Page 13 of 24
Posted: 30 Oct 2010, 16:06
by just_mee84
Gott att höra att den lever

då får vi ta ett rejs till sommarn
Posted: 03 Nov 2010, 20:31
by Thörn
varmkörde och efterdrog toppbultarna igår
gick riktigt fett här så det bluddras lite
Ljudet påminner faktiskt lite om en Stihl motorsåg
http://www.youtube.com/watch?v=yntxzXmOMRw
ännu en värdelös uppstart film

Posted: 13 Nov 2010, 12:19
by Thörn
Även bra grejer kan gå sönder, nuke koppling 243kr
Tog lite bilder på kammarna när jag efterdrog toppen, lite värre än dubbel insugskam.
Nu är det bara downpipe kvar som mr pelko fixat till min kluddiga svets
tryckröret klart

Posted: 13 Nov 2010, 12:59
by m_ellisson
Najs vad är det för kammar? mvh
Posted: 13 Nov 2010, 13:20
by Thörn
m_ellisson wrote:Najs vad är det för kammar? mvh
det e från PPF men av tidigare modell än de har idag tror jag?,
Insug 280' Avgas 270' 11mm i lyft
Från ppf ärtans gamla motor, bromsades till 746hk med dom, de är inställda precis likadant med samma verktyg med så det borde bli bra och underlätta vid mappning sen när det lider
Min morot har iofs fasta tryckare/2.8 annanr turbo så det blir nog lite annorlunda ändå
Posted: 20 Nov 2010, 20:24
by Thörn
Posted: 20 Nov 2010, 20:31
by Pimplaren
Dendär turbon är sinnessjukt snygg!

hehe
Ska bli lattjo med film på denna sen.
Posted: 20 Nov 2010, 20:42
by Thörn
Ja den är lite gullig, fick sätta dubbla t4 flänsar bara så den kom upp lite mer sen satt den som en handske
Den verkar vara svårt att få motorn att gå som en symaskin på tomgång bara med dom här kammarna/kaminställningen.
Iofs lite taskig ström då laddningen inte funkar av någon anledning...
Posted: 22 Nov 2010, 09:08
by Thörn
Skaffade mig ett par avo coilovers till baken med som jag börjat kika på då den varit läskig att köra innan med mjuk fjädring.
Fick uppgraderat programvaran i sprutet igår till nya v1.1xx
som man kör med Vemstune.
Snacka om lyft, känns ungefär som om man bytte mellan Windows 3.1 och Windows XP
Sedan upptäckte jag att den inte laddar batteri längre trots att batterilampan funkar som den skall..
Den är tänd när man sätter på tändning och slocknar när man startar. Men strömmen ur generatorn är som när bilen är avstängd så jag antar det är generatorn som tackat för denna tiden.
Någon som sitter på en m50 generator får gärna höra av sig
Posted: 27 Nov 2010, 20:17
by Thörn
bilen skall till vinterförvaring i farsans lada så fort man får en ny generator, problemet är att det kommit 50 cm snö där nu

rena kaoset.
Kul med e30 med gamla torra stenhårda sommardäck

vettifan hur jag skall komma dit med bilfan helskinnad, göteborg är nästan ingen snö alls i jämförelse.
Posted: 27 Nov 2010, 21:19
by just_mee84
hehe tror det är bäst att vännta ut vädret nån dag. vräker ner snö ju

inte ofta vi har en 50cm snö här nere
Posted: 13 Dec 2010, 08:43
by Thörn
Fick kört hem bilen i helgen till vinterförvaring

Spolade av salt och mög man fick på resan innan. Nu får den stå tills det blir lite varmare.
Lär ju vara tidigt ut nästa säsång iallafall

Posted: 13 Dec 2010, 10:08
by Grefven
de där kopplingarna ska man dra ganska lätt.
Posted: 31 Jan 2011, 08:34
by Thörn
Lite har blivigt gjort med betoningen på lite.
Var hemma hos farsan och tittade till bilen lite, startade upp och kollade att allt satt där det skulle.
Och det gjorde det så det blev istället till att bunkra upp lite energi inför våren i form av Turkisk peppar

Posted: 26 Feb 2011, 20:46
by Thörn
Har börjat snickra på ett insug som lär tåla ordentligt med ladd
Blir en lite udda lösning jag inte sett någon prova innan
Posted: 26 Feb 2011, 21:55
by Peter_1982
Thörn wrote:

Häst

Re: Thörns e30 turbo
Posted: 11 Apr 2011, 08:51
by Thörn
Skulle svetsat in en wastegate retur v-band i downpipen i helgen.
Men med 3.5" så är det så trångt att jag måste lyfta motorn lite för att få bort downpipen, så det blir till att vänta till påskhelgen och motorlift..
Vissa har en pallbocksräser, jag har en stubbräser
