Page 13 of 24

Posted: 27 Jan 2009, 12:45
by ///Peter
Ja inte kan du hålla på så här! :? är väldigt impad av ditt tålamod!

Ordna nytt block och lämna in på röntgen eller ännu hellre Magnafluxning så vet du vad du har sen. Är både massa pengar å tid att bearbeta värdelösa block samt riva fram och tillbaka. (Magnafluxade mina S38 block klart värt det! iofs är S38 både dyrare och segare att riva upp och ner så det är väl lite mer motiverat...)

Posted: 27 Jan 2009, 20:12
by Highburg
Tror att det berodde på att hålen som jag borrade upp när jag skulle i med hellicoil inte vart helt raka är orsaken till att det sprack... Man lär av misstagen..

Var och kollade på en motor igår i alla fall och den såg fräsch ut..
Vet att den är ok för en polare har åkt med den i sin bruksbil och sedan tagit ur den för turbo konvertering...Inge likör 43 i den oljan..

500 kr för blocket helt okej...

Ska sälja pyramidringarna och min monster intercooler..Finns med i säljes...

Posted: 27 Jan 2009, 21:22
by s2_i_e30
dom första pyramidringarna ja fick var fel-svarvade ingen hadde samma höjd, funkade ett tag sedan började den klanda vatten i oljan,, bara riva smidiga s50 toppen och vänta på nya ringar.. :( vet hur tråkigt de är att riva sånt som skal vara bra :( bara bitta ihopp..

Posted: 28 Jan 2009, 11:04
by Highburg
Ja visst är det...Men om det bara var det som har krångla..Har liksom bara lyft i motorn så har det varit att lyfta ur den igen.....

Posted: 28 Jan 2009, 14:27
by Grefven
en lättnad i all motgång är ju att felet antagligen är funnet.

Posted: 28 Jan 2009, 16:32
by Doktorn
Toppackningsstrul är trist, var glad att du har m20, lättskruvat =)


Men inte ska du gå ifrån pyramid?? Du hade otur kan man säga men får du till det på rätt vis så finns inget tätare!

Posted: 29 Jan 2009, 11:28
by Highburg
Nej jag vet, men det räcker gått och väl med oringat och så blir det.. :)

Posted: 29 Jan 2009, 19:09
by gustaf_h
Är det konstaterat att det var pga att pyramidringarna var för mjuka? Alltså tillverkade i stål och inte i rostfritt.

Har hållit på och slita med samma bekymmer som du med vatten som kommer ur från evakueringspåren på min m30 med pyramidringar. Mina ringar är i stål alla mått stämmer men ändå så läcker det. Bytt block, topp och säkert 6-7packningar. Räcker att montera ihop allt och hälla i vatten i kylsystemet så läcker det. Varm kör man sen så kan det sluta, men efter några timmars körning börjar det igen.

Kanske är ringarna som är i dåligt material även på min då :?

Posted: 31 Jan 2009, 19:08
by Highburg
Gustaf h..Nej jag hade rätt material..Det funkade först det kom endast nån droppe ibland runt toppen..Sedan en dag så var jag och varmkörde och det funka men plötsligt så sprutade det ur evakuerings spåret..Visste inte var det var förens ja lyfte på topen och såg hur det hade sprukigt...Mitt leckage kom i alla fall pga det...

Image

Posted: 31 Jan 2009, 19:10
by Highburg
Det är roligt när man väll fick rätt grejar och at det börja funka...då händer detta...

Posted: 02 Feb 2009, 23:01
by Highburg
Nu har jag lämna iväg det nya blocket för toppdäckning..Blir klart i slutet av veckan :D

Posted: 02 Feb 2009, 23:20
by jocke_e30
Får hoppas att det funkar åt dig nu :)

Posted: 02 Feb 2009, 23:30
by Highburg
Tack.. Ja hekt seriöst om det inte gör det så säljer jag den :!:

Posted: 12 Feb 2009, 16:08
by Highburg
Sådärja Nuhar jag lämna in blocket till sponsorn på oringning borde vara klart denna vecka.. :D

Posted: 12 Feb 2009, 18:08
by Rallyfinnen
Ursäkta en dum fråga, men på bilden lite högre upp ser det ut som blocket spruckit o överkant vid ett antal toppbultarna?

Posted: 12 Feb 2009, 20:45
by Tysken
Gängrensa inte med gängtapp nu, det är då det blir gängpaj. Använd rostlösare och mineralolja istället, och gänga upp och ner med en bult så blir det nog fint ska du se.

Posted: 14 Feb 2009, 20:58
by Highburg
Rallyfinnen....Ja det har det också blocket är skrot..sitter ett nytt block i fräsen nu... :)

Tysken....Varför skulle det bli gängpaj med en gängtapp :roll: