Page 13 of 22
Posted: 09 May 2007, 06:47
by flp
det är ganska roligt att säga skruv, dick kör me de hela tiden. fast det låter ändå jävligt fult så jag brukar säga bult, vanliga svenssons fattar ju vad man menar iaf
får se i helgen ifall det blir nå framsteg.
MVH Micke
Posted: 18 May 2007, 09:51
by Ximon
Vi är framme i sthlm nu, vart är ni?
Posted: 18 May 2007, 12:13
by johankihl
Zwofurti wrote:johankihl wrote::lol: En skruv är en skruv, oavsett om gängan är gjord för en mutter eller för att äta sig in i materialet. Detta är bland det roligaste som finns att ta upp med folk som hävdar att de köpt bultar... Testa så får ni se
Är det du som är bosse?
lägg ner, absolut inte
Däremot är jag "bossen" på forumet
Posted: 19 May 2007, 11:50
by peppe
Mytsnyten eller Snytmyten till bil fick ju för sig att mastodont haverera i Umeå, vi det blev inget Stockholm.
Men det possitiva är ju att vi byggt en ny motor
Posted: 19 May 2007, 16:38
by bmw_pelle
Har ni snytyt sönder Mickes nere i Ume?
Ny motor?
Posted: 20 May 2007, 01:22
by Micke johansson
bmw_pelle wrote:Har ni snytyt sönder Mickes nere i Ume?
Ny motor?
Snytit sönder mycket , byggt en ny motor på 24 timmar inkl 8 timmar sömn av delar som fanns hos peppe.
och nu går han fint bilder och fakta kommer i morgon
Posted: 20 May 2007, 06:11
by bmw_pelle
Va e det som snytits sönder då?
Posted: 20 May 2007, 11:14
by Micke johansson
Det är en Kolv , Ett par ringar , det har hoppat upp ringar som har legat mellan kolv och topp och nött . olje pumpen harvirerade av alla kolrings bitar typ. så alla lagar gick sönder ganska kraftigt . och veven gick att flytta 5mm med fina lager när vi provade så det var ett stort haveri.
Så Vi tog peppes gammla block , lager , nya disel veven , olje pump , svarvade 9.8:1 kolvar som låg på vinden. en bättre begad topp packning. bilder kommer nog upp senare .
Posted: 22 Jun 2007, 00:22
by flp
nu har man en m50 i garaget med oringat block, nya lager å packningar å allt sånt. blir även ny turbo (gt40) så om någon är sugen på att köpa turbo, grenrör, wg, downpipe så är det till salu. kan även tänka mig att sälja komplett med tryckrör och ic om jag får några vettiga bud.
MVH Micke
Posted: 22 Jun 2007, 00:32
by Grahn
m50 i bilen!
när får du igång aset så man får en åktur? *skål*
Posted: 24 Jun 2007, 02:06
by flp
Eftersom en m50 ska ner i e30in säljer jag iväg m20delarna jag inte behöver.
Turbo: HX40 61mm in 63mm ut 19cm2 avgashus.
Grenrör: bolt on för m20 med oljefilterhuset för oljekylare.
WG: 60mm hks kopia limmat membran (finns nya på dumpkopieraren för nån hundring)
IC: omgjort till 70mm anslutningar. måtten är 500*300*60 om jag minns rätt.
Tryckrör med anslutning för dump ingen skönhet direkt men funkar bra.
Dump: Dalhems 25mm har jag för mig.
Downpipe med lambdamutter.
Allt är i princip bolt on på E30. Fick klippa bort plåten för batterihyllan och borra ett hål för wgn (öppen)
För att få dit icn fick jag även klippa upp gavlarna mot kylarramen (syns inte utifrån) och knacka in dem kanterna.
Åkte 11.28@203 med dem här sakerna med 1.8sec 60fot och världens värme.
Bud på grejjerna, säljer gärna allting som ett kit.
MVH Micke
Posted: 24 Jun 2007, 11:21
by flp
egentligen måste jag inte byta. tänkte mest på om jag säljer allt som kit så kanske de blir lättare att sälja osv.
ska ta reda på måtten på gt40in iaf.
MVH Micke
Posted: 16 Apr 2008, 21:24
by Micke johansson
Posted: 16 Apr 2008, 22:20
by Pimplaren
Micke johansson wrote:http://www.youtube.com/watch?v=roS2FPDHJyc
Flp driftar med snytmyt motorn 1
Dendär filmen har jag på mobilen, brukar glo på den när jag behöver lite motivation att jobba eller meka
Posted: 16 Apr 2008, 22:58
by Scrazher
Hur går det för micke, blir det något nytt i sommar eller?
Posted: 17 Apr 2008, 14:07
by flp
jorå, 535diff, knutar, hubbar, sviktisar, griffinkylare, nya bussningar överallt i bakvagn och så. blir väl å kolla vad standardtändningen orkar med också. sen får man väl se.
MVH Micke
Posted: 17 Apr 2008, 20:17
by Grahn
Haha! Man måste bara älska slutet på det där klippet.
-Får inte vi åka?
-NÄ!