E30 330TIC 957wnm/923whp
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
nei, den virker ikke så benken tror at tempen er 99 grader, så han har deaktivert den, påvirker det resultatet?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
Jag kan testa ta ur min imorn
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
Hvordan gikk det?Bmwandreas wrote:Jag kan testa ta ur min imorn

-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
Bara ett par hk skillnad, men hade du din på och ingen lufttemp blev det 100hk mer:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
ok, men da stemmer bremsepapiret da, for han kjørte ikke med DIN korrigering. men hvorfor spør du om dette? synes du at jeg fikk for høye tall eller?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
Nej nej blev förvånad när det stod none correction. Jag har ju kört 910 whp med 3 lit förut..
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
ok, hva er max du har bremset med m20b30? whp/wnm og hvilket ladetrykk?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
The american wayBmwandreas wrote:men hade du din på och ingen lufttemp blev det 100hk mer:)

Men om DIN korrigering justerer for temp, hvorfor skiller effekten da egentlig så mye på om det er kaldt / varmt når man bremser? Ikke bra nok korrigeringsverdier?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
hehe, den låter fint jaDajb wrote:Alltså.... FILM!!
fy tusan vad den måste låta gött på 770+whp med vp soppa!

m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
altså, om det har vært 99grader i rommet så har den sikkert bremset 100hk mindre. DIN korrigerer ut i fra 10-20 grader og lufttrykket på 1 bar vil jeg tro.Silverboy wrote:
Men om DIN korrigering justerer for temp, hvorfor skiller effekten da egentlig så mye på om det er kaldt / varmt når man bremser? Ikke bra nok korrigeringsverdier?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
Måste vara det.Silverboy wrote:The american wayBmwandreas wrote:men hade du din på och ingen lufttemp blev det 100hk mer:)
Men om DIN korrigering justerer for temp, hvorfor skiller effekten da egentlig så mye på om det er kaldt / varmt når man bremser? Ikke bra nok korrigeringsverdier?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: E30 330TIC,(m20b30) har bremset :)
DIN-normen kompanserer for endring i luftens densitet, eller oksygeninnhold (syrehalt). Årsaken til at det likevel ikke blir riktig er intercooler og kjølesystem også fungerer dårligere/bedre når temperaturen er over/under normens verdi som jeg tror er 20 grader.Silverboy wrote:The american wayBmwandreas wrote:men hade du din på och ingen lufttemp blev det 100hk mer:)
Men om DIN korrigering justerer for temp, hvorfor skiller effekten da egentlig så mye på om det er kaldt / varmt når man bremser? Ikke bra nok korrigeringsverdier?
Når det gjelder atmosfæretrykket, så er normens nullpunkt 1013kPa. Som de fleste her inne vet, så gir høyere trykk mer effekt, og normen vil derfor kompansere for dette. For en sugemotor blir nok dette riktig, men en turbomotor vil vel lade det som fjæra i wastegaten gir uansett? Så lenge turboen har kapasitet, vil den kompansere for lavere atmosfærtetrykk gjennom å snurre fortere.
Re: E30 330TIC 773whp/912wnm
Ok 
Kan man se i loggen hva tempen i rommet var etter bremsing?

Kan man se i loggen hva tempen i rommet var etter bremsing?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: E30 330TIC 773whp/912wnm
I Stensheims tilfelle her, er lufttemeperatur og lufttrykk logget for alle drag i Dynapacken logget, bortsett fra at lufttemp-sensoren var defekt.
Temperaturen i rommet var nok ikke langt fra 20 grader, kanskje litt kaldere.
Temperaturen i rommet var nok ikke langt fra 20 grader, kanskje litt kaldere.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 330TIC 773whp/912wnm
Ja det kan man.Silverboy wrote:Ok
Kan man se i loggen hva tempen i rommet var etter bremsing?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: E30 330TIC 773whp/912wnm
har kjøpt inn nettbrett, holder, div ledninger og slisset rør i fra maxxtuning, skal bestille maxxecu sprut i fra ppf snart.

butikkhester!

en liten burnesnutt..
https://www.youtube.com/watch?v=4k_Rq2m ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;


butikkhester!


en liten burnesnutt..
https://www.youtube.com/watch?v=4k_Rq2m ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg