makeba wrote:530dT hmm Har du/ni sett tråden på Ap om havererade motorer pga att spjälldelar kommit in i cylindern. Vet inte hur vanligt det är, men bara tanken att det kan hända, skulle göra en annan orolig. Se: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=214342
ingen fara....pratade med lauge på novation innan jag köpte denna.
-det är bara upp till -04 som det fanns en risk att spjällena havererade,
-05 och nyare är uppgraderade.
rajjen: vi får se, har ingen aning för tillfället..bilen ska ju bromsas först och sen har jag inga däck för tillfället. sen måste jag göra iordning huven, så jag vet inte hur jag ska få tid med allt.
Nippe: japp bara å komma förbi när du är hemma igen.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
och de spjällen kan man åtgärda på en timme om man sover dåligt. så det är egentligen inget problem om man vet om problemet. annars kan det helt klart överraska.
läste att det var under 0,1% av sålda bilar som fick problem. däför återkallades inget.
Bäckis wrote:Det är inte helt säkert att det stämmer. Ställ på 0 överallt i tändtabellen och dra igång den och justera triggervinkeln tills det är på nollan.
Finns ju även ignition comp på IAT.
Kolla Ign Angle mean när ni kör runt maskin, det är denna som ska stå på 0. sen kvittar det egentligen var ni ändrar tändningsvärde, så länge som Ign Angle mean står på 0
Bäckis wrote:Det är inte helt säkert att det stämmer. Ställ på 0 överallt i tändtabellen och dra igång den och justera triggervinkeln tills det är på nollan.
Finns ju även ignition comp på IAT.
Kolla Ign Angle mean när ni kör runt maskin, det är denna som ska stå på 0. sen kvittar det egentligen var ni ändrar tändningsvärde, så länge som Ign Angle mean står på 0
Mvh Marco
Åfan. Dra gärna en printscreen vart den inställningen finns i SMC:t, för jag hittar tyvär inte på den.
Bäckis wrote:Det är inte helt säkert att det stämmer. Ställ på 0 överallt i tändtabellen och dra igång den och justera triggervinkeln tills det är på nollan.
Finns ju även ignition comp på IAT.
Kolla Ign Angle mean när ni kör runt maskin, det är denna som ska stå på 0. sen kvittar det egentligen var ni ändrar tändningsvärde, så länge som Ign Angle mean står på 0
Mvh Marco
Åfan. Dra gärna en printscreen vart den inställningen finns i SMC:t, för jag hittar tyvär inte på den.
Nu snurrade jag till det rejält, fick för mig att det sitter ett SM4 i bilen Jobbar ju med Charge temp på SMC/SM2.
Marco Garver wrote:Nu snurrade jag till det rejält, fick för mig att det sitter ett SM4 i bilen Jobbar ju med Charge temp på SMC/SM2.
Mvh
I see.
Nolla upp alla dom fälten, samt ignition cranking samt nolla alla fält i tändmappen så är man hemma alltså?
Kanske därför jag tykte vi fick ändra för lite mot vad vi mätte upp med en ställbar stob på varm motor då, dock va vi osäkra på hur rätt den ställbara visade.. Va ju 47grader fel
Tjena gosse! Fan nya biljäkeln såg riktigt fin ut, var det den vi pratade om ifrån Skåne? Nu är det bara att beställa en t-shirt till robin, där det står, riktiga män luktar diesel:)
Skrik till Gosse när det blir bromsning sen, det ser vi fram emot:)
Lauge wrote:Tjena gosse! Fan nya biljäkeln såg riktigt fin ut, var det den vi pratade om ifrån Skåne? Nu är det bara att beställa en t-shirt till robin, där det står, riktiga män luktar diesel:)
Skrik till Gosse när det blir bromsning sen, det ser vi fram emot:)
Ha det så länge
helt klart.....nu e man med i dieselmaffian.....efter allt tjat från nobbes sida ...
nu är bromsning bokad till nästa vecka ....
-så nu gäller det att fixa allt småskit som man har gått och dragit på..
här tillverkar jag spacers, fuck vad med spån det blir.....
tar sig....
dekaltrimmning
fick hem nya fina regplåtar, men wtf vad ska man med dom till?
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Hehe, som jag sa, du skulle gjort om dom spacerserna du redan hade så hade du sluppit be Mats på fastighet köra hem en spåncontainer till dig nästa vecka
Nobbe wrote:Hehe, som jag sa, du skulle gjort om dom spacerserna du redan hade så hade du sluppit be Mats på fastighet köra hem en spåncontainer till dig nästa vecka
Diesel är fan fint de.
hehe nej det gick inte, centrumet i fälgen var för litet gentemot centrumet på gammel spacern.....däremot kommer jag kunna använda dom gammla till att göra navringar i bak fälgarna.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
har varit tufft program senaste dagarna med semestertrippar hit och dit.
men som sagt tisdag är bokad, bara hoppas allt lirar och att det inte blir några haverier. EDIT: bromsningen äger rum på ppf!
-har kört en del nu, så det mesta som brukar krypa fram när man byggt i princip en ny bil har åtgärdtats. dock är det en del ändringar som är ganska tidsödande som får bearbetas i höst och vinter.
men jag kan lova, den spinner som en katt
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
BTW....
har en liten fundering som någon där ute kanske sitter med ett svar på...
-jag har ett sjuhelvetes tryck på ingående kylarslangen, när bilen har stått på tomgång en stund. den blir totalt stenhård!! kan väl omöjligt vara normalt? har inte haft några problem annars med kokningar osv, men skulle vara skönt att få en förklaring! nån som vet? kan det vara termostaten som inte öppnar och pumpen bygger upp ett tryck?
det är slangen med en röd prick på.
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033