Page 13 of 18

Posted: 07 Apr 2009, 18:11
by Tjottirotti
Fått Mkt gjort idag. Svetsat färsten och fått Intercoolern på plats med alla rör! Kylaren på plats med alla slangar! Dumpen monterad. Oljekylare monterad. Åkt runt halva stan efter rätt koppling till 044pumparna men inte hittat någon än. Fuelrailen monterad ( tack P3kka för omlödningen ) med slangar och allt va det innebär.

Glömde såklart kameran men tog några taskiga mobilbilder. Kommer bättre imorgon

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 28 Apr 2009, 16:37
by Tjottirotti
Styrt klart bakvagnen helt idag. Allt är klart där. Monterat en elfläkt och beställt en till... Samt monterat fjäderbenen ordentligt fram...

Image
Image
Image

Posted: 28 Apr 2009, 16:43
by kettmpa
blir det nå fart i tjejbilen snart eller :D
ser bra ut!
/mvh

Posted: 02 May 2009, 18:55
by Tjottirotti
Nu har jag gjort lite till... vart så fint väder så inte hänt så mkt... Monterat klart fläktarna, borde väl ge bra kylning hoppas jag iaf. Och avgassystemet är äntligen helt klart ( förutom slutpipor ) och så har jag monterat tanken på riktigt... Nu är inte såå mkt kvar ändå

Dra vevaxelbulten rätt moment
Nya kopplingar till bränslepumparna
byta intankpumpen
fixa växellänkaget färdigt ( förlänga undre pinnen )
Koppla inspruitningen
Montera slutpipor

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 26 May 2009, 17:36
by Tjottirotti
Image

Image

Image

Image

Image

Soppasystem klart... insprutning har jag börjat bena lite i men jag tror inte jag reder ut allt själv...

Posted: 28 May 2009, 23:28
by Tjottirotti
Image

Image

Image
Image

Image

Image

Posted: 04 Jun 2009, 13:47
by Tjottirotti
Fått lite till gjort... Insprutning är nästan "färdigkopplad" haha... har iaf benat ut vad som ska vart och märkt upp allt. Även på orginalhärvan. Monterat lite givare och skit också och massa småplock...

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Vilken färg på blinkersen ska man ha?
Image
Image

Orange eller vit?

Posted: 04 Jun 2009, 14:58
by JohanE
Tycker mig se att det kan se bra ut med vit på den bilen.

Posted: 05 Jul 2009, 23:14
by Tjottirotti
Nu har jag monterat färdigt turbon för 10e gången. Med oljeretur och allt som hör till... avgaset är helt färdigt. Tryckrör är helt klart. Mesta elen till sprutet är klart. Kylare och allt sånt är monterat och klart. Coilsen bak är inställda i rätt höjd nu också... Luftfilter monterat, avgasbandage på tryckrören då det blev tajt mot grenröret.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Det som är kvar att göra är:

Koppla tändningen färdigt
Koppla bränslepumparna
Montera intankpumpen
Styra el till fläktarna
Mappa
på med huven
Köra skiten ur bilen!

Posted: 06 Jul 2009, 00:31
by Pimplaren
Fan va fint! du ligger nåra steg före mig nu :) hoppas du får snyta snart...

Posted: 08 Jul 2009, 19:42
by Tjottirotti
Dragit toppen med rätt moment, fyllt på olja, monterat dimljusen och stötfångare, kopplat klart insprutningen... ( hoppas allt är rätt :S ) kopplat tändningen klart... hoppas allt är rätt där också... Kopplat bränslepumparna, provkört lite på startmotorn utan sprutet inkopplat... gick kalasbra. Måste köpa en ny walbro intank pump imorgon och provköra och se om soppa kommer fram. Sen äre nog nästan startdags :S

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 08 Jul 2009, 22:41
by M635 forever
Tänkte jag skulle reta dig lite med bilder på en riktigt hårig 745:a......om du inte redan sett den? :wink:
Image
Image
Image

Posted: 09 Jul 2009, 06:29
by Tjottirotti
M635 forever wrote:Tänkte jag skulle reta dig lite med bilder på en riktigt hårig 745:a......om du inte redan sett den? :wink:


Den har jag aldrig sett... dock va den rätt ful! Orka dra på e32 njurar och huv på en e23... stackars bil! Är verkligen inte många som bygger på e23

Posted: 09 Jul 2009, 08:32
by Bäckis
Bara en reflektion:

Triggergivaren ser på bilden ut att vara väldigt förskjuten. Försök centrera den över skivan så slipper du triggermissar, om inte bilden luras vill säga.

Posted: 09 Jul 2009, 13:30
by Tjottirotti
Bäckis wrote:Bara en reflektion:

Triggergivaren ser på bilden ut att vara väldigt förskjuten. Försök centrera den över skivan så slipper du triggermissar, om inte bilden luras vill säga.


stämmer det är den! har styrt det nu dock! tack tack

Posted: 10 Jul 2009, 15:46
by Phobban
Tänkte på en till sak som jag såg på bilderna.

Ska du verkligen köra vattenslang som oljeretur? Det är ju riktigt varmt där och den kan nog vittra sönder.

Jag har blivit rekomenderad att inte köra vanlig gummislang som oljeretur, inte ens sån som är gjord för olja. Jag kör siliconslang.

Silicon eller stålomspunnet kanske skulle vara att föredra?

Posted: 10 Jul 2009, 23:42
by Tjottirotti
På hydroscand så sa dom att den skulle funka fin fint! Hittade stålomspunnen igår så ska nog dra dit den men ska iaf provstarta med denna först!