Var på partaj i uppsala för 2 helger sen och drack lite bira med blandannat Hot-wok björn.. Han hade sett att jag gått ur team vpm och undrade varför..
OBS detta är ett långt och ganska offtopic inlägg, men för dig som haft samma funderingar som den gamle gode "woken" kan det kanske vara något.
här kommer en QUOTE från mig själv på ett lokalforum i västerås 2007-10-11:
ivars wrote:
För att klargöra lite saker som ifrågasatts:
1. HWK: Jag kommer alltid att vara i HWK crew, såvida jag inte blir kickad där ur, just för att vi är ett gäng polare som hänger och håller på med streetracing, hwk är inget prestige crew utan vi är homeboys sen länge, hwk race team är dock bara de mer potenta åken, men crewet är större.
2. VPM: VPM kommer som det ser ut att gå in och sponsra med en stor bit karossmässigt och planeran på min bil är så pass häftiga att jag är med i TEAM VPM för sommar 2008, då det är jag HILDA och KAREL som kör för VPM.. Kommer stå i VPM's team tält och köra för VPM på de större evenemangen.
3. Målet med projektet: Att kunna ha en billigare och mer gatduglig bil än evon.. Har inte som mål att bli värst på något vis, utan ha en snabb busbil jag däremot kan tävla med dom som brukar vara värst på gata med, hade jag velat vara värre hade jag köpt tillbaks evon för en bra peng david lovade mig och satsat 9or som sista tanken med den var..
Grovspec:
550-600hp maskin
Standard drivlina med diff
Karosseriarbete i form av större bitar i glasfiber
Värre bromsar och väghållning (ban prepp)
Schysst lack och snygg racig intreriör
Varför tar jag upp det här gamla inlägget? =)
Jo, för Björn hade trott att TEAM VPM var något i stil med vad HWK (HIGHWAYKINGS) är för mig.. Och tyckte jag verkade flummig som gick ur "mina egna:s team"..
Anledningen till att just HIGHWAYKINGS inte synts mer än egentligen ett klistermärke på framrutan på senare år är för att antalet som fortfarande kör av oss har minskat + att jag som kanske varit en stomme i highwaykings inte lagt nån energi själv på det under bmw tiden lite pga TEAM VPM och mitt och karels race med det..
Ted Enbom med sveriges stördaste 200sx gjorde ju dock gatorna 2010 med "kings-logga" och likaså Patrik Larsson med sin brutala opel kadett som gick låga 9.34 på action meet med ett triggerhaveri när mycket av kvartsmilen var kvar.
Men vi har ett par stenhårda projekt kvar i garaget hos dom gamla "kingsen", vi får hoppas dom slutar vara så jävla kära och får arslet i vagn inför 2010
Anledningen till att jag inte kör vidare med TEAM VPM är för att jag redan har highwaykings som kompis team, och VPM var (i jämförelse) en av mina mindre sponsorer fast med bäst "marknadsföring" ihop med namnet.
VPM kommer änsålänge inte bidra med något till mitt projekt eftersom jag inte behöver några fina plastgrejer till karossen som redan är komplett
Så vpm dekalplatsen står tom tills ägaren där som f.ö är helt cp och tokskön kommer på något kul
hursomhelst kan jag varmt rekommendera den tinnerdyrkande plastkonstruktören
hoppas det inte vart för rörigt för dig som undrat vad egentligen bakgrunden till allt var
för att festa till det lite lägger jag till lite gamla goda bilder i o-ordning.
här är 3 ur gänget 2006. Egnesund med 320 M3, Jocke med dödligt vass 300zx -85 och jag som tröttat på racevärden för sommaren och körde en spik orginal bmw m3.
nja.. i slutet av sommaren råkade jag racea igen, sen var det kört igen, då vart det evo projekt.
raceduon 2004-2005, vi dräpte porshar, m-bmw's (e46, e36, e34, e39) och cosworths
(inte legenderna fredda och pottens, men andra rökare).
vi har haft ruskigt många evosar i hwk gänget, här är min första gråa och jackes första svarta..
2005 på arosnats i västerås, då vi körde med min 200sx, en turbad ford skåpbil, en kadett som körde mitten 13 tider med gatdäck.
2004 var vi i avesta och körde något 201m race.
med min 200sx, jockes GTI 16v, Teds Civic VTI
våren 2004, 2 skrotade s13
min gamla raketevo 2007