Hells racing wrote:Satt precis och kolla på nitroz, man blir ju lite små sugen:)
Du är inte ensam... Finns fina prostock och promodchassien till salu. Även nyckelfärdiga bilar men det kostar därefter också...
Sagelvs Ford Probe vore fint att få i en rolig maskin i.
Motorn ska bromsas nästa fredag hos VM-performance. Ska bli kul att se vad man kan kräma ur!
Bakvagnen ska uppdateras med dubbeljusterbara Koni coilovers, och inställningen av chassie ska Krister Adeen med europarekord Volvon göra. Blir nog bättre än om vi ska försöka lära oss:)
Bmwandreas wrote:Motorn ska bromsas nästa fredag hos VM-performance. Ska bli kul att se vad man kan kräma ur!
Bakvagnen ska uppdateras med dubbeljusterbara Koni coilovers, och inställningen av chassie ska Krister Adeen med europarekord Volvon göra. Blir nog bättre än om vi ska försöka lära oss:)
Har du redan hunnit få ny vev och kolvar eller hoppar du över det?
Blev det ingen bromsning hos DTE?
Adeen verkar ha fått bra koll på chassiinställningar så det kommer nog att bli kanon.
Inte om man ska tävla i prostreet. Men det är väl inte tanken för nästa år heller.. Kjula tävlingarna samt mellansvenska cupen räcker för nästa år. Och kanske nån Sundsvallstävling.
Bmwandreas wrote:Inte om man ska tävla i prostreet. Men det är väl inte tanken för nästa år heller.. Kjula tävlingarna samt mellansvenska cupen räcker för nästa år. Och kanske nån Sundsvallstävling.
Nu är man hemma efter en trevlig dag i bänken hos VM-performance.
1170hk med 1000rpm/sek.
1140hk/1601nm med 600rpm/sek svep.
Det var min alldeles för liten intercooler som gjorde att jag inte kom upp till 1200hk. Insugstempen stiger från 25 grader till 90 grader under ett svep. Med ny intercooler så ger den nog 1200 hk.
Responsen är helt sjuk. När man kör fullt från botten så laddade den 2.3 bar vid 3600 rpm Vi drog ner laddet lite i botten för att spara på min orig vevaxel.
Men det gick inte att varva över 6700 rpm pga flyt på ventiler eller lyftare. Tippar på att lyftarna inte klarar mer varv.
Bmwandreas wrote:Nu är man hemma efter en trevlig dag i bänken hos VM-performance.
1170hk med 1000rpm/sek.
Det var min alldeles för liten intercooler som gjorde att jag inte kom upp till 1200hk. Insugstempen stiger från 25 grader till 90 grader under ett svep. Med ny intercooler så ger den nog 1200 hk.
Responsen är helt sjuk. När man kör fullt från botten så laddade den 2.3 bar vid 3600 rpm Vi drog ner laddet lite i botten för att spara på min orig vevaxel.
Men det gick inte att varva över 6700 rpm pga flyt på ventiler eller lyftare. Tippar på att lyftarna inte klarar mer varv.
Fina siffror!
Med den effekten och vridet borde de ju gå att åka riktigt BRA tider i de chassi du har
Redan med 7-800hk brukar de ju gå som fan med riktig bil, inte riktigt som med delad 316 bakvagn
Bmwandreas wrote:Nu är man hemma efter en trevlig dag i bänken hos VM-performance.
1170hk med 1000rpm/sek.
Gött mos, GRATTIS
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
1170hk med 1000rpm/sek.
Fina siffror!
Med den effekten och vridet borde de ju gå att åka riktigt BRA tider i de chassi du har
Redan med 7-800hk brukar de ju gå som fan med riktig bil, inte riktigt som med delad 316 bakvagn
Jag körde motorn med exakt samma inställning som jag körde sista repan i Kjula. Och då gav den 912hk och 1100nm. Så det är lite mer nu