en liten update som nu är ca 1.5 vecka gammal och framåt.
innan gatebil: spånar bland svänghjul och klurar lite på olika kopplingar för att lösa gatebilmantorp körningen.
men ppf hann få fram lameller till tilton kopplingen SUVERÄNT! Och stort tack till engson motor som hann fixa iordning ett nytt svänghjul.
fredag (dagen innan gatebil) fanns allt på mitt jobb för att sätta igång kl 19:00
nya vs gamla
mätte in kopplingen så att det skulle fungera med urtrampningslagret, tack till bubbla niklas som hjälpte mig med lite svarvning
upp med lådan, gick fint att göra själv dessutom.
jacke var där och mekade iordning sin 4G63 powered compact
emme var förbi och krängde lite däck, så det var full fin aktivitet med gangstermusik ifrån ryssland... En helt vanlig fredagkväll
gathjul på
bytt olja (vilket jag vanligtvis inte gör för det har bringat tur 2009 & 2010)
KUUUUUUUUUL!!!!!!!!!!!!
OBS, min olja var fin, men tunnan flödade över så det hette duga, den var full...
provkörning, NU JÄVLAR FUNGERAR KOPPLINGEN!!!!
påväg till mantorp ett par timmar senare
besiktning
lineup
dessa gick ett par varv
sprillans nya innan, dock gamla..
e85:et flödade som öl
sen i sista körningen så bankade jag löken... ordentligt... totalhaveri... skiten nöp... yblocket för oljan skruvade ur sig och tömde under en burnout på 4an förbi lite bilar.. såg ingen utväg här utan var i princip tvungen att sälja chassiet för att få råd med en duglig motor och få en komplett röd mildare e30.. vilket inte kändes alls som att den tiden var kommen redan, fixa hus och barn för att sedan börja bygga bil igen när det rett sig
...
gick ett par dagar innan jag rev, hade börjat hoppas på att kanske mitt tighta lagerspel nypt fort och påsåvis räddat ivarjefall turbo, kammar och lite såna grejer.
sjukt lättarbetad maskin, så mycket bättre än 2010
dags att stå såhär på actionmeet f.ö...
gick lagomt bra att meka bort turbon som suttit där och myst 1.5 vild säsong..
kammar CHECK, turbo CHECK, very nice!!
veven ska vara grön, för den är härdad så, men eaglestakarna... hehe.......... hehehe........ hmm...
tomt block, CHECK, kolvar CHECK, ramlager CHECK, glorious!
skadelista: 3st stakar (framförallt 1an och 3an) men ev veven också, det är ivägkört till engson motor för kontroll så får vi se när det kommer tillbaks... Siktar på åtminstone ACTION MEET, men eventuellt rudskogen, hade varit fint för jag har ett bokat reportage med engelska BMW PERFORMANCE då...
raketerna!
Den röde har jag gjort klart lite inpassning av bakljus (ja det behövdes) + båda framskärmarna.. Stenskottsskyddat hjulhusen fram också på båda sidorna.
Gjorde även klart sikaflexning och tillsnyggning efter avestabreddning i vänster hjulhus
här är ifrån en burnouttävling, ville inte stå och nöta så jag la en snabb rackare på 4an
http://www.youtube.com/watch?v=qQPN5xIp ... rbbLyiPxvcvid 4:27 här ser man vita faran
http://www.youtube.com/watch?v=56MHNQ-Z ... playnext=1finns ett par bilder på min garaget sida också, och har blivit lovat fler på mail.
http://www.garaget.org/rivarsEn grej efter det här eventet som gör att det suger lite extra är att enda repan jag kom ihåg att slänga på kameran är sista repan ut, då jag bara hade SKITDÄCK kvar som inte rök något, (bla det som syns på klippet här uppe)... + Att det inte går att encoda i något redigeringsprogramm........
Nu håller jag tummarna för att grejerna blir friskförklarade hos engson motor