Page 13 of 29

Posted: 09 Mar 2010, 21:13
by JohanH
M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P


Sjuk snurra! ;)

Jag är nöjd 8)

mvh saabägaren.

Posted: 10 Mar 2010, 18:04
by rosen23
JohanH wrote:
M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P


Sjuk snurra! ;)

Jag är nöjd 8)

mvh saabägaren.


När kommer turbon igång?

Posted: 10 Mar 2010, 18:05
by rosen23
dubbelpost

Posted: 10 Mar 2010, 19:07
by JohanH
rosen23 wrote:
JohanH wrote:
M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P


Sjuk snurra! ;)

Jag är nöjd 8)

mvh saabägaren.


När kommer turbon igång?

Eftersom vi börjar svepet från 3500rpm så kan jag inte svara 100%-igt men i loggarna så har jag 0,7-0,8bar vid 4000rpm. Detta med 10% DC på magnetventilen. WG styrs endast med tryck på undersidan membranet.
Vad som händer om man "rycker slangen"(=100%) vet jag inte men det lär inte bli sämre antar jag :)

mvh johan

Posted: 13 Mar 2010, 21:09
by Ola t
sc62 borde spola bättre än gt4088?

ska byta grenrör och turbo och funderar starkt på en sc62!

Posted: 13 Mar 2010, 21:12
by Bmwandreas
Ja det gör den. 500-1000 rpm iaf.

Posted: 17 Mar 2010, 13:22
by Fredriksson84
Vad är det för gänga till bultarna till oljereturs flänsen är ingen vanlig m10? Har ingen sån där grej att kolla stigningen på gängen

Posted: 22 Mar 2010, 19:54
by cossyerik
hittat några filter till turbon än eller?

Posted: 22 Mar 2010, 20:16
by Bäckis
Precision vill inte att man har det monterat. Blir det lite stopp i det så är det kört, men det är klart, servar man det hårt så kan man väl.

Posted: 22 Mar 2010, 21:03
by cossyerik
okey... ja det är ju klart.. tänkte att det är ju bra annars med en "livräddare"

Posted: 21 May 2010, 15:53
by Rayman
Er det blit benkat noen M50 med SC62 nuh?

Posted: 24 May 2010, 18:43
by flandrs
Ja kör 6262 billet glidlager med 0.82 a/r v-bands hus.
2.0liters evo fullt ladd runt 6000rpm 1.9bar

Posted: 25 May 2010, 20:57
by ammadeus
jag körde med sc6265 med glidlager å laddade 2.9 å hade fullt ladd vid 5000rpm å de var på en opel 2,0 4cyl
//andreas

Posted: 18 Jun 2010, 19:19
by Nisse977
Jag som har SC6162 med T3 AR 0,63, kan jag köpa en SC6262 med lilla T3 avgashuset och så passar den exakt på samma sätt som min SC6162??

Jag ställer frågan eftersom det är väldigt tight emellan grenrör och downpipe på min bil och jag har inte längre samma enkla tillgång på svets för att tillverka en ny downpipe. Så avgashusets utlopp får alltså inte hamna 5mm närmare toppen eller 5mm upp eller ner osv.

Posted: 18 Jun 2010, 21:09
by Bmwandreas
Passar exakt.

Posted: 19 Jun 2010, 21:32
by Nisse977
Det innebär alltså att det är exakt samma avgashus? Är det annan avgasturbin, eller är det "bara" själva kompressorn som är skillnad på SC61 och SC62 billet?

Posted: 19 Jun 2010, 22:33
by Grefven
Jag åkte garret gt4094 innan jag köpte sc62 och även det va EXAKT samma.