Page 13 of 27

Posted: 17 Sep 2007, 20:15
by MrQuickzilver
Då va BTR o linlock på plats, måste bara fixa ett verktyg så ja kan göra klart bromsrören.

Image

Image

Givetvis va ju bromsröret till bakhjulen 5cm för kort så ja får se hur ja ska fixa det... :evil:
Image



Nån som vet om man behöver reduceringen som går till bakbromsarna orginal?

Posted: 18 Sep 2007, 17:34
by Kim Frederiksen
MrQuickzilver wrote:Givetvis va ju bromsröret till bakhjulen 5cm för kort så ja får se hur ja ska fixa det... :evil:
Image



Nån som vet om man behöver reduceringen som går till bakbromsarna orginal?


ehh.. Line locken ska väl monteras på frambromsarnas rör!! annars håller den ju trycket på bakhjulen under uppvärmning.. og det lär inte funga! :wink:

och E30'or överbromsar mycket på bakhjulen även standard så JA reduceringen behövs!

Posted: 18 Sep 2007, 18:55
by MrQuickzilver
Kim Frederiksen wrote:
MrQuickzilver wrote:Givetvis va ju bromsröret till bakhjulen 5cm för kort så ja får se hur ja ska fixa det... :evil:
Image



Nån som vet om man behöver reduceringen som går till bakbromsarna orginal?


ehh.. Line locken ska väl monteras på frambromsarnas rör!! annars håller den ju trycket på bakhjulen under uppvärmning.. og det lär inte funga! :wink:

och E30'or överbromsar mycket på bakhjulen även standard så JA reduceringen behövs!


Tycker det känns bättre att stänga av bromsarna bak än att ja låser dom fram om det skulle bli nåt fel nångång så har man alltid kvar frambromsarna. ...sen kan man ju styra om man vill rulla lite när man burnar me. :)

Då får jag väl fixa en ny reducering för den har nog hamnat i skrotbingen! :)

Posted: 18 Sep 2007, 19:30
by Bäckis
Linelock är inte alls tänkt att användas på det viset, men visst går det med.

Man ska trycka bromsen i botten och sen aktivera så att framhjulen står still när man bränner.

Posted: 18 Sep 2007, 19:40
by MrQuickzilver
Bäckis wrote:Linelock är inte alls tänkt att användas på det viset, men visst går det med.

Man ska trycka bromsen i botten och sen aktivera så att framhjulen står still när man bränner.


Jo jag är medveten om det! :)

Posted: 23 Sep 2007, 17:46
by MrQuickzilver
Idag va bilen ute i det fria för första gången på 3år! :D

Image

Image

Image

Image

Image


Provmonterade en av brorsans stolar oxå, blir tight mot buren men med nya underreden så blir det nog perfekt! ...får inte skaffa bredare r*v heller. :P
Vad tror ni om att fästa bältet i röret bakom stolen, hamnar ca 6cm under axlarna men d kan väl inte va nån fara?

Image

Image

Image

Posted: 23 Sep 2007, 18:12
by BRUZZE
kul :D

ser att du lättat handtagen också=)

Posted: 23 Sep 2007, 18:20
by MrQuickzilver
BRUZZE wrote:kul :D

ser att du lättat handtagen också=)


Du va uppmärksam, funderade just på när nån skulle upptäcka d! :D

Posted: 24 Sep 2007, 11:42
by xelerator
haha märke det direkt oxo..
hur mycket vikt tjäna du där :lol: :wink:..

ang bältesinfästningen..
du ska helst ha lite längd på bältet så den kan töjas lite vid en eventuell olycka..

monteras i princip direkt efter stolen kommer den inte kunna flexa vilket inte är så skönt för dig :?..

Posted: 24 Sep 2007, 15:55
by MrQuickzilver
xelerator wrote:haha märke det direkt oxo..
hur mycket vikt tjäna du där :lol: :wink:..

ang bältesinfästningen..
du ska helst ha lite längd på bältet så den kan töjas lite vid en eventuell olycka..

monteras i princip direkt efter stolen kommer den inte kunna flexa vilket inte är så skönt för dig :?..


Hur mycke vikt ja sparade vet ja inte men nån 1000-del på strippen kanske d blir! :lol:

Får nog fundera lite på bältesinfästningen, kollade efter lite tips i SBFs regelbok o ja fick bara fram att det inte får fästas lägre än 10cm under axlarna.

Posted: 30 Sep 2007, 19:31
by MrQuickzilver
Har handlat lite grejer...


En Sparco Corsa som sitter som en smäck i bilen o runt r*ven! :)

Image

Image


Kamrem mm ...tyvärr e tändkabelkontakterna fel denna gången oxå. :evil:

Image


Växelspak från Z3 1,9 mm

Image

Posted: 05 Oct 2007, 19:53
by MrQuickzilver
Stolen monterad. Sket sej me orginalunderredet, hjälmen slog i buren så d fick bli till o bulta direkt i golvet.

Image

Image

Image

Image

Posted: 06 Oct 2007, 23:12
by MrQuickzilver
Grenrör o hela kitet monterat, hoppas man slipper skruva bort d på ett tag nu! :)

Image

Image

Posted: 07 Oct 2007, 11:03
by Ximon
Kul att delarna faller på plats!

Vad är det för spolar du kör med? Och vilken anslutning har de mot tändkabeln?

mvh

Posted: 07 Oct 2007, 18:25
by MrQuickzilver
Ximon wrote:Kul att delarna faller på plats!

Vad är det för spolar du kör med? Och vilken anslutning har de mot tändkabeln?

mvh


MSD PN8245, dom med inbyggda tändsteg. Den lilla anslutningen som det är på stiften med "hatten" avskruvad. :)

Posted: 07 Oct 2007, 18:31
by rotrex-vr6
fing golf det där ,vems kan den vara?? :D

gött att det börjar närma sig slutet Jerry ,vi får hoppas på en provtur innan jul

Posted: 07 Oct 2007, 18:40
by MrQuickzilver
rotrex-vr6 wrote:fing golf det där ,vems kan den vara?? :D

gött att det börjar närma sig slutet Jerry ,vi får hoppas på en provtur innan jul


Ja den där golfen e fin o den kanske blir nästan lika snabb som bmwn! :P
Nästa månad ska de fan inte va mycke kvar! :twisted: