Page 13 of 22
Posted: 01 May 2008, 21:53
by Vesslan
Fy fan vilka goa siffror. Hoppas bara volvons bakvagn vill jobba kvar under 240in.
vad var det som bottnade på bromsningen? Hela konceptet eller nått spec?
Posted: 02 May 2008, 08:22
by Bmwandreas
AndreasT wrote:Grattis, skulle vara skoj att se kurvan med nya vs gamla kompförhållandet om ni körde något på samma ladd?
Det har jag, ska skriva ut.
Posted: 02 May 2008, 08:22
by Bmwandreas
Vesslan wrote:Fy fan vilka goa siffror. Hoppas bara volvons bakvagn vill jobba kvar under 240in.
vad var det som bottnade på bromsningen? Hela konceptet eller nått spec?
Turbon.
Posted: 02 May 2008, 09:57
by youask
Visst är det likadan snurra som mats har (m535) med hx55-68mm in?
Posted: 03 May 2008, 00:19
by Söderling
youask wrote:Visst är det likadan snurra som mats har (m535) med hx55-68mm in?
Ja det ska vara likadana.
Posted: 04 May 2008, 09:12
by Söderling
Posted: 04 May 2008, 17:33
by Rikard B
stort ha begär på den här bilen,kul att den används
Posted: 04 May 2008, 20:54
by Konny
Fint bygge måste jag säga! Du skulle behöva uppdatera din spec på första sidan
Original stakar, 1000cc spridare
och kör du verkligen dubbla 984 pumpar?
Posted: 04 May 2008, 21:42
by Vesslan
hehe busigt värre.
Posted: 06 May 2008, 14:40
by Söderling
Konny wrote:Fint bygge måste jag säga! Du skulle behöva uppdatera din spec på första sidan
Original stakar, 1000cc spridare
och kör du verkligen dubbla 984 pumpar?
Då har jag uppdaterat första sidan
Posted: 06 May 2008, 15:32
by Söderling
Posted: 06 May 2008, 23:29
by Vesslan
ojoj stakars volvobakaxel, får hoppas det håller den här sesongen.
Posted: 07 May 2008, 20:53
by Söderling
Vesslan wrote:ojoj stakars volvobakaxel, får hoppas det håller den här sesongen.
Ja jag är lite orolig för att den inte kommer vilja göra det. Ja kommer leta efter nått bättre under säsongen å byta så fort det går.
Posted: 08 May 2008, 23:30
by Vesslan
låter kanske bra, vi får ta en tripp till jänkeåkarna vi macken igen o tala bakaxel
Posted: 02 Jun 2008, 13:16
by Söderling
Var och körde 402meter på moholms strippen igår.
Det gick riktig bra, bilen betedde sig bara fint oxå.
MEN den vart asskum när ja höjde laddtrycket. Först körde ja på 1.0bar, då gick det fint å drog bra på alla växlar. Sen höjde ja till 1.5bar som den bromsades med, då när ja fick i fyran så dog den efter ett tag. Släppte gasen å gav på igen gick en lite stund så dog den igen. Kändes som typ laddtrycks vakten slog i, men den är ju bromsad på exakt dom inställningarna ja körde på. Sen sänkte ja laddtrycke på WG, då dog den inte men den den kändes slö på fyran. Gick skitbra på 1,2,3 sen fick man i fyran då bara den kändes mycket slöare.
Ja körde
164km/h / 201meter
216km/h / 402meter på 1.0bar
177km/h / 201meter
211km/h / 402meter på 1.5bar
Så uppenbarligen så hände det inte så mycket på slutet då. Å det var så hela tiden på det laddtrycket. Kan de vart värmen som spökade till det så?? Det ja körde på 1.0bar var rätt tidigt på dagen, sen vart de ju bara varmare å varmare.
Annars så lyckades ja åka 11.06sek som bäst under dagen.
Posted: 02 Jun 2008, 14:16
by Bäckis
Trasig pump så den inte klararde hålla soppatrycket??
Posted: 02 Jun 2008, 16:56
by Söderling
Bäckis wrote:Trasig pump så den inte klararde hålla soppatrycket??
Kan ju vara nått sånt, ska kolla så alla funkar.
Måste ju märkas om man bara köra en i taget tomme eller?
Men det är ju inte därför den dog sådär, de måste ju vart nått annat?
Då ja inte kopplat in datorn sen den vart bromsad vet ja inte va laddtrycksvakten står inställd på.