ScratcH wrote:Å roligare ska det bli Kopplade upp datorn mot Nira:t och kollade av om givarvärdena verkar rimliga å de såg fint ut. Får väl se vad som händer när det är dags för start...
Vad rekommenderas för gnistgap till dessa stift Bosch XR4cs? Kör med VAG spolar och E85.
Trevlig helg..
Kör du med VAG spolar lär du knappast behöva bekymra dg över gnistgapet. Skulle det bli misfire när du börjar ladda på ordentligt så kan du knacka ihop stiften lite efterhand, runt 0,4-0,6mm brukar fungera.
ScratcH wrote:Å roligare ska det bli Kopplade upp datorn mot Nira:t och kollade av om givarvärdena verkar rimliga å de såg fint ut. Får väl se vad som händer när det är dags för start...
Vad rekommenderas för gnistgap till dessa stift Bosch XR4cs? Kör med VAG spolar och E85.
Trevlig helg..
Kör du med VAG spolar lär du knappast behöva bekymra dg över gnistgapet. Skulle det bli misfire när du börjar ladda på ordentligt så kan du knacka ihop stiften lite efterhand, runt 0,4-0,6mm brukar fungera.
M3JONAS wrote:Haqr du några bilder på hur det ser ut med vag spolarna på plats?
Här kommer en:
Du måste få till en förlängare på tändstiften...Vet inte om det kommer fungera tillförlitligt men värt ett försök.
Har hört att det finns en längre typ av VAG-spole, den kanske passar direkt.