
Nja jag kopplade luft i loppet o vred maskinen runt runt o hörde när insug öppnade o sen när avgas öppnade men va aldrig tätt ? Ställde så att avgas va på väg o stänga med 2mm öppet o insug på väg o öppna 2mm på 1ans när motorn stod i tdc? Får kika imon igen men tror fan jag vred ett varv minst
E30Anders wrote:Sandén wrote:Bmwandreas wrote:De är stängda om du vrider bottendelen 1 varv:)
Nja jag kopplade luft i loppet o vred maskinen runt runt o hörde när insug öppnade o sen när avgas öppnade men va aldrig tätt ? Ställde så att avgas va på väg o stänga med 2mm öppet o insug på väg o öppna 2mm på 1ans när motorn stod i tdc? Får kika imon igen men tror fan jag vred ett varv minst
Vet inte om jag e ute å cyklar men jag mäter alltid in kammarna på 6:ans cylinder.....
Ska inte nockarna på 1:an peka snett uppåt mot varandra i tdc och på 6:an ska insug börja öppna samtidigt som avgas stänger??
Lycka till med allt!!!
Mvh/ Anders
Sandén wrote:Har idag testat o efterdra men läcker som satan iaf men varmkörde den riktigt iaf så ska testa imon igen..
Men den vill inte gå på alla... 1-2an verkar den inte tända på riktigt vet i fan vad som e fel då det är gnista iaf om man lyfter spolen men kanske inte lika stark som de andra.
På insugskammen har man ju en metall skiva mellan kamdrev o kam som kamaxeltriggern triggar på. Spelar det nån roll vilket håll den ska vara på? I så fall hur ska den stå?
Har testat olika soppa tryck men tycker den går fett iaf men kan ju va för den inte tänder riktigt på alla såklart.
Kör wastefire så skulle det va kabelbrott så borde det i min värld tända dåligt på 6 o 5ans cyl med.
Nya stift är det i med...
En sak jag funderade på är dwell tiderna... Har ändrat dom för längesen men vet i fan om det sparades o har inte kvar dom i datorn så om nån vet hur jag ska ställa dom så kan ja ta bort ett problem till....
nån som har nån idé????
chribbe wrote:Sandén wrote:Har idag testat o efterdra men läcker som satan iaf men varmkörde den riktigt iaf så ska testa imon igen..
Men den vill inte gå på alla... 1-2an verkar den inte tända på riktigt vet i fan vad som e fel då det är gnista iaf om man lyfter spolen men kanske inte lika stark som de andra.
På insugskammen har man ju en metall skiva mellan kamdrev o kam som kamaxeltriggern triggar på. Spelar det nån roll vilket håll den ska vara på? I så fall hur ska den stå?
Har testat olika soppa tryck men tycker den går fett iaf men kan ju va för den inte tänder riktigt på alla såklart.
Kör wastefire så skulle det va kabelbrott så borde det i min värld tända dåligt på 6 o 5ans cyl med.
Nya stift är det i med...
En sak jag funderade på är dwell tiderna... Har ändrat dom för längesen men vet i fan om det sparades o har inte kvar dom i datorn så om nån vet hur jag ska ställa dom så kan ja ta bort ett problem till....
nån som har nån idé????
gamla mappen ligger i datorn du har.
chribbe wrote:Sandén wrote:Har idag testat o efterdra men läcker som satan iaf men varmkörde den riktigt iaf så ska testa imon igen..
Men den vill inte gå på alla... 1-2an verkar den inte tända på riktigt vet i fan vad som e fel då det är gnista iaf om man lyfter spolen men kanske inte lika stark som de andra.
På insugskammen har man ju en metall skiva mellan kamdrev o kam som kamaxeltriggern triggar på. Spelar det nån roll vilket håll den ska vara på? I så fall hur ska den stå?
Har testat olika soppa tryck men tycker den går fett iaf men kan ju va för den inte tänder riktigt på alla såklart.
Kör wastefire så skulle det va kabelbrott så borde det i min värld tända dåligt på 6 o 5ans cyl med.
Nya stift är det i med...
En sak jag funderade på är dwell tiderna... Har ändrat dom för längesen men vet i fan om det sparades o har inte kvar dom i datorn så om nån vet hur jag ska ställa dom så kan ja ta bort ett problem till....
nån som har nån idé????
gamla mappen ligger i datorn du har.
Bmwandreas wrote:2.2 ms ska du ha.
Grefven wrote:jag hade 0.0 i komp på min maskin när avgasventilerna fått sig en liten liten liten touch. det var precis så att sotet blivit skavt. går inte att se att dom läcker.
så det krävs jävulskt lite för att det ska va komplöst. jag slog själv ifrån mig att det kunde vara ventilerna som gjorde det och rev vidare i maskin för jag kunde absolut inte tro att det skulle bli 0,0 för det lilla.