Söderlings Volvo 242 -75 M50B29

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Vesslan
Posts: 109
Joined: 30 May 2007, 20:44

Post by Vesslan »

Fy fan vilka goa siffror. Hoppas bara volvons bakvagn vill jobba kvar under 240in. :twisted:

vad var det som bottnade på bromsningen? Hela konceptet eller nått spec?
MVH Robin
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

AndreasT wrote:Grattis, skulle vara skoj att se kurvan med nya vs gamla kompförhållandet om ni körde något på samma ladd?


Det har jag, ska skriva ut.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vesslan wrote:Fy fan vilka goa siffror. Hoppas bara volvons bakvagn vill jobba kvar under 240in. :twisted:

vad var det som bottnade på bromsningen? Hela konceptet eller nått spec?


Turbon.
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

Visst är det likadan snurra som mats har (m535) med hx55-68mm in?
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

youask wrote:Visst är det likadan snurra som mats har (m535) med hx55-68mm in?

Ja det ska vara likadana.
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Igår va ja på springmeet i örebro. Då hade dom lite burnuppvisning som man inte kunde stå imot att vara med på :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Söderling on 04 May 2008, 22:59, edited 1 time in total.
User avatar
Rikard B
Posts: 1764
Joined: 30 Sep 2007, 11:25
Location: uppsala

Post by Rikard B »

stort ha begär på den här bilen,kul att den används :D
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg :) såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Fint bygge måste jag säga! Du skulle behöva uppdatera din spec på första sidan :D
Original stakar, 1000cc spridare :wink: och kör du verkligen dubbla 984 pumpar? :roll:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Vesslan
Posts: 109
Joined: 30 May 2007, 20:44

Post by Vesslan »

hehe busigt värre.
MVH Robin
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Konny wrote:Fint bygge måste jag säga! Du skulle behöva uppdatera din spec på första sidan :D
Original stakar, 1000cc spridare :wink: och kör du verkligen dubbla 984 pumpar? :roll:

Då har jag uppdaterat första sidan :wink:
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

M/T Street 11.5 26 15" som sitter på bilen och dom lösa är M/T Drag 10.5 28 15"

Image
Last edited by Söderling on 07 May 2008, 20:50, edited 1 time in total.
Vesslan
Posts: 109
Joined: 30 May 2007, 20:44

Post by Vesslan »

ojoj stakars volvobakaxel, får hoppas det håller den här sesongen.
MVH Robin
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Vesslan wrote:ojoj stakars volvobakaxel, får hoppas det håller den här sesongen.

Ja jag är lite orolig för att den inte kommer vilja göra det. Ja kommer leta efter nått bättre under säsongen å byta så fort det går.
Vesslan
Posts: 109
Joined: 30 May 2007, 20:44

Post by Vesslan »

låter kanske bra, vi får ta en tripp till jänkeåkarna vi macken igen o tala bakaxel
MVH Robin
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Var och körde 402meter på moholms strippen igår.

Det gick riktig bra, bilen betedde sig bara fint oxå.

MEN den vart asskum när ja höjde laddtrycket. Först körde ja på 1.0bar, då gick det fint å drog bra på alla växlar. Sen höjde ja till 1.5bar som den bromsades med, då när ja fick i fyran så dog den efter ett tag. Släppte gasen å gav på igen gick en lite stund så dog den igen. Kändes som typ laddtrycks vakten slog i, men den är ju bromsad på exakt dom inställningarna ja körde på. Sen sänkte ja laddtrycke på WG, då dog den inte men den den kändes slö på fyran. Gick skitbra på 1,2,3 sen fick man i fyran då bara den kändes mycket slöare.

Ja körde
164km/h / 201meter
216km/h / 402meter på 1.0bar

177km/h / 201meter
211km/h / 402meter på 1.5bar

Så uppenbarligen så hände det inte så mycket på slutet då. Å det var så hela tiden på det laddtrycket. Kan de vart värmen som spökade till det så?? Det ja körde på 1.0bar var rätt tidigt på dagen, sen vart de ju bara varmare å varmare.

Annars så lyckades ja åka 11.06sek som bäst under dagen.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Trasig pump så den inte klararde hålla soppatrycket??
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Bäckis wrote:Trasig pump så den inte klararde hålla soppatrycket??

Kan ju vara nått sånt, ska kolla så alla funkar.
Måste ju märkas om man bara köra en i taget tomme eller?

Men det är ju inte därför den dog sådär, de måste ju vart nått annat?
Då ja inte kopplat in datorn sen den vart bromsad vet ja inte va laddtrycksvakten står inställd på.
Post Reply