Page 13 of 15
Posted: 10 Apr 2008, 14:47
by P.Herrdahl
525mannen wrote:Grymt bygge! Kul o se slutresultatet av lättningen också, går själv o gruvar på samma planer men avvkatar ett tag till =P
/Cristofer
Tackar! Alltid kul med lite possitiva kommentarer.
Lätta röstar jag på, original E34 är en tung gris.
Posted: 15 Apr 2008, 14:36
by P.Herrdahl
Senaste köpet som ramlar in vilken dag som helst:
Allt på turbosidan är klart nu förutom avgasystemet och olje tillförseln till snurran.
Posted: 15 Apr 2008, 15:55
by E34 RRT
men där fattas juh två stycken
Posted: 15 Apr 2008, 16:38
by P.Herrdahl
E34 RRT wrote:men där fattas juh två stycken
Ja, hade inte råd så tänkte köra med 2 originalare också.
Posted: 15 Apr 2008, 19:25
by Phobban
Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Posted: 15 Apr 2008, 19:38
by P.Herrdahl
phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.
Tackar!
Posted: 15 Apr 2008, 19:59
by Pimplaren
Hollizini wrote:phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.
Tackar!
Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.
Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.
Posted: 15 Apr 2008, 20:04
by P.Herrdahl
Pimplaren wrote:Hollizini wrote:phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.
Tackar!
Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.
Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.
Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden?
Posted: 15 Apr 2008, 20:23
by 525mannen
Hollizini wrote:Pimplaren wrote:Hollizini wrote:phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.
Tackar!
Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.
Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.
Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden?
Stämmer bra för varannan puls. Men, finns några exempel där folk portat till twinentry väggen, o även de som hävdar att skillnaden är minimal med eller utan det..
Posted: 15 Apr 2008, 21:28
by Pimplaren
Hollizini wrote:Pimplaren wrote:Hollizini wrote:phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.
Tackar!
Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.
Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.
Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden?
15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Posted: 15 Apr 2008, 21:59
by stecka
ska man köra pulsplit så är det 123 456 som gäller
sorry för ot
Posted: 15 Apr 2008, 22:17
by Nobbe
Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt
Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
Posted: 16 Apr 2008, 06:15
by BaCCoN
Nobbe wrote:Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt
Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
Oliver, Vad röker du?
Kan bara hålla med föregående talare om varför man kör 123 & 456 ihop
Posted: 16 Apr 2008, 08:53
by Pimplaren
Nobbe wrote:Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt
Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
Nu när du säger det, haha! jag tänkte att han menade i tändföljd, 153 624
Jadu, det var nån skum bushneger som sålde till mig! PM vid intresse.
Posted: 16 Apr 2008, 12:32
by P.Herrdahl
Nobbe wrote:Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt
Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
Det va precis det jag också kom på!
Alltid kul med lite spekulering och funderingar.
Posted: 21 Apr 2008, 16:08
by P.Herrdahl
3" aluminium V-bands fläns och 3" rostfri fläns beställd tillsammans med en passande klämma, skall svetsas som början på tryckrör, aluflänsen ska givetvis svetsas på kompressorutloppet.
Posted: 01 May 2008, 20:12
by P.Herrdahl