Page 13 of 18

Posted: 08 Sep 2006, 17:33
by Aleex
elvis wrote:510 var det i vrid.... Coolt tycker jag, eller hur Jonas 8) 8) 8)


Ja tänk att din lilla bondtrimmade snurra är mer hk än jonas!!! 8)

Posted: 08 Sep 2006, 18:02
by M3JONAS
Ja det är förjäkligt, fast jag har blankare lack ;)

Elvis: Kan vi inte köra ett race där vi varvar max 5000rpm istället för att varva fullt? :)

Posted: 08 Sep 2006, 20:38
by elvis
Jonas... allt eller inget 8) 8) 8)

Posted: 08 Sep 2006, 20:49
by M3JONAS
Ok, jag ger mig ;) Fast du "fuskar" och kör på racesoppa, jag tankade dock V-power idag, kanske går som s***n nu...

Men vad sägs om att vikta din bil 500kg eller vad det kan röra sig om så att de väger lika mycket? ;)

Jäklar vad det ska bli kul imorrn, känns nästan som om det skulle vara årets första tävling och inte den sista.

Posted: 08 Sep 2006, 20:52
by elvis
Håller faktist med dig om att det känns som första tävlingen i morn! Hoppas på feta tider från allt o alla 8) 8) 8)

MVH Elvis

Posted: 08 Sep 2006, 21:38
by _Kalle_
ja lycka till imorgon nu allihopa:)
Se förfan till att ta vääääldigt många bilder (o filmer) så vi som inte kan ta oss dit också får "vara med" :lol:

Posted: 09 Sep 2006, 05:50
by elvis
nu åker jag till tullinge o testar klistret..........

mvh elvis

Posted: 09 Sep 2006, 11:52
by wuffee
fasen sinnes sjuka siffror med en 2.0... nu jävlar får jag å göra för att bräcka detta :shock: ...

Hur mycket effekt tror ni tappa med vanlig soppa?

Mvh
Uffe

Posted: 09 Sep 2006, 18:11
by elvis
Ja då har vi just kommit hem från tullinge...det ha vart en bra dag ...bilen är fortfarande hel...första gången vi kommit från tullinge med hel bil..=))
Dagen började lite segt..kände på greppet körde
Repa 1: 13,6sec 168km/h 2,1 60fot..inte så bra...=(
Repa 2: 12,7sec 175km/h 1,8 60fot..lite bättre=)
Repa 3:12,3sec 182km/h 1,8 60fot..ännu bättre..=)
Repa 4: 11,9sec 180km/h 1,7 60fot..ännu lite bättre..=)

Repa 1: startvarv ca6000rpm dumpar kopplingen... böööö säger bilen, bara bogade o sen iväg.. Surt

repa 2: Höjer startvarvet till ca 6400rpm dumpar bööeeeen, nja lite bättre!!!

repa 3: mer varv ca6800rpm rejält hjullyft med jätte sne bil.... den går iväg hygglo men sne som fan..

repa 4: mer varv ändå 7200rpm nu jävlar börjar det funka men bilen vrider sig kopiöst mycket!!

slutresultatet blir till att skruva bakvagn ikväll o leta fel, en orsak är an av stötdämparna har pajat! lär försöka bytas för att sedan spänna på fyrlinken något! Hoppas på raka fina 60 fötter i morn o betydligt bättre tider! Ett till problem är att effekten ligger väldigt sent i varvtal, vilket betyder att jag måste varva mer än det borde gå... satte stoppet på 8000rpm för att det skulle funka överhuvudtaget! törs inte varva mer än så på grund av original ventilfjädrar...

nej nu måste jag käka mat o sen ner o skruva, kommer mer rapporter i morn 8)

MVH Elvis o Heidi

Stort tack även till Fisåkare som va med o filmade o pratade skit med oss hela dagen..=))

Posted: 09 Sep 2006, 18:46
by elvis
Vi behöver en stötdämpare från BMW 5 serien..NU!!!!
Så vi kan köra på tullinge imorrn....

Ring Elvis : 073 578 1336 går att nås hela natten!!!!

Posted: 10 Sep 2006, 18:24
by elvis
Idag va ingen bra dag på tullinge..bilen tyckte att den bara ville gå 200m..allt funkade bra i starten men sen bara dog den rakt av i mitten på banan..trodde först att det va laddtrycket som va för högt att spridarna bottnade o klippte sprutet..så jag sänkte laddet men samma sak hände igen...sen märkte vi att vevaxelgivaren hoppat loss o skalats sönder mot remskivan..lagade det men samma sak hände igen...
Vi körde 4 repor idag men alla repor så slog den av vid ca200m...så nu ska vi skruva dit en ny vevaxelgivare..större spridare. Så får vi se om vi får bukt med problemet.
När vi lastat av bilen utanför garaget så måste ju elvis så klart lägga av en burnis men det va ganska bra för när vi kollade på spåren så såg vi att vi måste byta dämpare för det ena spåret va svart ,det andra va grått...den tog mycket mer på ena sidan...
Det är ju coola hjullyft man får till i starten men det ger inga bra tider i stället..=(
Men vi är nöjda ändå..vi kunde köra bilen 2dagar på tullinge utan motorras.. Det är ju en framgång bara det=))

MVH Heidi o en väldigt trött Elvis =))

Tack till Tobbe tlrecond och Fisåkare..

Posted: 10 Sep 2006, 18:53
by M3JONAS
Hmm, hur var det nu igen...

460 kompressorhästar i en 1438kg tung M3:a ger en slutfart på 193,5km/h.
470 turbohästar i en 1000?kg tung 320 ger en slutfart på 182km/h.

Är det så att turbo suger eller vadå?? ;) ;) :twisted:

Posted: 10 Sep 2006, 18:55
by Bmwandreas
182 i en lättad E-30 är nog max 400hk, så något måste strulat.
Vad hade ni för fart vid 201m?

Kul att den höll hela helgen!

Posted: 10 Sep 2006, 18:56
by Krillian
M3JONAS wrote:Hmm, hur var det nu igen...

460 kompressorhästar i en 1438kg tung M3:a ger en slutfart på 193,5km/h.
470 turbohästar i en 1000?kg tung 320 ger en slutfart på 182km/h.

Är det så att turbo suger eller vadå?? ;) ;) :twisted:
`


har jag fel eller ska en turbo inte suga? :S

Posted: 10 Sep 2006, 18:59
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:182 i en lättad E-30 är nog max 400hk, så något måste strulat.
Vad hade ni för fart vid 201m?

Kul att den höll hela helgen!


Har för mig att det var 151 km/h för Elvis, kan det stämma?

Posted: 10 Sep 2006, 19:01
by Bmwandreas
151 ska bli ca 188 på 402.

Posted: 10 Sep 2006, 19:19
by elvis
Bmwandreas wrote:182 i en lättad E-30 är nog max 400hk, så något måste strulat.
Vad hade ni för fart vid 201m?

Kul att den höll hela helgen!


Igår var slutfarterna:
Repa 1: 200m=138km/h, 401m=168km/h, 13,6sec
Repa 2: 200m=143km/h, 401m=175km/h, 12,7sec
Repa 3: 200m=151km/h, 401m=182km/h, 12,3sec
Repa 4: 200m=152km/h, 401m=180km/h, 11,94sec

Idag var tiderna:
Repa 1: 13,49sec, 1,68 60fot, 200m=142km/h, 401m=108km/h..
Repa 2: 12,56sec, 1,85 60fot, 200m=149km/h, 401m=151km/h..
Repa 3: 13,66sec, 1,90 60fot, 200m=148km/h, 401m=116km/h..

Känns lite surt när vi förra året åkte 11.66sec 202km/h..med mindre åtgjord motor...=(

MVH Heidi