Page 112 of 192

Posted: 13 Jul 2009, 00:09
by Nobbe
Man åker inte fortare bara för att man har 10" fälgar bak ;) Däremot ser det ballt ut på en gatbil. som det är nu är det precis på det berömda håret att det inte tar i skärmkanterna, och isf lär det bli fälgar som breddar innåt, tror fan inte det får plats ens.

Koppla klart lite belysning ån kväll framöver robbz, så får du fixa läkaget å lite sånt skit medans jag pysslar med det elektriska, lär ju inte va p-boxen som läcker har jag en känsla av iaf.

Posted: 13 Jul 2009, 00:27
by M3JONAS
robbz wrote:
Pimplaren: hur får jag i 10" breda fälgar i hjulhusen på en e30 8) ??
vi har inte provkört något mera, motorn läcker olja mellan block och låda...ska försöka få hejd på det, vette fan vad det kan vara då allt är nytt!?
/mvh


Borde inte vara några bekymmer... Jag åker iofs "bara" 9,5 tum breda fälgar med 245/40-18 på R-däcken, motsvarar ca 265/30-18 vanliga däck.

Posted: 13 Jul 2009, 07:05
by Bäckis
Och det satt 10" breda på min touring, utan M3 skärmar så det går fiiint :)

Posted: 13 Jul 2009, 20:47
by Pimplaren
Du ser! minst 10" "for the flash" :)

Jag vill se lite snytning med m30n snart! behöver motivation att slå ihop mitt skort :P

Posted: 14 Jul 2009, 17:47
by robbz
bara för att det är m3 skärmar så är det inte bredare än en vanlig e30 då skärmarna svänger ut i stort sett lika mycket som en m3 skärm.
-begränsningen för mig är att jag har plastskärmar och har ingen möjlighet till valsning, senast jag var ut och körde så tog redan då hjulen i skärmkanten, så nu har jag slipat bort ca 5mm av kanten som är veckad innåt, och det är fanimej fortfarande tajt, tror till och med att det kommer ta i igen!

-ni som tror att det går att få i 10" vill jag påminna om att jag kör hubbar från e28? :wink: offseten bygger så förbannat utåt, så enda chansen är att svarva av planet på fälgarna eller helt enkelt byta fälgar med annan ET, vilket inte känns angeläget. Mina fälgar är för närvarande 9" i bak och det får räcka!

vad gäller läckaget så har jag inte haft tid att kolla något på det då det har varit full fart med försäljningen av x5:an, vilket är färdigt. så ikväll ska jag gå på det och se efter. tror dock inte att packboxen är felet, då jag har bytt miljoners sådana och aldrig råkat skada skiten :roll: , så det är väl den första isf hehe.

/mvh

Posted: 14 Jul 2009, 18:12
by Fear This
råkade ut för fabrikationsfel på en vevaxel packbox för ett tag sen.. nu är de nog inte de som du säger. men jag håller iaf tummarna att du bara råkat ut för samma skitfel som ja gjorde;)

Posted: 14 Jul 2009, 18:25
by robbz
Fear This wrote:råkade ut för fabrikationsfel på en vevaxel packbox för ett tag sen.. nu är de nog inte de som du säger. men jag håller iaf tummarna att du bara råkat ut för samma skitfel som ja gjorde;)


åfan? läckte den direkt i början då eller? för jag har haft igång min 5-6ggr på tomgång utan problem, efter första uppstarten läckte det också mellan motor och låda, men då hade jag glömt dragit dom 4 bakre skruvarna till tråget, dom var helt lösa :roll: ....så jag drog dom sen vart det tätt, och vi har ju haft igång den 5-6ggr efter det utan problem, det var först efter första provturen ute på gatan som den började läcka!

till saken bör tillägas att jag kör med ett kraftigt modifierat e34 tråg, och dom som inte vet hur ett sånt ser ut så sitter det 2st m6*110mm längst bak, och några såna hade jag inte vid panikmonteringen. så jag gängade i 2st gängstänger i vanlig äckligt blöjärns material.....så jag misstänker att jag dragit dom alldeles för hårt så dom har börjat ge med sig istället!
-i natt fick jag tag i gängstång med 10.9 kvalitet, så jag hoppas det gör susen och får stopp på läckaget :cry: .....
/mvh

Posted: 14 Jul 2009, 19:29
by Andy_b
har du lite över av gängstaven sen? ... måste ha till min med och hittar fan ingen med hyffsad kvalite

Posted: 14 Jul 2009, 20:09
by robbz
Andy_b wrote:har du lite över av gängstaven sen? ... måste ha till min med och hittar fan ingen med hyffsad kvalite


nej jag vet, inte lätt att få tag på....
-vi fick tag på den via den lokala hydraulikfirman, men det funkar nog bra med rostfri gängstång också skulle jag tro. hör av dig annars, har 1m liggandes!

/mvh

Posted: 14 Jul 2009, 21:15
by Fear This
nja asså de visade sej de var som en liten liten halvmåne som var urstansad på läppen på p-boxen som ligger an mot vevaxeln så där läckte det, men dock bara när ja var ute & belastade bilen.. inte på tomgång.
men å andra hand så är ju sågott som allt special på din motor så de känns ju som de kan va en å annan sak som kan knasa.. e nog lite därför ja hoppas de bara e nån originaldel som felar lixom :wink:
hoppas det löser sej för dej iaf!
mvh

Posted: 14 Jul 2009, 22:15
by Bäckis
Mätte dem när jag hade dem lösa, och man mäter väl total bredd? Den var 10".

Posted: 14 Jul 2009, 22:24
by Misano
De vita breddade jag till 9" men de blev nog lite drygt eftersom vi mätte i mm. De mätte väl ca 9,25" innerkant-innerkant, så man mäter. Men man hade lika gärna kunnat ha 10" för det fanns plats kvar inåt med rätt ET.

Posted: 15 Jul 2009, 00:20
by christoffer jansson
Gallardo wrote:
christoffer jansson wrote:Grym busbil,X5 som bruks! på bilderna ser kåken ut som ett slott,garaget ser ut som en dröm/operationssal,Säkert tok läcker kärring och värre data i garaget än vad jag har hemma för fan.


Hallick??


Nu ska jag sura vidare....



(Jätte avundsjuk på de du skapat)


Haha ;) Frun hans ser du på om du tittar noga på en av väggarna i garaget ;)




Fan då stämde de med då!

Sjukt less....

Posted: 15 Jul 2009, 00:25
by Pitbull
Andy_b wrote:har du lite över av gängstaven sen? ... måste ha till min med och hittar fan ingen med hyffsad kvalite


Sådan stav hittar man i järnaffären! =)

Posted: 15 Jul 2009, 06:17
by gustaf_h
Pitbull wrote:
Andy_b wrote:har du lite över av gängstaven sen? ... måste ha till min med och hittar fan ingen med hyffsad kvalite


Sådan stav hittar man i järnaffären! =)


Vi har 12,9 insex skruvar på jobbet. Används för att montera ihop ventiler. (Hydraulik)

Posted: 15 Jul 2009, 08:38
by Andreas K
12.9 rostar, kör med vanlig 8.8 hellre.