Page 13 of 110
Posted: 17 Mar 2006, 11:17
by Krillian
snyggt. inte så mkt "bling bling" vilket gör att de blev rätt cleant.
OT: hur mkt plats bör man ha framör/bakom/brevid bilen om man ska ta isär bilen? sorry för ot:
Posted: 18 Mar 2006, 04:06
by Pegg
Kan bara hålla med alla andra om att det är en synnerligen vacker skapelse du har frambringat Ärtan
, ett par frågor har jag också
hur ska man beräkna storleken på Plenumet för att det ska passa en M20b25? och ska den vara bred i början och smalna av i slutet för bästa resultat eller? undra också om den separata wg ska sitta på nåt speciellt sätt på grenröret?
Posted: 20 Mar 2006, 16:21
by Espen|3k
Bmwandreas wrote:Baklysena är sålda.
Hvilka lampor blir det nu?
Dette blir sjukt grymt Andreas
Gleder meg til gatebil
Posted: 21 Mar 2006, 13:19
by Bäckis
Nu har vi kört lite med macksoppa. 750+ hk vid runt 1,4 bar. Lite mer varv att ge, så vi räknar med 800+ på macksås. Sen ska det i lite VP race fuel...
Posted: 21 Mar 2006, 13:53
by Butchermardin
Bäckis wrote:Nu har vi kört lite med macksoppa. 750+ hk vid runt 1,4 bar. Lite mer varv att ge, så vi räknar med 800+ på macksås. Sen ska det i lite VP race fuel...
Härligt!
Är det i er bekantas nya bänk!?
Posted: 21 Mar 2006, 14:27
by Bmwandreas
Vi bromsar i VM:s nya bänk.
789,3hk och 826nm på macksoppa.
Laddar 1.4bar på toppen.
Tomgång på 8-900rpm och 1 bars ladd vid ca 3300rpm:)
Posted: 21 Mar 2006, 14:50
by Daniel.B
hmm.. elakt
Posted: 21 Mar 2006, 14:56
by Bonje
Grattis!
Vad är det för macksoppa ni kör på då? Jocke vill ju alltid köra på BF95, men nu finns ju även V-Power som garanterar minst 98 oktan.
Vem är det som håller i spakarna då, är det ni eller Jocke?
1,4 bars ladd är ju inte så mycket. Vad har du byggt motorn med för komp?
Du måste berätta mer om bromsningen, vi är nyfikna av oss här vety..
Posted: 21 Mar 2006, 15:13
by Bäckis
Nu är vi klara.
En dag i VM:s bänk med gott resultat:
950hk på VP race fuel. Vi hade lite problem med surge vilket tvingade oss att dra ner trycket på lägre varv, så det blev "bara" 954Nm i vrid. Vi har ett par repor på 1000+++.
Snittvrid mellan 5000-7500 rpm är 916NM och snitteffekten är 807hk. Jag tror den här bilen kommer orka riva lös hjulen
Posted: 21 Mar 2006, 15:22
by Fanzy
får bara säga grattis till fina siffror
Posted: 21 Mar 2006, 15:34
by M3JONAS
Det där låter som om det kommer att finnas potential för att kunna bli en riktigt kul bil att sladda runt korvmojjen med!
Maxade ni aggregatet vid 950hk? Laddtryck med racesoppa? 2bar?
Posted: 21 Mar 2006, 15:53
by Fido85
grattis till fina siffror
fan om jag kommer till sverige i sommar så är det ett MÅSTE att få en åktur
Posted: 21 Mar 2006, 16:00
by bmwpatrik
Grattis till fina siffror.
Va er de för bänk er bekanta har är de rullar?
Posted: 21 Mar 2006, 16:20
by Simon__
bmwpatrik wrote:Grattis till fina siffror.
Va er de för bänk er bekanta har är de rullar?
http://www.vmperformance.com/
Nä det är en bänk.
Det var VM du menade va, eller finns det några andra som jag har missat?
Posted: 21 Mar 2006, 16:29
by Espen|3k
Grattis! Gleder meg til å se bilen i aksjon ja