Page 13 of 42
Posted: 14 Jan 2009, 15:23
by P3kka
Bra att de händer saker
Rosten är ju inte så jävla kul men de lär ju göras
Posted: 14 Jan 2009, 19:24
by Resgard
P3kka wrote:Bra att de händer saker
Rosten är ju inte så jävla kul men de lär ju göras
Exakt, vart vilodag nu iaf
Posted: 16 Jan 2009, 00:05
by Resgard
Posted: 16 Jan 2009, 00:13
by pelko
Fan vad du sliter, riktigt bögjobb
Mvh Mathias
Posted: 16 Jan 2009, 00:20
by Resgard
Ja man har en del att ta igen när man inte gjort något sen före jul! All rost ska vara lagad till nästa helg iaf! Blir förhoppningsvis klar med det mesta under helgen om allt flyter på.
Posted: 16 Jan 2009, 00:32
by balobas
härligt att se ren plåt! döpa om projektet till nå fräsigt som t ex "Elimination" ? hihi
Posted: 16 Jan 2009, 08:20
by Turboá
Resgard wrote:Idag blir det en liten skön paus från rykande underredsmassa då lillebror tagit platsen i garaget. Fick min oljefilterhållare med uttag för oljekyl idag, kommer från en M535 e28 antar jag. Men flänsen på denna är ju inte likadan som den från e34, men bulthålen stämmer iaf. Men fungerar det att köra med den ändå, slänger upp bilder så ni förstår vad jag menar.
Passade mot blocket
Men flänsen är annorlunda
Resgard!
Do not do this because you will not have oil pressure.
Only filter house like that good than for example M5!
You ruin the engine.
The old one e28-e23 house only the ingredient to a block may be.
The imprint is not like that.
It M5 oil filter house there is an oil refrigerator leading out. Use it, the imprint like that. For the turbo oil pressure the signaller lead from a mushroom.
Posted: 16 Jan 2009, 14:11
by Resgard
Finally someone had a answer on my question about the oilfilterhouse
I figured that it wouldn't work beacause the different flange, so I'm glad that you told me Turboá
Posted: 16 Jan 2009, 14:15
by Resgard
balobas wrote:härligt att se ren plåt! döpa om projektet till nå fräsigt som t ex "Elimination" ? hihi
Haha, så långt har man aldrig tänkt
Posted: 16 Jan 2009, 14:27
by Andy_b
Jösses vilket jobb du lägger ner .... ser bra ut
Posted: 16 Jan 2009, 16:44
by Resgard
Tackar
Är inne på kafferast och laddar batterierna nu
Posted: 16 Jan 2009, 18:04
by BeEmVe
aldrig har man skådat någon som har de tålamodet du har asså!
nu e de inte mycke kvar.. nä men oj lite rost.. snart klar, nähä men titta där lite till rost! osv shit!
jag hade givit upp för länge sen!
tar av mig hatten för dig
keep upp the good work dude!
Posted: 16 Jan 2009, 18:20
by 1800
Funkar visst med m535 oljefilterhuset på m30b35 blocket...om du kollar i blocket så ser du att det finns ett gängat hål där och sätter du in en stopp skruv dit så kommer du att få oljetryck. Så har jag kört...
Posted: 16 Jan 2009, 19:12
by Resgard
BeEmVe wrote:aldrig har man skådat någon som har de tålamodet du har asså!
nu e de inte mycke kvar.. nä men oj lite rost.. snart klar, nähä men titta där lite till rost! osv shit!
jag hade givit upp för länge sen!
tar av mig hatten för dig
keep upp the good work dude!
haha en får tacka
Posted: 16 Jan 2009, 19:12
by P3kka
Tålamod finns de gått om i "Resgårds garage" Sick* sommaren närmar sig med stormsteg
Posted: 16 Jan 2009, 23:16
by Turboá
1800 wrote:Funkar visst med m535 oljefilterhuset på m30b35 blocket...om du kollar i blocket så ser du att det finns ett gängat hål där och sätter du in en stopp skruv dit så kommer du att få oljetryck. Så har jag kört...
du inte vinna.
Detta inte m535 OLJEFILTER hus, men e28, e23 gamla hus.
Det m535 OLJEFILTER hus förlag precis som att det han avväpnas.
Det har framställts i endast 86-87 år.
Posted: 17 Jan 2009, 00:48
by Resgard