BMW Evo Turbo(s50) nya bilder 7/6

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

niklas g

Post by niklas g »

idag var jag å lämnade lite bockade rör till johans bil , sen körde vi en liten snabbkurs med tig:en så han kan svetsa ihop kärran nu :D blir en jävla fin räser det där :twisted:
Fear This

Post by Fear This »

3:e ggn gillt så är rören precis som jag vill ha dom.. blev en långkväll igår & har satt igång med att använda tigen så man lär sej nån gång, börjar likna nåt iaf.. ska upp ikväll eller imorrn och fortsätta med fjäderbenstornen så snart kan man få ner den på hjulen igen..
får tacka niklas så mkt för materialet å snabbkurs :)

bärarmarna, målade
Image

va diggar ni min 7år gamla cross ställning som man bultade fast i dragkroken & stötfångarn på min gamla 240 då? riktigt high tech eller hur;) skiten fick dock användas för att måtta å hålla saker på plats här
Image
Image
Image
Image

började på fjäderbensinfästningen
Image

fick massa hjälp å sällskap av mina småslavar li´l kim å fredde g
Image
Image
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Nobbe

Post by Nobbe »

Börjar likna nått nu gosse :) Hur vart det med de där du PM:a om föresten? Kommer du köra i vanligt stål ist?

Se till å bygga klart nu ;)
Fear This

Post by Fear This »

hehe jafan snart börjar de bli bil av den igen :) nja ja tänkte försöka leta upp de material du rekommenderade, var man nu får tag i sånt? stål får bli en nödlösning om ja inte får tag i de riktiga prylarna :wink:
Nobbe

Post by Nobbe »

Fear This wrote:hehe jafan snart börjar de bli bil av den igen :) nja ja tänkte försöka leta upp de material du rekommenderade, var man nu får tag i sånt? stål får bli en nödlösning om ja inte får tag i de riktiga prylarna :wink:

Har lite undanstoppat nånstans..Vad är det för för dimesion du behöver?
Ska kolla upp nr på det annars om ja inte har ligger.
Jimmy Larsson

Post by Jimmy Larsson »

Det här blir ett grymt bygge!
Vad är det för svets du kör med?
Fear This

Post by Fear This »

Nobbe wrote:Har lite undanstoppat nånstans..Vad är det för för dimesion du behöver?
Ska kolla upp nr på det annars om ja inte har ligger.

fyfaan du är en hjälte nobbe!! :) utvändig diam bör vara minst 16,5mm invänding diam max 12mm och längden höftar jag till med 200mm så vet jag att det räcker till.

Elajl wrote:Det här blir ett grymt bygge!
Vad är det för svets du kör med?

tackar tackar!
svetsen heter kemppi master 2200, är en äldre dc tig dock liten å behändig:)
Nobbe

Post by Nobbe »

Fear This wrote:fyfaan du är en hjälte nobbe!! :) utvändig diam bör vara minst 16,5mm invänding diam max 12mm och längden höftar jag till med 200mm så vet jag att det räcker till.

200mm st eller allt som allt? Om dte är allt som allt så vet jag att jag har hemma på måndag, så då får du pallra dig hit och hämta. :)
Fear This

Post by Fear This »

Nobbe wrote:200mm st eller allt som allt? Om dte är allt som allt så vet jag att jag har hemma på måndag, så då får du pallra dig hit och hämta. :)

fan va GULD asså! 200mm allt som allt är det :) ja kommer förbi, såg ju gimo skylten när ja passera uppsala i vintras så 8)
Jimmy Larsson

Post by Jimmy Larsson »

Fear This wrote:tackar tackar!
svetsen heter kemppi master 2200, är en äldre dc tig dock liten å behändig:)

Ok, den funkar bra eller?
Blev nämligen erbjuden att få köpa en sån Kemppi MasterTig 2200 för 4000 i början på året...
Förmodligen gjorde man bort sig som inte köpte den, men kassan tryter ibland..hehe..
Nobbe

Post by Nobbe »

Fear This wrote:
Nobbe wrote:200mm st eller allt som allt? Om dte är allt som allt så vet jag att jag har hemma på måndag, så då får du pallra dig hit och hämta. :)

fan va GULD asså! 200mm allt som allt är det :) ja kommer förbi, såg ju gimo skylten när ja passera uppsala i vintras så 8)

HAHA! Ja just ja, de va ju du som trode ja å robbz bode i Arvidsjaur... :lol:

Fixar de på måndag, men de typ 20 eller 25mm jag har.
PM:a nr så hör jag av mig under måndagen.
Fear This

Post by Fear This »

Nobbe wrote:HAHA! Ja just ja, de va ju du som trode ja å robbz bode i Arvidsjaur... :lol:

Fixar de på måndag, men de typ 20 eller 25mm jag har.
PM:a nr så hör jag av mig under måndagen.

jepps ja som har bra lokalsinne haha :) de blir kalas de där... ja slänger iväg ett PM!

Elajl wrote:Ok, den funkar bra eller?
Blev nämligen erbjuden att få köpa en sån Kemppi MasterTig 2200 för 4000 i början på året...
Förmodligen gjorde man bort sig som inte köpte den, men kassan tryter ibland..hehe..
jepps den funkar kalas förutom att det inte går att stänga av den med knappen, kanske är nåt som e trasigt? men men de kan ja leva med:)
kollade på nyare av samma modell som jag har och de hette mastertig 2200 medans min bara hette master 2200 så den är nog lite nyare än min.. men va gör man när man inte har pengar?
Fear This

Post by Fear This »

va uppe nåra timmar till i garaget & satte igång med den ena fjäderbensinfästningen.. sågott som klar förutom 2 stag som ska ner till rambenen samt tillverka ett fjäderbensstag.. kapade bort det gamla fjäderbenstornet nu så nu börjar det finnas plats;) ska upp i veckan å slänga i motorn så man kan börja kika på att bygga nytt grenrör..
Image
Image
Image
Image
Image
worre

Post by worre »

bra att det fortfarande är någon som har byggarglöden uppe. hoppas du blir klar snart :wink:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
Fear This

Post by Fear This »

jodå ja vill få ut bilen så nu ska ja ligga i, samma visa varje år.. ja stressar inte förrns sommarn tittar fram :) bränner väl upp till nobbe å hämtar material till bakvagnen så den blir klar.. sen skulle niklas fixa mer material så ja kan slå ihop den andra fjäderbens infästningen.. ska beställa grenrörsdelar nu & sen ska motorn på plats under veckan så man kan bygga lite grenrör:)
worre

Post by worre »

det är bra kör hårt. börjar ju lukta uppstart snart då :wink:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
Nobbe

Post by Nobbe »

Antar att du står och svarvar för full muggar nu 8)

Att du inte sa till eller maila en ritning så hade jag kunnat fixa det annars, har ju ändå Europas största CNC maskinpark i byn :lol:
Post Reply