Page 12 of 16

Posted: 17 Mar 2010, 22:00
by Mickeeey
Viper89 wrote:Jag vill se en bild Mickey!


Kolla din mejl =)

Posted: 17 Mar 2010, 22:08
by Viper89
Smutt! :)

Posted: 17 Mar 2010, 22:26
by oGy
vill du maila mig också är du snäll??

Är de någon som kan ta fram specs på min turbo som ja har liggandes?
Är en kina junk kopia av en garret antar jag!
T04e
Part no: t3/t4
serial no: MZB050351
sen stog de A/R 5.0 på den

Sen har ja en fråga till :)

Har köpt ett grenrör som passar ihop med grejerna men då har ju den som svetsat ihop de tagit uttaget till WG från bara 1 cylle :?
Då måste de väll ändå bli lite knas eller fungerar de att köra så??
bör ju bli väldigt mkt mindre avgaser där!

Tack på förhand!

Posted: 17 Mar 2010, 22:32
by Mickeeey
oGy wrote:vill du maila mig också är du snäll??

Är de någon som kan ta fram specs på min turbo som ja har liggandes?
Är en kina junk kopia av en garret antar jag!
T04e
Part no: t3/t4
serial no: MZB050351
sen stog de A/R 5.0 på den

Sen har ja en fråga till :)

Har köpt ett grenrör som passar ihop med grejerna men då har ju den som svetsat ihop de tagit uttaget till WG från bara 1 cylle :?
Då måste de väll ändå bli lite knas eller fungerar de att köra så??
bör ju bli väldigt mkt mindre avgaser där!

Tack på förhand!


Skickade till hans msn mejl.. inte här på forumet alltså =) MEn ska se om jag kan fixa upp bilden här ist

Posted: 17 Mar 2010, 22:45
by Mickeeey
Mickeeey wrote:
oGy wrote:vill du maila mig också är du snäll??

Är de någon som kan ta fram specs på min turbo som ja har liggandes?
Är en kina junk kopia av en garret antar jag!
T04e
Part no: t3/t4
serial no: MZB050351
sen stog de A/R 5.0 på den

Sen har ja en fråga till :)

Har köpt ett grenrör som passar ihop med grejerna men då har ju den som svetsat ihop de tagit uttaget till WG från bara 1 cylle :?
Då måste de väll ändå bli lite knas eller fungerar de att köra så??
bör ju bli väldigt mkt mindre avgaser där!

Tack på förhand!


Skickade till hans msn mejl.. inte här på forumet alltså =) MEn ska se om jag kan fixa upp bilden här ist


Såhär gjorde jag, säkert många som säger att det inte skulle funka med det funkar fint till mitt snikbygge =) En större anslutning är lödd på "skruven med hål i" som är skruvad i adapterplattan, för att slangen som går på där ska passa till oljekylaren. Äre snik så är det :P

Image

Posted: 18 Mar 2010, 19:46
by oGy
Hur ser man skillnad på en linjär och progresiv BTR?
Är de ngn som har provkört med Saab 340cc spridarna?
Någon har ju skrivit i tråden att han trodde dom skulle bli för stora, finns de någon som kan säga om dom ÄR för stora eller om de fungerar att åka med dom?
Fick tag på ett par billiga annars..

Posted: 18 Mar 2010, 20:26
by Viper89
Nån som vet hur mycket S38B36 resp. S38B38 spridarna flödar?

Posted: 18 Mar 2010, 21:21
by Mickeeey
Viper89 wrote:Nån som vet hur mycket S38B36 resp. S38B38 spridarna flödar?


Stort prat om dem =)
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Posted: 18 Mar 2010, 23:41
by Carlsson
oGy wrote:Hur ser man skillnad på en linjär och progresiv BTR?
Är de ngn som har provkört med Saab 340cc spridarna?
Någon har ju skrivit i tråden att han trodde dom skulle bli för stora, finns de någon som kan säga om dom ÄR för stora eller om de fungerar att åka med dom?
Fick tag på ett par billiga annars..


dom spridarna funkar bra på m20b25 när man kör snik iaf. om det skulle fetta på allt för illa så borde du ju kunna sänka soppa trycket lite om det fortsätter kanske byta till etanol då räcker dom spridarna till typ 270 hk och det känns lite mer lagom på en 2.0

Posted: 20 Mar 2010, 15:27
by oGy
ja dom blir lite stora alltså..
får hitta några andra

Posted: 23 Mar 2010, 12:17
by Viper89
Jag köpte precis en grenrörsadapter som det är lite kändisvarning över. Initialerna "Dan.G" står svetsat ;)

Posted: 23 Mar 2010, 16:20
by Mickeeey
Viper89 wrote:Jag köpte precis en grenrörsadapter som det är lite kändisvarning över. Initialerna "Dan.G" står svetsat ;)


Har ett lika dant. Mycket, mycket bra :D

Posted: 27 Mar 2010, 14:37
by oGy
hur stor intercooler har ni och hur har ni monterat era?
Finns ju plats i en fyrkant eller vad man ska säga framför kylaren antar att de är en vettig plats att sätta dom, men har ni fått tagit hål i plåtarna där på sidan för rören eller kör ni så liten att ni hinner svänga in innan plåtarna?
hoppas ni förstår :P

Posted: 30 Mar 2010, 18:38
by oGy
hur har ni löst tryckröret närmast insuget?
tänkte om ni har ngn bra lösning på alla slangar osv som ska in?

Ska ja ha LMM på sug eller trycksidan?
skillnad och vad är bäst?
Går de ha den på tryck så man slipper flytta den?

Posted: 30 Mar 2010, 19:21
by Mickeeey
oGy wrote:hur har ni löst tryckröret närmast insuget?
tänkte om ni har ngn bra lösning på alla slangar osv som ska in?

Ska ja ha LMM på sug eller trycksidan?
skillnad och vad är bäst?
Går de ha den på tryck så man slipper flytta den?



Det enda du behöver ha på nya tryckröret är ett litet rör till tomgångsmotorn.
Plugga dom andra, två är det om jag inte är ute o cyklar.
Om vart du ska ha lmm och så kan du läsa dig till i tråden, finns mycket bra info om du läser en extra gång =)

Men ja du kan ha den på trycksidan, blir smidigast så tycker jag =)

Såhär gjorde jag, ser dock lite annorlunda ut nu men i stort sett ser det ut sådär.
Kan ta en bild på mitt bygge i morgon så får du se hur det ser ut när det är klart =)

http://img62.imageshack.us/img62/9886/dsc00954un.jpg

Posted: 30 Mar 2010, 21:02
by oGy
Men läste i en annan tråd nu och då så stog de ju att man bottnade lmm:en om man hade den på trycksidan :?

Men om de fungerar så blir ju de enklast

Posted: 30 Mar 2010, 21:41
by Mickeeey
oGy wrote:Men läste i en annan tråd nu och då så stog de ju att man bottnade lmm:en om man hade den på trycksidan :?

Men om de fungerar så blir ju de enklast


Det lär den göra om du inte spänner fjädern i den =)
Jag fick spänna den en hel del!