Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Fint bygge måste jag säga! Du skulle behöva uppdatera din spec på första sidan
Original stakar, 1000cc spridare och kör du verkligen dubbla 984 pumpar?
Original stakar, 1000cc spridare och kör du verkligen dubbla 984 pumpar?
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Var och körde 402meter på moholms strippen igår.
Det gick riktig bra, bilen betedde sig bara fint oxå.
MEN den vart asskum när ja höjde laddtrycket. Först körde ja på 1.0bar, då gick det fint å drog bra på alla växlar. Sen höjde ja till 1.5bar som den bromsades med, då när ja fick i fyran så dog den efter ett tag. Släppte gasen å gav på igen gick en lite stund så dog den igen. Kändes som typ laddtrycks vakten slog i, men den är ju bromsad på exakt dom inställningarna ja körde på. Sen sänkte ja laddtrycke på WG, då dog den inte men den den kändes slö på fyran. Gick skitbra på 1,2,3 sen fick man i fyran då bara den kändes mycket slöare.
Ja körde
164km/h / 201meter
216km/h / 402meter på 1.0bar
177km/h / 201meter
211km/h / 402meter på 1.5bar
Så uppenbarligen så hände det inte så mycket på slutet då. Å det var så hela tiden på det laddtrycket. Kan de vart värmen som spökade till det så?? Det ja körde på 1.0bar var rätt tidigt på dagen, sen vart de ju bara varmare å varmare.
Annars så lyckades ja åka 11.06sek som bäst under dagen.
Det gick riktig bra, bilen betedde sig bara fint oxå.
MEN den vart asskum när ja höjde laddtrycket. Först körde ja på 1.0bar, då gick det fint å drog bra på alla växlar. Sen höjde ja till 1.5bar som den bromsades med, då när ja fick i fyran så dog den efter ett tag. Släppte gasen å gav på igen gick en lite stund så dog den igen. Kändes som typ laddtrycks vakten slog i, men den är ju bromsad på exakt dom inställningarna ja körde på. Sen sänkte ja laddtrycke på WG, då dog den inte men den den kändes slö på fyran. Gick skitbra på 1,2,3 sen fick man i fyran då bara den kändes mycket slöare.
Ja körde
164km/h / 201meter
216km/h / 402meter på 1.0bar
177km/h / 201meter
211km/h / 402meter på 1.5bar
Så uppenbarligen så hände det inte så mycket på slutet då. Å det var så hela tiden på det laddtrycket. Kan de vart värmen som spökade till det så?? Det ja körde på 1.0bar var rätt tidigt på dagen, sen vart de ju bara varmare å varmare.
Annars så lyckades ja åka 11.06sek som bäst under dagen.
Bäckis wrote:Trasig pump så den inte klararde hålla soppatrycket??
Kan ju vara nått sånt, ska kolla så alla funkar.
Måste ju märkas om man bara köra en i taget tomme eller?
Men det är ju inte därför den dog sådär, de måste ju vart nått annat?
Då ja inte kopplat in datorn sen den vart bromsad vet ja inte va laddtrycksvakten står inställd på.